Audi A3 a S3 (2016): facelift přitáhl pod kapotu tříválec i 10 koní navíc pro S3

(+ videa) Sedan, kabriolet i obě karosářské verze hatchbacku ingolstadtského Golfu mají za sebou technologickou modernizaci a to včetně sportovnější verze S3.

Audi představilo svou mezigeneračně přepracovanou modelovou řadu nižší střední třídy téměř přesně čtyři roky po odhalení třídveřového hatchbacku na ženevském autosalonu a facelift to tentokrát není pouze symbolický. Modernizován byl vzhled (zahrnující diodová světla Matrix) a docela rozsáhle „se kutilo“ také pod přední kapotou.

Začít bychom mohli třeba (s výjimkou RS 3) nejvýkonnější variantou S3 nabízenou ve vše karoseriích, která byla i je poháněná přeplňovaným dvoulitrem TFSI. Dosud měl tento vůz čtyřválec s maximálním výkonem 300 koní a nejvyšším točivým momentem 380 newtonmetrů, nyní klíčové parametry motoru posunuly na 310 koňských sil a rovných 400 Nm.

Z opačného konce se mezi přední kola vůbec poprvé v Audi A3 nastěhoval tříválcový motor, konkrétně známé litrové turbo zde s komerčním označení TFSI, které disponuje nejvyšším výkonem 115 koní a nejvyšším točivým momentem 200 newtonmetrů při 2000 až 3500 otáčkách za minutu.

Dále je k mání benzínová čtrnáctistovka se systémem částečné deaktivace válců s výkonem 150 koní a 250 Nm, nechybí též nový dvoulitr TFSI z aktuálního Audi A4, který má zde 190 koňských sil a 320 newtonmetrů dostupných v rozmezí od 1500 do 4200 otáček za minutu.

Naftové motory začínají na šestnáctistovce TDI s výkonem 110 koní, vrcholem je pak dvoulitr naladěný buď na 150 koní a 340 Nm anebo 184 koní a 380 Nm vrcholících při 1750 až 3000 otáčkách za minutu. Pokud máte rádi alternativní pohony, Audi nabízí pětidveřové varianty Sportback jako e-tron a g-tron. Obě mají 1.4 TFSI (naladěné na jiné výkony) a zatímco první dostala elektromotor, lithium-iontové akumulátory a nabízí celkově 204 koní, druhá umí jezdit na plyn a slibuje dojezd až 1300 kilometrů.

Prodej faceliftovaného Audi A3 startuje na domácím německém trhu již v květnu, předpokládáme proto, že by první auta mohla být v ČR v témže termínu.

8.4.2016 12:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist