autoweb.cz > Renault > Austral od Renaultu přijíždí s full hybridní jednotkou. V základu za něj zaplatíte kolem 900 tisíc korun
Austral od Renaultu přijíždí s full hybridní jednotkou. V základu za něj zaplatíte kolem 900 tisíc korun
Francouzi staví na výkonu
Když Renault představil nové samonabíjecí hnací ústrojí E-Tech full hybrid, nebylo to žádným překvapením. Tato jednotka nabízí kombinovaný výkon až 200 koní, plus má k tomu tendenci mít poměrně nízkou spotřebuji paliva, a to vše je završeno příjemnou dynamikou.
Jak nová full hybridní technologie u Renaultu funguje?
Technologie E-Tech full hybrid kombinuje spalovací motor se dvěma elektromotory – e-motor, který zajišťuje elektrickou jízdu a dobíjení akumulátoru, a vysokonapěťový startér-generátor (HSG), který spouští spalovací motor, řadí rychlosti a pomáhá dobíjet akumulátor. K tomu nesmí chybět centrální trakční akumulátor a multimódová automatická převodovku.
V bližším popisu se jedná o benzinový motor o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je kombinován s výkonnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (2 kWh/400 V) a převodovkou, která kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor. To, že veškeré ústrojí spolu dobře spolupracuje, dokazuje zrychlení z 80 na 120 km/h za 5,6 s.
Svět Renaultu
Funguje zde rekuperace?
Funguje. Rekuperace je zde nastavitelná ve 3 stupních a automaticky se aktivuje při zpomalování a brzdění. V kombinaci s vysokou kapacitou lithium-iontové baterie a účinností systému E-Tech optimalizuje spotřebu. V praxi to znamená, že až 80 % času jízdy po městě lze strávit v plně elektrickém režimu, přičemž úspora paliva v městském cyklu dosahuje až 40 % ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem.
Nezapomnělo se ani na mild-hybrid
Motor mild-hybrid vychází ze čtyřválcového 1,3litrového přeplňovaného benzinového motoru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici v části modelové řady Renault. Je poháněn startérem-alternátorem a 12V lithium-iontovou baterií. K dispozici je s 6stupňovou manuální převodovkou a přepracovanou automatickou převodovkou typu CVT. V nabídce budou 2 výkonnové varianty 140 a 160 koní. S motorem mild hybrid 12V o výkonu 160 koní se Austral může pochlubit maximálním točivým momentem 270 Nm dostupným od 1 800 do 3 750 ot/min (260 Nm od 1 750 do 3 500 ot/min u verzí o výkonu 140 k) a kombinovanou spotřebou paliva 6,2 l/100 km (stejně jako u verzí o výkonu 140 k).
A jaké jsou ceny jednotlivých motorizací a výbav?
Verze | Ceníková cena v Kč |
TECHNO | |
mild hybrid 140 | 770 000 |
mild hybrid 160 autox; | 835 000 |
E-Tech full hybrid 200 | 909 000 |
ICONIC | |
mild hybrid 160 auto | 925 000 |
E-Tech full hybrid 200 | 999 000 |
ICONIC ESPRIT ALPINE | |
E-Tech full hybrid 200 | 1 029 000 |