Audi TT RS Coupé a Roadster (2016): premiéra v Pekingu, pětiválec 2.5 TFSI má 400 koní

Audi dále rozvíjí svůj přeplňovaný pětiválcový motor. Jeho nejnovější celohliníková verze produkuje 400 koní, 480 Nm a umí zrychlit nové TT RS na stovku za 3,7 s.

Ingolstadtská automobilka z portfolia koncernu VW poslední dobou představuje novinky jako na běžícím pásu. Od ženevského autosalonu z počátku března jde o crossovery Q2 a SQ7, modernizované řady A3, S3, A6 a A7 Sportback, sportovní R8 Spyder, prodlouženou A8 L extended, a aby toho náhodou během necelých dvou měsíců nebylo málo, nově odhalila také zbrusu novou generaci modelu TT RS  v provedení Coupé a Roadster.

Premiéra obou aut proběhla na právě probíhajícím pekingském autosalonu, předem ale musíme říci, že Audi své příznivce překvapit nesvedlo. Auta bez maskování byla zachycena v provozu i dříve a díky zákulisním informacím se vědělo, že jejich pětiválcový přeplňovaný motor posílí až na 400 koňských sil. Právě tohle můžeme aktuálně potvrdit.

Zatímco původní agregát o výkonu 340 koní měl litinový blok, nová pohonná jednotka TFSI o objemu 2480 centimetrů krychlových je celohliníková a její válce pálí v pořadí 1-2-4-5-3, vytvářející charakteristický zvuk zesílený aktivně ovládanými klapkami ve výfukovém potrubí. Kromě zmiňovaného výkonu stojí za zmínku také nejvyšší točivý moment vrcholící hodnotou 480 newtonmetrů dostupnou v rozmezí od 1700 do 5850 otáček za minutu.

Nový pětiválec s manuálem neseženete, Audi bude do tohoto modelu standardně montovat sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku S tronic, která v kombinaci s pohonem všech kol quattro zvládne roztáhnout TT RS Coupé z místa na stovku za 3,7 sekundy, zatímco Roadster bude při sprintu o dvě desetinky vteřiny pomalejší. Maximální rychlost obou aut bude tradičně omezena na 250 km/h, výrobce vám však za příplatek posune omezovač na 280 kilometrů v hodině.

Audi uvádí pro obě auta délku 4,19 m, šířku 1,83 m a výšku 1,34 metru. Bez příplatku dostanete k oběma devatenáctipalcová kola a klasické ocelové brzdy, za patřičný obnos navíc však bude možné mít kované dvacítky ukrývající karbon-keramické kotouče. Nové varianty TT RS dorazí na trh na letos podzim a Audi je bude nabízet za 66 400 eur v případě kupé, respektive 69 200 eur za roadster s plátěnou střechou ovladatelnou do rychlosti 50 km/h.

25.4.2016 3:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist