Test Renaultu Talisman Grandtour 2.0 Blue dCi 190, elegána s batohem

Renault Talisman Grandtour platí za velmi elegantní kombík střední třídy, a nic na tom nezměnil ani nedávný facelift.
img_0446-1100x618.jpgCelá galerie 17 Zdroj: Hugo Kottás

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 9

  • Provozní náklady 10

  • Praktičnost 10

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 9.2

Renault Talisman nedávno prošel faceliftem, což ani nebylo potřeba, jelikož vůbec nevypadá na to, že je mu už šest let. Velký francouzský kombík totiž pořád vypadá nadmíru elegantně, takže změny proběhly jenom velmi decentní. Vpředu narazíte na LED Matrix světlomety, vzadu zase přibyla chromovaná lišta ve světlech.

Obrovskou změnou faceliftu je rapidně zeštíhlená nabídka. Talisman seženete pouze jako Grandtour, tedy kombík. Je to jenom další známka skutečnosti, že zájem o tradiční sedany a kombíky střední třídy klesá. Pod kapotou a navíc najdete pouze jediný naftový motor ve dvou výkonových naladěních.

Skutečnost, že Renault Talisman koupíte s hodně omezenou nabídkou ovšem nic neubírá na jeho kvalitách. Pořád je to hodně povedené auto, kterému kombinace naftového motoru a karoserie kombi vyloženě sluší. Je to taková specifikace na truc, když nechcete Superb Combi, ale rádi byste velký a prostorný kombík.

Nonšalantnímu zevnějšku sekunduje ve vrcholné specifikaci Initiale Paris nádherný interiér. Sedačky nabídnou pohodlí křesla v obýváku, bílá kůže s diamantovým prošíváním vypadá krásně a stejně příjemně voní, a všechno podrthuje moderní architektura. O prostoru vpředu, vzadu i v zavazadlovém prostoru je potom naprosto zbytečné mluvit, je to samozřejmost.

Displej multimédií postavený na výšku je typickým znakem Renaultů, v Talismanu ovšem potěší pěknou grafikou, na druhou stranu občas zaškobrtne a nereaguje na pokyny prstu okamžitě. Staromilce ovšem potěší další řada fyzických tlačítek na ovládání klimatizace. Francouzi pochopili, že ne na všechno se hodí dotykové ovládání.

Ticho na palubě skvěle doplňuje komfortně naladěný podvozek, který navzdory stylovým 19“ ráfkům dokáže výtlukům odolávat s grácií hodné francouzské limuzíny. Talisman se ovšem nezalekne ani zatáček. S nadšením ostrých modelů Renault Sportu si je neslupne, nicméně natáčení zadní nápravy 4Control dokáže tomuhle velkému kombíku vtisknout působivou schopnost odolávat ostředivým silám.

Slabší verze dvoulitrového turbodieselu nabídne 160 koní a 360 Nm, silnější potom 190 koní a 400 Nm, s nimiž dokáže sprintovat na stovku za nikterak oslnivých, ale naprosto dostačujících 9,2 sekundy. Působivější je spotřeba paliva, která v průměru činí příjemných šest litrů nafty. Samozřejmostí pro obě motorizace je automatická dvouspojková převodovka EDC se šesti rychlostmi, která autu vyloženě sedne.

Renault Talisman Grandtour po faceliftu neztratil nic ze svých kvalit a osekaná nabídka motorizací vůbec nevadí, jelikož takhle dává perfektní smysl. Vrcholná výbava Initiale Paris se silnějším motorem není s cenou 1 215 000,- Kč zrovna nejlevnější, dostanete ale krásný, skvěle vybavený, nadmíru praktický a komfortně jezdící koráb, který bude dělat parádu a všude vás doveze v naprostném pohodlí.

17.6.2021 9:20| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist