Renault Mégane RS 275 Trophy-R si bere zpět titul krále Nürburgringu s časem 7:54.3 min.

Renault se vrátil na Nürburgring s pořádně nabroušeným ostřím, Mégane RS 275 Trophy R nemá zadní sedačky ani rádio, ale zato má závodní tlumiče nebo titanový výfuk.
renault-megane-rs-275-trophy-r-si-bere-zpet-titul-krale-nuerburgringu-s-casem-7-54-3-min-1100x618.jpgCelá galerie 18 Zdroj: archiv redakce

Vycizelnovaný Renault Mégane RS 275 Trophy-R je konečně realitou, stejně jako čas na Nürburgringu pod osm minut. Ten však automaticky nezaručoval také pokoření Seatu Leon Cupra 280, který ze Zeleného pekla odjel s časem 7:58,4.

Nakonec se Francouzům podařilo Leon pokořit o skvělé čtyři sekundy, a co víc, s nižším výkonem. S Chapmanovským mottem “add lightness” přišel Mégane o téměř metrák z původní hmotnosti 1381 kg. Pryč je zvuková izolace (18 kg), rádio s klimatizací (10 kg) nebo zadní sedačky (20 kg), přední skořepiny Recaro obšité Alcantarou sníží hmotnost o dalších 22 kilogramů.

Protože Trophy-R vychází z provedení Cup, je přítomnost mechanického samosvoru samozřejmostí. Jiné jsou však tlumiče, Öhlins dodal řadu Road&Track, které jsou přímo z kabiny nastavitelné ve 20 krocích vpředu a ve 30 vzadu.

Krom hmotnostní redukce se o vyšší výkon a pořádný hukot postará titanový výfuk od známé společnosti Akrapovič. Devatenáctipalcové disky Speedline Turini obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 za kterými se můžou ukrývat příplatkové brzdiče o průměru 350 milimetrů (standardní mají 340 mm), které by měly vést ke snížení teploty a tedy delší trvanlivosti v ostrém tempu. Další z možností, jak udělat peněženku o něco tenčí, je Lithium-iontová baterie, která sníží hmotnost o 16 kilogramů.

Česká cena nejpurističtějšího provedení modelu Mégane ještě není známá, stejně jako informace, zda k nám vůbec zamíří. V Británii vám z účtu odčerpají 36 430 liber, což je v přepočtu asi 1,2 milionu korun. Není to málo, ale dostanete pravděpodobně tu nejrychlejší předokolku současnosti, která dokáže na okruhu konkurovat i mnohem povolanějším strojům. Třeba nejnovější generaci BMW M4, která byla rychlejší jen o dvě sekundy.

16.6.2014 11:41| autor: Ondřej Lilling

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist