autoweb.cz > Audi > Audi R8 > ABT Audi R8 V10 má nyní rovných 600 koní
ABT Audi R8 V10 má nyní rovných 600 koní
Prakticky dvorní úpravce produktů koncernu Volkswagen se před pár dny pochlubil novým přírůstkem ve svém portfoliu. Jak sami vidíte, nejedná se o vůz, který by dílnami společnosti ABT ještě neprošel, Audi R8 však v nedávné době prošlo mezigenerační modernizací, což byl pro známou firmu z Kemptenu signálem k zahájení prací.
Popisovat změny v designu ingolstadtského supersportu s desetiválcovou jednotkou patrně není nutné. Vůz evidentně dostal nové nárazníky, jiné prahy a křídlo, tedy povětšinou obvykle vyměňované komponenty, v tomto případě však z větší části vyrobené z karbonového kompozitu.
Vnější úpravy dále zahrnuje pozměněné postavení čtyř koncovek nového výfukového systému s aktivně ovládanými klapkami v nerezovém koncovém tlumiči, černá devatenáctipalcová kola s pneumatikami o rozměru 235/35 R19 vpředu a 305/30 R19 vzadu a poměrně decentní nápisy ABT na přídi a zadním nárazníku.Protože ABT velmi úzce spolupracuje s automobilkou Audi při vývoji závodních speciálů pro seriál německého mistrovství DTM, měl kromě jiného posvěcení také k modifikacím na motoru. Firma detaily nepopisuje, výkon atmosférického desetiválce o objemu 5,2 litru se jí však podařilo zvýšit z původních 525 (resp. 550, pokud jde o verzi V10 Plus) na rovných 600 koní a nepatrně poskočila rovněž špička točivého momentu z 530 na 550 newtonmetrů.
S dvouspojkovou převodovkou S tronic dokáže přestavěné R8 akcelerovat z místa na 100 km/h za 3,5 sekundy a podle měření dosáhnout maximální rychlost 320 km/h. Přes tyto parametry ABT docela odvážně tvrdí, že je jejich dílo pořád plnohodnotně způsobilé ke každodenním jízdám, a to navzdory snížení a přitvrzení podvozku. Ceny jednotlivých komponentů pro tento vůz firma dosud nezveřejnila, při individuálním optání však jistě bude mít pro potenciální klientelu připravenou odpověď.
Autoweb.cz