Austral od Renaultu přijíždí s full hybridní jednotkou. V základu za něj zaplatíte kolem 900 tisíc korun

Nový Austral je prvním modelem v nabídce Renault, který využívá výhod nové platformy CMF-CD Aliance. Ta je navržena tak, aby podporovala různé typy hybridizace, a to jak ty full hybridní, tak mild-hybridní s 12V baterií
013__05a5934-1100x618.jpg Zdroj: Renault

Francouzi staví na výkonu

Když Renault představil nové samonabíjecí hnací ústrojí E-Tech full hybrid, nebylo to žádným překvapením. Tato jednotka nabízí kombinovaný výkon až 200 koní, plus má k tomu tendenci mít poměrně nízkou spotřebuji paliva, a to vše je završeno příjemnou dynamikou.

Jak nová full hybridní technologie u Renaultu funguje?

Technologie E-Tech full hybrid kombinuje spalovací motor se dvěma elektromotory – e-motor, který zajišťuje elektrickou jízdu a dobíjení akumulátoru, a vysokonapěťový startér-generátor (HSG), který spouští spalovací motor, řadí rychlosti a pomáhá dobíjet akumulátor. K tomu nesmí chybět centrální trakční akumulátor a multimódová automatická převodovku.

V bližším popisu se jedná o benzinový motor o objemu 1,2 litru s turbodmychadlem, výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm. Je kombinován s výkonnějším elektromotorem (50 kW a 205 Nm), lithium-iontovou baterií s větší kapacitou (2 kWh/400 V) a převodovkou, která kombinuje dva převodové stupně pro hlavní elektromotor a čtyři převodové stupně pro spalovací motor. To, že veškeré ústrojí spolu dobře spolupracuje, dokazuje zrychlení z 80 na 120 km/h za 5,6 s.

Funguje zde rekuperace?

Funguje. Rekuperace je zde nastavitelná ve 3 stupních a automaticky se aktivuje při zpomalování a brzdění. V kombinaci s vysokou kapacitou lithium-iontové baterie a účinností systému E-Tech optimalizuje spotřebu. V praxi to znamená, že až 80 % času jízdy po městě lze strávit v plně elektrickém režimu, přičemž úspora paliva v městském cyklu dosahuje až 40 % ve srovnání s ekvivalentním spalovacím motorem.

Nezapomnělo se ani na mild-hybrid

Motor mild-hybrid vychází ze čtyřválcového 1,3litrového přeplňovaného benzinového motoru s přímým vstřikováním, který je již k dispozici v části modelové řady Renault. Je poháněn startérem-alternátorem a 12V lithium-iontovou baterií. K dispozici je s 6stupňovou manuální převodovkou a přepracovanou automatickou převodovkou typu CVT. V nabídce budou 2 výkonnové varianty 140 a 160 koní. S motorem mild hybrid 12V o výkonu 160 koní se Austral může pochlubit maximálním točivým momentem 270 Nm dostupným od 1 800 do 3 750 ot/min (260 Nm od 1 750 do 3 500 ot/min u verzí o výkonu 140 k) a kombinovanou spotřebou paliva 6,2 l/100 km (stejně jako u verzí o výkonu 140 k).

A jaké jsou ceny jednotlivých motorizací a výbav?

VerzeCeníková cena v Kč
TECHNO
mild hybrid 140770 000
mild hybrid 160 autox;835 000
E-Tech full hybrid 200909 000
ICONIC
mild hybrid 160 auto925 000
E-Tech full hybrid 200999 000
ICONIC ESPRIT ALPINE
E-Tech full hybrid 2001 029 000

 

29.10.2023 7:23| autor: Tomáš Malík | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist