Renault zahajuje prodej ostrého Megane R.S. Trophy. Víme, o kolik je dražší než základ

Nový Renault MEGANE R.S. TROPHY nabízí vyšší výkon, je určený zejména pro milovníky sportovního řízení, a rozšiřuje řadu verzí Trophy v nabídce Renault Sport, které byly dostupné již od první generace Mégane R.S.
21219652_2018_renault_megane_iv_r_s_trophy_tests_drive_in_portugal-1100x618.jpgCelá galerie 8 Zdroj: Renault

Nový Megane R.S., pohání motor 1,8 turbo s přímým vstřikováním, který je výsledkem synergií Aliance Renault-Nissan. Těží z vývoje, umožňujícího dosáhnout poprvé v rámci řady R.S. symbolického mezníku 300 koní (220 kW). Kroutící moment se zvýšil na 420 Nm (+30 Nm) u převodovky EDC a 400 Nm (+10 Nm) u manuální převodovky.

Vedle turba je nový výfukový systém druhým faktorem zlepšení výkonu motoru u Nového Renaultu Megane R.S. Trophy. Koncový tlumič je vybaven mechanickou klapkou, umožňující ovlivnit zvukový projev vozu. Poprvé v modelové řadě R.S.

Stejně jako Nový Megane R.S., i model Trophy je k dispozici s dvojí nabídkou šestistupňových převodovek – manuální nebo automatickou dvouspojkovou EDC s ovládáním pádly pod volantem. V případě převodovky EDC dosahuje kroutící moment hodnoty 420 Nm díky specifickému naladění.

Nový Megane R.S. Trophy, ještě více přizpůsobený sportovnímu využití, je standardně vybaven podvozkem Cup. Ve srovnání s podvozkem Sport se vyznačuje mechanickým samosvorným diferenciálem Torsen®, jehož nová kalibrace zlepšuje jak chování v ostrých zatáčkách, tak při výjezdu ze zatáčky, dále tlumiči tužšími o 25%, odpružením tužším o 30% a stabilizátory tužšími o 10%.

Standardně je Nový Megane R.S. Trophy vybaven bi-materiálovými předními brzdovými kotouči. Snižují váhu neodpružené hmoty o 1,8 kg na kolo a poskytují lepší odvod tepla při intenzivním použití a lepší odolnost vůči vadnutí. Specifickým znakem podvozku Cup jsou červeně lakované třmeny Brembo®.

Nový Renault Megane R.S. Trophy je rozpoznatelný díky specifickým 19“ diskům kol z lehkých slitin v designu Jerez. Obouvá pneumatiky Bridgestone Potenza S001, známé díky zvýšené úrovni přilnavosti.

V roce 2019 budou dostupné odlehčené 19“ disky kol Fuji Light, snižující váhu 2 kg na kolo, obuté do pneumatik Bridgestone Potenza S007. Tyto pneumatiky, vyvinuté speciálně pro Renault Sport, poskytují novému Megane R. S. Trophy přesnější řízení, ještě vyšší přilnavost při průjezdu zatáčkou a delší životnost při sportovním využití.

Nový Renault Megane R.S. Trophy může být vybaven volitelně novými skořepinovými sedadly Recaro. Tato sedadla byla přepracována oproti těm, která byla použita v Mégane III R.S. Opěradlo s tuhou skořepinou a integrovanou opěrkou hlavy bylo optimalizováno tak, aby se lépe přizpůsobilo řidiči, zejména díky plynulé regulaci sklonu pomocí vroubkovaného kolečka.

Cena nového Renaultu Megane R.S. Trophy startuje na částce 840 900,- Kč, tedy o rovných 100 tisíc korun výš než základní model. Dvouspojková převodovka EDC potom vyjde na dalších 40 tisíc korun.

5.2.2019 8:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist