Audi R8 e-tron definitivně u ledu, chybí vhodné baterky

Německá automobilka Audi pochopila, že dnešní akumulátory na stavbu běžně použitelného sportovního elektromobilu zkrátka nestačí.

Iron Man alias Tony Stark v podání Roberta Downeyho Jr. se stal v širším kontextu testovacím jezdcem automobilky Audi poté, co v prozatím poslední adaptaci Marvelovského příběhu o muži v ocelovém obleku přesedlal na bateriemi poháněnou R8 e-tron.

Pochopitelně konkrétní povinnosti z této vedlejší role pro něj asi nevyplývaly, spíše tím chceme naznačit, jaký bude další osud ingolstadtského elektromobilu s poněkud pohnutou historií. Pokud nejste zcela v obrazu, vězte, že původně Audi ani neuvažovalo, že by se jejich „bezemisní“ akumulátorová pýcha neměla vyrábět, nový šéf výzkumu a vývoje Wolfgang Dürheimer, který k Audi přestoupil od Bentley, však firmě otevřel oči a poukázal na zjevné nedostatky spojené s dlouhým nabíjením a nedostatečným dojezdem.

To jsou vlastně i neoficiální důvody, proč desítka vyrobených modelů R8 e-tron nepůjde do prodeje anebo alespoň k dlouhodobému pronájmu zákazníkům, ale skončí pouze jako testovací prototypy vývojového oddělení, které se bude snažit využít poznatky pro potenciální příští elektromobily Audi.Pochopitelně elektromotoru jako takovému toho k dokonalosti mnoho nechybí, ale stejně jako před sto lety je hlavním problémem úložiště energie a jeho kapacita v závislosti na hmotnosti, velikosti a ceně. Jak píše britský Autocar, problémy přiznává i Audi, které očekávalo rychlejší vývoj technologií v dané oblasti, z něj předpokládané snížení cen za uskladnění 1 kWh a to se zkrátka nestalo.

Oficiálně to Audi samozřejmě nepřizná, ale v kuloárech se mluví také o tom, že firma není ochotna akceptovat dlouhé nabíjení a omezený dojezd, který za optimálních podmínek (čímž je myšlen v podstatě od reality odtržený stav i pro běžný, nikoli sportovně laděný vůz) činí jen 215 km.

Ani cenovka u podobně zaměřených automobilů pochopitelně zanedbatelná není, máme ale za to, že u movité klientely můžou mít ještě větší váhu omezení daná konstrukcí, co si Audi jako jedna z mála značek uvědomila.

Autoweb.cz

28.5.2013 4:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist