Renault Mégane 1.5 Energy dCi 110 (2016)

Méně znamená (někdy) více a v případě Megane to platí. Méně koní představuje více ušetřených peněz za palivo... Nedostatkem dynamiky ale trpět nebudete.

  • Dynamika 7

  • Chování na silnici 7

  • Provozní náklady 9

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 8

  • Celkové hodnocení 8

Radosti

Nepřehlédnutelný vzhled, spotřeba, celkový dojem

Starosti

Na středovém panelu jsou vidět otisky a otěry

Ty tzv. banány pod předními lampami se někomu mohou líbit a někomu ne, každopádně jde o prvek, který zapadá do designové koncepce značky Renault této doby, a díky němu je Megane opravdu nepřehlédnutelný. Mně osobně se líbí, ale jen v noci, kdy nádherně nasvětlená „písmena C“ dávají autu až nadpozemskou autu.

Interiér

Krok, který Renault s Megane učinil, je dlouhý, opravdu dlouhý a zásadní, Megane se posunul podle mého názoru na špici třídy. Jsou tady dobré materiály, moderní vzhled, displej, který připomíná tablet… Který ale pro mne nepochopitelně, je vyroben z matného plastu, na kterém jsou vidět veškeré otisky prstů, zejména těch špinavých, každé smítky, všechno. Pokud jste právě neskončili s leštěním, je dokonalá čistota k neudržení.

Škoda, protože jinak středový panel vypadá (a funguje) velmi dobře, máte-li rádi tento typ ovládání. Pro konzervativního řidiče může být naopak tento přístup k věci komplikovanější. Pokud sednete za volant, tak se uvelebíte v pohodlných sedačkách, volant jde příjemně do ruky, i řadící páka, které je více poddajná než v minulosti, Megane rozmístěním pedálů, řízením tuhostí, atd. nezapomíná na řidiče a zapojení do hry.

Pohon

Patnáctistovka patří k těm méně potentním pohonným jednotkám v nabídce, přesto pocite, že auto nejede, trpět nebudete. Výkon 110 lze považovat za velmi příjemný, 260 Nm točivého momentu podbízí k elegantně svižné jízdě, přesto se zachováním velmi nízké spotřeby, jak se dozvíme za moment.

Spotřeba

Co je pro vás nízká spotřeba? Pro mne, pokud jezdím rychle a dynamicky, je 6,5 l/100 km hodnotou, se kterou jsem velmi spokojený.

Ovladatelnost

Příjemná… Tak bych ohodnotil jízdu v novém Megane. Nečekám krok nad rámec každodennosti, projev je neutrální, bezpečný a komfortní, řízení je přesné, lehké, nad řidičem dlí velmi angažovaná stabilizace.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

Zobrazit všechny fotografie

Verdikt

Najdete za cenu pod půl milionu korun stejně dobré auto? Pokud dbáte na spotřebu se zachováním slušné dynamiky, potřebujete prostorný interiér a zároveň preferujete elegantní vzhled, tak jev těžko. Nový Renault Megane i s motorem ze základu nabídky umí přesvědčit.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukceřadový čtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)1461
Převodovkašestistupňová manuální
Poháněná kolapřední
Podvozek
VpředuMcPherson
Vzaduvlečená ramena
Brzdy vpředukotoučové s vnitřním chlazením
Brzdy vzadukotoučové s vnitřním chlazením
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)81/110 v 4000
Točivý moment (Nm)260 v 1750 ot./min
0-100 km/h (s)11,3
Nejvyšší rychlost (km/h)187
Spotřeba paliva (l/100 km)4,2/3,4/3,7
Objem nádrže (l)47
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4359
Šířka (mm)1814
Výška (mm)1447
Rozvor náprav (mm)2669
Provozní hmotnost (kg)1280
Zavazadlový prostor (l)384
Ceny
Základní cena modelu479 900 Kč
9.6.2016 9:55

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist