Nový Renault Espace se Čechům bude líbit. Sází na prostor a nízkou spotřebu

Jen těžko byste v průběhu let hledali lepšího reprezentanta velkého prostoru a pohodlí u Renaultu, než právě u modelu Espace. Od roku 1983, kdy se představila první generace, prošel Espace mnoha úpravami a až rok 2023 přináší ten pravý vhled do budoucnosti.
the-all-new-renault-espace-5-1100x618.jpgCelá galerie 16 Zdroj: Renault

Svezete až 7 lidí a můžete si všechno poschovávat po kabině

Posun od MPV až k SUV kategorii znamená v dikci francouzské automobilky zmenšení celkové délky (a to i díky faktu, že je Espace postaven na modulární alianční platformě CMF-CD), která nyní činí 4,72 m, což je o celý 14 cm méně než jeho předchozí generace. V praxi z toho ale nevyplývá, že se vám zmenší prostor pro cestování, ten zůstává stejný. Pasažéři v druhé řadě si tak mohou vychutnat místo pro kolena až 321 mm. Jelikož je dostatek prostoru jednou z hlavních předností nového modelu Espace – vejde se do něj až sedm osob a na dlouhých výletech se jim bude cestovat pohodlněji, než kdykoli předtím aneb Přežijí i ti v třetí řadě, kteří mají prostor na kolena 128 mm. Navíc mohou využít funkci Easy Access, který jim umožňují posunout sedadla druhé řady o 260 mm směrem dopředu a sklopit opěradla dopředu.

Zajímavou vychytávkou je i fakt, že se třetí řada sedadel sklápí do podlahy, takže je můžete kdykoli vyklopit a usadit 7 osob nebo je sklopit, abyste získali co nejvíce místa v zavazadlovém prostoru. Ten je nadimenzován následovně:

– 1 818 litrů v pětimístné verzi se sklopenou druhou řadou sedadel,

– 777 litrů v pětimístné verzi s druhou řadou posunutou zcela dopředu,

– 159 litrů v sedmimístném uspořádání se třetí řadou sedadel na místě.

Kromě úložného prostoru v zavazadelníku na vás čeká i hafo místa pro odkládání věcí v samotném prostoru kabiny – celkem 39 litrů úložného prostoru včetně toho ve dveřích nebo v opěrkách na ruce.


Videotest předchozí generace Renault Espace


K dispozici tři verze

Espace je možné si nakonfigurovat ve třech verzích, které se navzájem velmi vizuálně odlišují. U verze Techno naleznete příď, která je lakovaná v barvě karoserie, okenní lišty jsou z leštěného chromu a střešní lišty ze saténově hladkého hliníku. Kola pak mají průměr 19 palců. Mřížka chladiče, okenní lišty, přední lišta a střešní lišty verze Iconic jsou naopak černé. Kola jsou větší (20 palců). Čalounění je světle pískově šedé a palubní desku zdobí intarzie z jasanového dřeva.

Na výběr máte i specifikace Esprit Alpine, která má sportovní vzhled včetně šachovnicové masky chladiče a dvacetipalcová černá kola Daytona s diamantovým výbrusem. Okenní lišty, střešní lišty a přední a zadní loga jsou tmavá (loga jsou v ledově černé barvě, okraje oken leskle černé a střešní lišty saténově černé). Přední nárazník, vodorovná lišta a lamely jsou saténově šedé. Saténová břidlicově šedá barva karoserie je k dispozici pouze v této verzi, a to na přání.

Motorizace se časem rozrostou

Renault slibuje, že časem představí u Espace rozšířenou nabídku motorizací, my si nyní ale musíme „vystačit“ s tříválcovým přeplňovaným benzinovým motor o objemu 1,2 litru s výkonem 130 k (96 kW) a točivým momentem 205 Nm a dvěma elektromotory: první, hlavní elektromotor pokrývá výkon 50 kW s kroutícím momentem 205 Nm  a  je doplněn  startérgenerátorem, který slouží ke spuštění spalovacího motoru a řazení rychlostních stupňů (25 k, 50 Nm)

Celkově tu tedy máme krásných 200 koňských sil, které dovedou Espace rozpohybovat do 100 km/h za 8,8 sekund.

Ušetříte palivo?

Díky plně elektrickému zapalování a rekuperačnímu systému, který se automaticky zapne, jakmile zpomalíte nebo zabrzdíte, můžete dle inženýrů z Renaultu, s touto jednotkou jezdit ve městech z 80 % v elektrickém režimu a snížit spotřebu paliva až o 40 %. Ale to ukáže až reálné testování, ve kterém si bude možno ověřit i průměrnou kombinovanou spotřebu, která je udávána ve 4.7 l/100 km.

Zajímavostí a velkým pomocníkem bude natáčecí zadní náprava, se kterou jste se mohli setkat u Mercedes-Benz GLC nebo Range Rover. Ta pomůže jak s manévrovatelností, tak stabilitou.

Renault Espace má potenciál stát se výjimečným rodinným vozem a konkurovat tak mnohým v segmetu D. Uvidíme, jak se na to budou tvářit zákazníci, kteří si první modely mohou začít objednávat již toto jaro.

5.4.2023 8:11| autor: Tomáš Malík | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist