Audi TT RS Coupé a Roadster (2016): premiéra v Pekingu, pětiválec 2.5 TFSI má 400 koní

Audi dále rozvíjí svůj přeplňovaný pětiválcový motor. Jeho nejnovější celohliníková verze produkuje 400 koní, 480 Nm a umí zrychlit nové TT RS na stovku za 3,7 s.
audi-tt-rs-coupe-a-roadster-2016-premiera-v-pekingu-petivalec-2-5-tfsi-ma-400-koni-1100x618.jpgCelá galerie 78 Zdroj: archiv redakce

Ingolstadtská automobilka z portfolia koncernu VW poslední dobou představuje novinky jako na běžícím pásu. Od ženevského autosalonu z počátku března jde o crossovery Q2 a SQ7, modernizované řady A3, S3, A6 a A7 Sportback, sportovní R8 Spyder, prodlouženou A8 L extended, a aby toho náhodou během necelých dvou měsíců nebylo málo, nově odhalila také zbrusu novou generaci modelu TT RS  v provedení Coupé a Roadster.

Premiéra obou aut proběhla na právě probíhajícím pekingském autosalonu, předem ale musíme říci, že Audi své příznivce překvapit nesvedlo. Auta bez maskování byla zachycena v provozu i dříve a díky zákulisním informacím se vědělo, že jejich pětiválcový přeplňovaný motor posílí až na 400 koňských sil. Právě tohle můžeme aktuálně potvrdit.

Zatímco původní agregát o výkonu 340 koní měl litinový blok, nová pohonná jednotka TFSI o objemu 2480 centimetrů krychlových je celohliníková a její válce pálí v pořadí 1-2-4-5-3, vytvářející charakteristický zvuk zesílený aktivně ovládanými klapkami ve výfukovém potrubí. Kromě zmiňovaného výkonu stojí za zmínku také nejvyšší točivý moment vrcholící hodnotou 480 newtonmetrů dostupnou v rozmezí od 1700 do 5850 otáček za minutu.

Nový pětiválec s manuálem neseženete, Audi bude do tohoto modelu standardně montovat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, která v kombinaci s pohonem všech kol quattro zvládne roztáhnout TT RS Coupé z místa na stovku za 3,7 sekundy, zatímco Roadster bude při sprintu o dvě desetinky vteřiny pomalejší. Maximální rychlost obou aut bude tradičně omezena na 250 km/h, výrobce vám však za příplatek posune omezovač na 280 kilometrů v hodině.

Audi uvádí pro obě auta délku 4,19 m, šířku 1,83 m a výšku 1,34 metru. Bez příplatku dostanete k oběma devatenáctipalcová kola a klasické ocelové brzdy, za patřičný obnos navíc však bude možné mít kované dvacítky ukrývající karbon-keramické kotouče. Nové varianty TT RS dorazí na trh na letos podzim a Audi je bude nabízet za 66 400 eur v případě kupé, respektive 69 200 eur za roadster s plátěnou střechou ovladatelnou do rychlosti 50 km/h.

25.4.2016 3:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist