Audi dalo sbohem systému quattro, R8 V10 RWS má pohon zadních kol!

Historický (a pro tradiční milovníky značky a nadšence pohonu všech kol možná až hysterický) zlom v podobě unikátního sportovního vozu s jednou poháněnou nápravou.

Svět se otřásl v základech, ve chvíli a staví se v mnoha ohledech naopak. Na jedné straně tady máme třeba BMW jako výrobce s typicky „zadokolkovou“ produkcí a modelem s poháněnou předná nápravou, a teď je zde Audi, mimo pohon předních kol dlouhodobě spoléhající na pohon všech kol quattro, s poháněnou zadní nápravou?!

Rychlý přehled v několika stručných bodech, ať rozdýcháte tuto novinu – jde o první sériový model Audi s pohonem zadních kol v limitovaném počtu. Auto má o 50 kilogramů nižší hmotnost v porovnání s Audi R8 Coupé V10 a sám Stephan Winkelmann, jednatel Audi Sport GmbH na jeho adresu řekl, že : „R8 V10 RWS úspěšně přenáší koncepci pohonu našich závodních vozů R8 LMS na silnice.“

Vzhledem k pracovní historii páně Winkelmanna je jasné, že nejde o planá slova. „Audi R8 V10 RWS je určeno pro puristy,“ říká Stephan Winkelmann, jednatel společnosti Audi Sport GmbH. „Jako limitovaná speciální edice je exkluzivní nabídkou pro zákazníky, kteří oceňují extrémní jízdní dynamiku.“ Následuje oficiální tisková zpráva Audi:

Matně černě stylistické prvky, na přání dodávané fólie
Puristický charakter nové varianty R8 umocňují matně černou barvou lakované mřížky masky chladiče Singleframe a otvorů pro přívod vzduchu na přídi a zádi. Horní část bočního ozdobného panelu Sideblade (u Coupé) je leskle černá, spodní část má barvu karoserie. Na přání se pro Audi R8 V10 RWS Coupé dodávají fólie ve stylu závodního vozu Audi R8 LMS GT 4. Červené ozdobné pruhy probíhají přes přední kapotu, střechu a záď. Pro řidiče a spolujezdce vpředu jsou v interiéru připravena sportovní sedadla, která jsou čalouněna kombinací kůže a Alcantary. Na přání jsou k dispozici skořepinová sedadla. Přístrojová deska nese plaketu s označením pořadového čísla vozu v rámci limitované edice, například „1 of 999“.

Motor 5.2 FSI – jeden z posledních atmosféricky plněných motorů ve svém segmentu
Motor V10, uložený uprostřed před zadní poháněnou nápravou modelu Audi R8 V10 RWS, dosahuje nejvyššího výkonu 397 kW (540 k). Při 6500 otáčkách za minutu nabízí maximální točivý moment 540 N.m. Coupé s motorem 5.2 FSI zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,7 sekundy (Spyder: 3,8 sekundy) a v akceleraci může pokračovat až do dosažení nejvyšší rychlosti 320 km/h (Spyder: 318 km/h). Průměrná spotřeba paliva činí 12,4 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 283 gramů na kilometr) u uzavřené varianty a 12,6 litru na 100 kilometrů (emise CO2: 286 gramů na kilometr) u otevřené verze modelu R8 V10 RWS.

Speciálně nastavený podvozek umožňuje jízdu kontrolovaným smykem
Nové Audi R8 Coupé V10 RWS má pohotovostní hmotnost 1590 kilogramů (bez řidiče). To je o 50 kilogramů méně než u verze Audi R8 Coupé V10 s pohonem quattro, která má v porovnání s variantou s pohonem zadních kol větší počet dílů, například spojovací hřídel, mezinápravovou vícelamelovou spojku a mezinápravový diferenciál. R8 Spyder V10 RWS je v porovnání s modelem R8 Spyder V10 o 40 kilogramů lehčí – jeho pohotovostní hmotnost činí 1680 kilogramů (bez řidiče). Zárukou enormního potěšení z jízdy je rozložení hmotnosti mezi nápravy v poměru 40,6:59,4 % (Coupé), resp. 40,4:59,6 % (Spyder) a speciálně pro pohon zadních kol upravené nastavení podvozku a systémů podporujících jízdní dynamiku.

Nastavení podvozku a regulačních systémů umožňuje jízdu kontrolovaným smykem, pokud si řidič vybere v sériově dodávaném systému řízení jízdní dynamiky Audi drive select režim „dynamic“ a pro stabilizační systém ESC zvolí „Sport“. ESC zajišťuje svými zásahy bezpečnost při jízdě na hranici, vymezené fyzikálními zákony. Na řízení s elektromechanickým posilovačem nemá hnací síla žádný vliv, což umožňuje precizní ovladatelnost. Audi R8 V10 RWS jezdí sériově na černě lakovaných 19“ kolech z lehké slitiny s pěti paprsky do V. Pneumatiky mají rozměr 245/35 vpředu a 295/35 vzadu.

Audi R8 V10 RWS bude možné v České republice objednávat u prodejců Audi Sport od podzimu 2017 a v tomto ročním období vyjedou i první vozy speciální edice na silnice. Ceny karosářských variant Coupé a Spyder na českém trhu nebyly dosud stanoveny.

12.9.2017 9:59

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist