Audi R8 green hell oslavuje pět vítězství na nejtěžším vytrvalostním závodě světa

Audi připomíná u příležitosti letošního vytrvalostního závodu na Nürburgringu mimořádné úspěchy limitovanou speciální edicí silničního supersportovního vozu – R8 green hell.
a205757_medium-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Audi

Těsná spojitost mezi silničním supersportovním modelem a závodním vozem bude zřejmá i v letošním 24h závodě na Nürburgringu. Závodní vůz kategorie GT3 v barvách týmu Audi Sport Team Phoenix se startovním číslem 1 a tmavě zelenými fóliemi na karoserii se podobá modelu R8 green hell. Za volantem vozu R8 LMS se bude střídat sestava jezdců Nico Müller/Frank Stippler/Dries Vanthoor/Frédéric Vervisch.Každý z těchto čtyř jezdců značky Audi zvítězil v tomto závodě minimálně jednou.

Mimořádně blízký vztah k modelu R8 má především dvojnásobný vítěz Frank Stippler, který patří mezi nejlepší znalce „Zeleného pekla“. Zatím poslední vítězství slavil se závodním vozem kategorie GT3 ve 24h závodě na Nürburgringu v roce 2019. Stippler byl již u testů první generace závodního vozu Audi R8 LMS, která debutovala v roce 2009. Kromě svých jezdeckých dovedností přispěl také svým inženýrským know-how. Od té doby je neodmyslitelnou součástí vývoje závodních vozů pro soukromé týmy, ale podílí se také na vývoji sportovních silničních modelů.

Zelená Tioman a matně černé fólie

Speciální edice Audi R8 green hell je globálně limitována na 50 očíslovaných exemplářů. Cena v Německu byla stanovena na 233 949,59 eur. Její exkluzivní postavení je patrné na první pohled. Sériově dodávaný lak karoserie v tmavě zeleném odstínu Tioman odkazuje na „Zelené peklo“. Na přání si mohou zákazníci zvolit také barvy bílá Ibis, šedá Daytona nebo černá Mythos. Přední kapota, střešní A sloupky, střecha a záď mají na částech svého povrchu matně černou fólii ve stylu závodních vozů.

Vozidla zákazníků budou mít na dveřích velké, matně průsvitné číslice, označující pořadí v rámci edice a připomínající startovní číslo. Na bočním panelu za dveřmi a na předním okně je leskle černé logo „GREEN HELL R8“. Paket matně černých stylistických prvků zvýrazňuje příď, boční prahy a difuzor. Stejný odstín odlišuje také boční panely za dveřmi, kryty vnějších zpětných zrcátek a zadní spoiler. Matně černé jsou rovněž plochy na 20“ kolech v dynamickém designu s pěti dvojitými paprsky. Jejich nápadný design završují červené detaily na ráfcích.

Řidič nalezne oporu ve skořepinovém sedadle s lehkou konstrukcí. Prostřední části sedacích ploch jsou čalouněny Alcantarou. Stejný materiál se nachází také na věnci volantu s červeným označením v poloze 12 h, na cloně nad displejem digitálního panelu přístrojů, na loketních opěrkách ve výplních dveří, na čalouněných plochách pro ochranu kolen a na středové loketní opěrce.

Téměř všechny tyto části zdobí kontrastní prošívání v modrozeleném odstínu „Kailashfern“. Také „monoposto“ – velký oblouk kolem prostoru pro cestující –, přístrojová deska, madla dveří, horní část výplní dveří a podlahové rohože s červeným lemováním mají kontrastní prošívání v této barvě. Podlahové rohože jsou navíc opatřeny logem „GREEN HELL R8“.

Atmosféricky plněný motor V10 s výkonem 620 k

Základem speciální edice R8 green hell je Audi R8 V10 performance quattro s karoserií kupé. Atmosféricky plněný motor V10 s nezaměnitelným zvukem poskytuje nejvyšší výkon 456 kW (620 k). Hnací síla je přenášena prostřednictvím sedmistupňové převodovky S tronic na všechna kola. Supersportovní vůz katapultuje z nuly na 100 km/h za 3,1 sekundy a umožňuje další akceleraci až do nejvyšší rychlosti 331 km/h.

Pohon všech kol quattro, který v případě potřeby rozděluje točivý moment mezi nápravy zcela variabilně, je přizpůsoben uspořádání s motorem uloženým uprostřed. Mechanická uzávěrka diferenciálu zadní nápravy zvyšuje jízdní dynamiku a trakci.

Karoserie s prostorovým rámem ASF (Audi Space Frame) je vyrobena z hliníku a uhlíkových kompozitů. Podlaha supersportovního vozu včetně spojovacího hřídele je téměř kompletně zakryta rovnými panely. V přední části vedou vzduch do podběhů kol dva malé difuzory, které slouží také k chlazení brzd. Před zadní nápravou jsou do spodního ochranného panelu integrovány otvory pro vzduchové kanály NACA, které přivádějí chladicí vzduch k motoru a převodovce S tronic.

Široký difuzor pod zádí zpomaluje zrychlené proudění vzduchu pod zádí na rychlost okolního vzduchu, aniž by docházelo k silným turbulencím. Proudění je díky tomu harmoničtější, čímž se zvyšuje přítlak. Kola jsou stejně jako u závodní verze zavěšena na dvojicích příčných trojúhelníkových ramen.

Brzdové kotouče jsou vyrobeny z keramického materiálu vyztuženého uhlíkovými vlákny. Systém Audi drive select zahrnuje režim Performance, v němž si řidič může příslušným tlačítkem na volantu ve třech stupních přizpůsobit nejdůležitější parametry jízdní dynamiky adhezi vozovky.

Audi R8 LMS ve 24h závodě na Nürburgringu

Audi R8 LMS pro kategorii GT3 píše od roku 2009 historii zákaznického motoristického sportu, a to především na Nürburgringu. V prvních třech letech 2009 až 2011 zvítězil závodní vůz ve 24h závodě na Nürburgringu vždy v rámci třídy GT3. V letech 2012, 2014, 2015, 2017 a 2019 dominoval dokonce celkovému hodnocení. Značka Audi se tak stala v této epoše nejúspěšnějším výrobcem vozů GT3 v Zeleném pekle.

Závodní vůz, odvozený ze sériově vyráběného modelu, dosáhl do dnešního dne 13 celkových vítězství ve 24h závodech na celém světě – v Dubaji, Spa, Zolderu a na Nürburgringu. Model podává přesvědčivé výkony také v mnoha dalších závodních seriálech. Od roku 2009 získaly dvě generace závodního vozu Audi R8 LMS na celém světě 75 mistrovských titulů v hodnocení jezdců a 96 vítězství v dalších hodnoceních příslušných mistrovství.

Rodina závodních vozů R8 má tři členy. V jejich čele stojí R8 LMS GT3. Od roku 2017 jezdí na závodních okruzích také závodní vozy R8 LMS GT4, jejichž technika má výrazně blíž k sériově vyráběným modelům. Tato verze má ve své úspěšné globální bilanci již 18 mistrovských titulů. Závodní vůz, který je vstupem do kategorie GT, se od sezony 2020 dodává v modernizované podobě. Od konce roku 2019 nabízí Audi Sport customer racing také závodní vozy R8 LMS GT2. S 640 k nejvýkonnější závodní vůz v portfoliu oslovuje především „džentlmenské jezdce“.

24.9.2020 8:02| autor: Hugo Kottás | zdroj: Audi

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist