Test Renaultu Megane E-Tech pohledem ženy: 100% elektrický (první jízdní dojmy)

Cesta Praha – Olomouc. Žádná D1, ale pěkně přes Hradec Králové, a to celé v novém 100% elektrickém Meganu od Renaultu. Úsporně, nebo dynamicky? Obojí není problém.
dsc4415-1100x618.jpgCelá galerie 103 Zdroj: Renault

Pamatujete Megane jak naftový, tak benzinový, ale překvapuje vás, že se Renault vydal i cestou elektromobility? Mě ne. Je to jasný krok směrem do budoucnosti. A rozhodně se vyplatí.

Nový Megane E-Tech je ozdobený novým logem značky „Nouvel R“, které ztělesňuje transformaci značky. Symbolizuje inovace na mainstreamovém trhu. Je také prvním modelem značky, který těží z výhod platformy CMF-EV určené pro elektromobily od 4,2 do 4,6 metru délky.

Velký elegán

Vizuálně si okamžitě všimnete zakřivených boků, vykrojených blatníků okolo světlometů a klenuté kapoty. Automaticky výsuvné kliky zarovnané s povrchem dveří a uzavřená mřížka vytvářejí hladce splývající povrchové linie.

Renault tento designový jazyk nazývá „sensual-tech“ a musím se přiznat, že trošku smyslnosti ve mně opravdu vyvolává. Dynamiku všemu dodávají dvacetipalcová kola (v základu dostanete 18palcová) a vysoká linie karoserie. Čím Megane překvapil, je prostornost a objem zavazadlového prostoru.

Renault Megane přichází s šesti barvami karoserie, které lze doplnit zlatým odstínem přední a zadní lišty nárazníku. Mně se ovšem líbila spíše jednobarevná varianta.

Venku ještě zůstaneme. Megane oplývá technickým osvětlením a novými světelnými podpisy nazvanými Living native – ožije kdykoliv, když se k němu přiblížíte a předvede jedinečnou uvítací sekvencí s řadou světelných a zvukových efektů. Je to prostě takové malé divadýlko.

Čtěte také:

Přední i zadní světla jsou pak full LED a vzadu najdete početné řady mikro optických vláken řezaných laserem tvořící dva pruhy s 3D efektem moaré: překřížené linie zdánlivě pulzují, jako kdyby byly živé.

Hezky živě, ale důstojně

Uvnitř pak Megane vypadá jako z jiného světa. Na přístrojový štít plynule navazuje obrazovka OpenR se zesíleným skleněným povrchem a nádherným vykreslením barev – to vše s integrovaným Googlem, takže svět budoucnosti je prostě na dosah.

Interiér je plný zajímavých materiálů počínaje textilem, přes kůži až k dřevu.

Dynamicky i úsporně

Co se týká samotné jízdy, je zde použitý nový elektrický posilovač řízení, díky kterému dosáhnete hbitějšího a přímějšího řízení. Stačí volant jen lehce pootočit a auto okamžitě reaguje.

Zároveň je tady neskutečné ticho, a to díky technologii nazvané Cocoon Effect. V praxi to znamená, že mezi podlahou vozidla a baterií byla nalisována vrstva specifické pružné tlumicí pěny, která pokrývá celý povrch baterie. Zajímavé, že?

Co se týká spotřeby, dostali jsme se na cestě dlouhé 285 km při normální jízdě na krásných 15,3 kWh/100 km (nejúsporněji jeli kolegové s 11,8 kWh – evidentně využívali maximum rekuperace). Při dynamičtější jízdě po dálnici jsme se dostali na hodnotu 19,8 kWh/100 km. Všechny tyto hodnoty jsou opravdu obdivuhodné.

Samotná jízda byla velmi pohodlná, a to díky příjemnému naladění podvozku. Těším se, až podrobím Megane detailnějšímu testu. Ale prvotní seznámení bylo více než pozitivní.

17.5.2022 9:26| autor: Simona Svátková

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist