autoweb.cz > Renault > Renault Mégane > Renault Megane R.S. Trophy R je nejrychlejší předokolka na Nürburgringu. Je rychlá jako Bugatti Veyron!
Renault Megane R.S. Trophy R je nejrychlejší předokolka na Nürburgringu. Je rychlá jako Bugatti Veyron!
Snaha automobilek dosahovat stále rychlejších časů na slavných závodních okruzích slouží jako marketingová páka na zákazníky, ale zároveň ukazuje i technický pokrok dosažený při vývoji nových modelů. Renault se vrátil na severní smyčku Nürburgringu, kde stanovil nový rekordní čas pro vozy s pohonem předních kol.
Zcela nový Renault Megane RS Trophy R zvládl objet 20,6 km dlouhý okruh v čase 7:40,1 min., s nímž byl o 3 sekundy rychlejší než předchozí rekordman Honda Civic Type-R. Honda držela rekord už od roku 2017 a předchozími držiteli nejrychlejšího času byli Volkswagen Golf GTI Clubsport S a Renault Megane RS Trophy R minulé generace. Stejně jako u minulých úspěchů Renaultu, i tentokrát seděl za volantem Laurent Hurgon.
Zajímavé údaje ukazuje tabulka časů i ve srovnání se staršími supersporty. Trophy R je jenom o sekundu pomalejší než Porsche 911 Turbo generace 997, za Bugatti Veyron, kdysi nejrychlejším autem světa, zaostává o pouhou desetinu sekundy!
Ačkoliv rekord sloužil jako online debut nového ostrého hatchbacku, oficiální představení proběhne o víkendu při Velké ceně Monaka. Renault zatím nezveřejnil, zda Megane RS Trophy R podstoupil úpravu motoru, nebo zda se inženýři zaměřili pouze na snížení hmotnosti a přeladění podvozku.
Megane RS Trophy R získal mnoho vylepšení od partnerských společností Akrapovič, brembo, Bridgestone, Öhlins a Sabelt. Upravená karoserie by měla dosahovat většího přítlaku a nepochybujeme i o dalších úpravách.
Všechny detaily o novém Renaultu Megane RS Trophy R budou známé už 24. května. Nejnovější rekordman z Nürburgringu vstoupí do prodeje v letošním roce a výroba bude omezena na několik stovek kusů.