Audi R8 e-tron definitivně u ledu, chybí vhodné baterky

Německá automobilka Audi pochopila, že dnešní akumulátory na stavbu běžně použitelného sportovního elektromobilu zkrátka nestačí.

Iron Man alias Tony Stark v podání Roberta Downeyho Jr. se stal v širším kontextu testovacím jezdcem automobilky Audi poté, co v prozatím poslední adaptaci Marvelovského příběhu o muži v ocelovém obleku přesedlal na bateriemi poháněnou R8 e-tron.

Pochopitelně konkrétní povinnosti z této vedlejší role pro něj asi nevyplývaly, spíše tím chceme naznačit, jaký bude další osud ingolstadtského elektromobilu s poněkud pohnutou historií. Pokud nejste zcela v obrazu, vězte, že původně Audi ani neuvažovalo, že by se jejich „bezemisní“ akumulátorová pýcha neměla vyrábět, nový šéf výzkumu a vývoje Wolfgang Dürheimer, který k Audi přestoupil od Bentley, však firmě otevřel oči a poukázal na zjevné nedostatky spojené s dlouhým nabíjením a nedostatečným dojezdem.

To jsou vlastně i neoficiální důvody, proč desítka vyrobených modelů R8 e-tron nepůjde do prodeje anebo alespoň k dlouhodobému pronájmu zákazníkům, ale skončí pouze jako testovací prototypy vývojového oddělení, které se bude snažit využít poznatky pro potenciální příští elektromobily Audi.Pochopitelně elektromotoru jako takovému toho k dokonalosti mnoho nechybí, ale stejně jako před sto lety je hlavním problémem úložiště energie a jeho kapacita v závislosti na hmotnosti, velikosti a ceně. Jak píše britský Autocar, problémy přiznává i Audi, které očekávalo rychlejší vývoj technologií v dané oblasti, z něj předpokládané snížení cen za uskladnění 1 kWh a to se zkrátka nestalo.

Oficiálně to Audi samozřejmě nepřizná, ale v kuloárech se mluví také o tom, že firma není ochotna akceptovat dlouhé nabíjení a omezený dojezd, který za optimálních podmínek (čímž je myšlen v podstatě od reality odtržený stav i pro běžný, nikoli sportovně laděný vůz) činí jen 215 km.

Ani cenovka u podobně zaměřených automobilů pochopitelně zanedbatelná není, máme ale za to, že u movité klientely můžou mít ještě větší váhu omezení daná konstrukcí, co si Audi jako jedna z mála značek uvědomila.

Autoweb.cz

28.5.2013 4:20

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist