autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Mégane 1.5 Energy dCi 110 (2016)
Renault Mégane 1.5 Energy dCi 110 (2016)
Dynamika 7
Chování na silnici 7
Provozní náklady 9
Praktičnost 9
X-Factor 8
Celkové hodnocení 8
Radosti
Nepřehlédnutelný vzhled, spotřeba, celkový dojem
Starosti
Na středovém panelu jsou vidět otisky a otěry
Ty tzv. banány pod předními lampami se někomu mohou líbit a někomu ne, každopádně jde o prvek, který zapadá do designové koncepce značky Renault této doby, a díky němu je Megane opravdu nepřehlédnutelný. Mně osobně se líbí, ale jen v noci, kdy nádherně nasvětlená „písmena C“ dávají autu až nadpozemskou autu.
Interiér
Krok, který Renault s Megane učinil, je dlouhý, opravdu dlouhý a zásadní, Megane se posunul podle mého názoru na špici třídy. Jsou tady dobré materiály, moderní vzhled, displej, který připomíná tablet… Který ale pro mne nepochopitelně, je vyroben z matného plastu, na kterém jsou vidět veškeré otisky prstů, zejména těch špinavých, každé smítky, všechno. Pokud jste právě neskončili s leštěním, je dokonalá čistota k neudržení.
Škoda, protože jinak středový panel vypadá (a funguje) velmi dobře, máte-li rádi tento typ ovládání. Pro konzervativního řidiče může být naopak tento přístup k věci komplikovanější. Pokud sednete za volant, tak se uvelebíte v pohodlných sedačkách, volant jde příjemně do ruky, i řadící páka, které je více poddajná než v minulosti, Megane rozmístěním pedálů, řízením tuhostí, atd. nezapomíná na řidiče a zapojení do hry.
Pohon
Patnáctistovka patří k těm méně potentním pohonným jednotkám v nabídce, přesto pocite, že auto nejede, trpět nebudete. Výkon 110 lze považovat za velmi příjemný, 260 Nm točivého momentu podbízí k elegantně svižné jízdě, přesto se zachováním velmi nízké spotřeby, jak se dozvíme za moment.
Spotřeba
Co je pro vás nízká spotřeba? Pro mne, pokud jezdím rychle a dynamicky, je 6,5 l/100 km hodnotou, se kterou jsem velmi spokojený.
Ovladatelnost
Příjemná… Tak bych ohodnotil jízdu v novém Megane. Nečekám krok nad rámec každodennosti, projev je neutrální, bezpečný a komfortní, řízení je přesné, lehké, nad řidičem dlí velmi angažovaná stabilizace.
Verdikt
Najdete za cenu pod půl milionu korun stejně dobré auto? Pokud dbáte na spotřebu se zachováním slušné dynamiky, potřebujete prostorný interiér a zároveň preferujete elegantní vzhled, tak jev těžko. Nový Renault Megane i s motorem ze základu nabídky umí přesvědčit.
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | řadový čtyřválec |
Palivo | nafta |
Plnění | přeplňování turbodmychadlem |
Zdvihový objem (cm3) | 1461 |
Převodovka | šestistupňová manuální |
Poháněná kola | přední |
Podvozek | |
Vpředu | McPherson |
Vzadu | vlečená ramena |
Brzdy vpředu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Brzdy vzadu | kotoučové s vnitřním chlazením |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 81/110 v 4000 |
Točivý moment (Nm) | 260 v 1750 ot./min |
0-100 km/h (s) | 11,3 |
Nejvyšší rychlost (km/h) | 187 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | 4,2/3,4/3,7 |
Objem nádrže (l) | 47 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4359 |
Šířka (mm) | 1814 |
Výška (mm) | 1447 |
Rozvor náprav (mm) | 2669 |
Provozní hmotnost (kg) | 1280 |
Zavazadlový prostor (l) | 384 |
Ceny | |
Základní cena modelu | 479 900 Kč |