Audi R8 je po rozsáhlé modernizaci ještě ostřejší

titulka-31-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: archiv redakce

Foto: Audi

Srdcem modelu Audi R8 je atmosféricky plněný motor V10 se spontánními reakcemi, mimořádnou chutí po vysokých otáčkách a jedinečným zvukem. Zákazníci mají na výběr dvě výkonové verze. Vidlicový desetiválec téměř shodné konstrukce nalézá uplatnění také na závodních okruzích v závodních vozech R8 LMS GT3 a R8 LMS GT4. V10, vyráběný v maďarské motorárně Győr, je mimořádně kompaktní.

Mazací soustava se suchou klikovou skříní disponuje vlastním chladičem motorového oleje. Tato konstrukce, používaná v motoristickém sportu, umožňuje extrémně nízké uložení motoru, což snižuje těžiště vozu. Čerpadlový modul pracuje s několika výkonovými stupni a zajišťuje spolehlivé mazání za všech podmínek – včetně příčného zrychlení cca 1,5 g, jehož může R8 dosáhnout. Oba agregáty mají filtr pevných částic pro zážehové motory.

Precizní podvozek s velmi pohotovými reakcemi

Modifikace podvozku zajišťují ještě vyšší úroveň stability a preciznosti. Posilovač řízení má novou charakteristiku, a to jak u dynamického řízení, dodávaného na přání, tak i u řízení s elektromechanickým posilovačem. Reakce vozu na řízení i přenášené informace o stavu povrchu vozovky jsou díky tomu v celém rozsahu rychlostí ještě preciznější.

V závislosti na motoru jsou důvěrně známé režimy systému Audi drive select s módem Performance doplněny třemi doplňkovými jízdními programy dry, wet a snow, které přizpůsobují nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi povrchu vozovky. Díky zdokonalenému elektronicky řízenému stabilizačnímu systému je

brzdná dráha vrcholného modelu ze 100 km/h až o 1,5 metru kratší, z 200 km/h postačuje k zastavení dokonce až o pět metrů kratší vzdálenost – vždy v závislosti na vnějších provozních podmínkách.

Nové Audi R8 je sériově vybaveno 19“ koly. Na přání se dodávají mimořádně lehká 20“ kola v dynamickém designu s pěti paprsky ve tvaru písmene V a novými letními a sportovními pneumatikami, které zajišťují ještě preciznější ovladatelnost. Jako alternativu sériových ocelových brzdových kotoučů nabízí Audi brzdovou soustavu s keramickými brzdovými kotouči. Příčný zkrutný stabilizátor na přední nápravě může být na přání vyroben z kompozitu vyztuženého uhlíkovými vlákny a hliníku, což sníží jeho hmotnost o cca dva kilogramy.

Ještě ostřejší a vytříbenější design

Ostřejší charakter nové modelové řady R8 je patrný i vizuálně. Maska chladiče Singleframe je širší a nižší. Velké otvory pro přívod vzduchu jsou rozděleny masivními příčkami. Nízké štěrbiny v předním víku připomínají první model Audi quattro, ikonu značky. Také nový přední spoiler je širší, stejně jako markantní mřížka ventilačních otvorů na zádi ve spodní části difuzoru, protaženého vysoko vzhůru. To umocňuje sportovní vzhled modelu Audi R8. V motorovém prostoru je čistič vzduchu umístěn pod novým třídílným krytem – volitelně z plastu nebo uhlíkového kompozitu.

V závislosti na motoru mají zákazníci pro R8 na výběr tři exteriérové pakety s různými ozdobnými prvky na předním spoileru, prahových lištách a difuzoru. Na přání jsou kruhy a další loga na karoserii lakovány leskle černou barvou. Paletu barev rozšiřují metalické odstíny šedá Kemora a modrá Ascari. Prostřednictvím programu Audi exclusive mají zákazníci možnost individualizovat si své Audi R8 mnoha detaily vnější a vnitřní výbavy. V průběhu prvního čtvrtletí 2019 se objeví nové modely R8 u prodejců v Německu a dalších evropských zemích. Prodej bude zahájen na začátku roku 2019.

26.10.2018 8:00| autor: Autoweb.cz | zdroj: Audi

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist