Renault EZ-Flex: Elektrická mini dodávka chce změnit doručování po městě

Renault EZ-FLEX byl představen na stánku Renault na veletrhu VIVA Technology ve dnech 16. až 18. května 2019 na Paris Expo Porte de Versailles (Francie).
stazeny-soubor-5-3-1100x618.jpg Zdroj: Renault

Renault EZ-FLEX je kompaktní a snadno ovladatelný vůz určený pro bezproblémový pohyb po městech. Poskytuje optimální prostor, co se týká nákladového prostoru: délka (3,86 m), šířka (1,65 m) a výška (1,88 m) jsou dostatečně malé, aby umožnily přístup na parkoviště. Jeho objem 3 m3 je výjimečný vzhledem ke vnějším rozměrům a díky kompaktní kabině, která stále nabízí celou řadu výhod skutečného LUV. Poloměr otáčení 4,5 m poskytuje vynikající manévrovatelnost v centrech měst.

Vše bylo navrženo tak, aby se plnily potřeby doručovatelů: široký přístup k sedadlu řidiče, který usnadňuje nasedání a vysedání, velmi přehledný centrální přístrojový panel pro rychlý a snadný přístup k informacím o řízení, viditelnosti pro chodce i viditelnosti v městském prostředí a jednoduché a účinné ovládací prvky řízení. Rozhraní člověk – stroj je moderní a plně integrované do světa smartphonů. Nabízí služby a aplikace spojené s vozidlem a může integrovat aplikace spojené s různými činnostmi profesionálů.

Nakládání je optimalizováno pomocí ergonomické výšky nakládací hrany (760 mm nad zemí) a otevírání umožňujících snadný přístup k celé ložné ploše. Vozidlo bylo také navrženo tak, aby umožnilo širokou škálu konfigurací. Tyto konfigurace zadního prostoru jsou přizpůsobitelné, aby plnily různé potřeby profesionálů, kteří budou vozidlo používat.

Jako elektrické vozidlo má EZ-FLEX přístup do městských center, nabízí dosah 150 km přizpůsobený potřebám městské dopravy (městské dodávky vyžadují v průměru 50 km denně). Tucet vozů Renault EZ-FLEX bude zapůjčeno různým profesionálům, firmám, městům a obcím v Evropě. Očekává se, že experiment bude trvat přibližně 2 roky.

Vozidlo je vybaveno senzory pro lepší pochopení používání a odborníci tyto údaje obohatí svou zpětnou vazbou během experimentu. Budou se sbírat různé typy dat: geolokace, počet ujetých kilometrů, dosah, využívání otevírání, rychlost, zastávky atd. Tato data budou poté přenášena prostřednictvím připojeného systému vozidla buď v reálném čase nebo jednou denně, aby bylo možné porozumět realitě každodenního používání.

Analýza údajů, doplněná zpětnou vazbou odborníků, umožní společnosti Renault navrhovat vozidla, která jsou lépe přizpůsobena vývoji v oblasti městské logistiky. Cílem je, aby hráči v ekosystému otestovali vozidlo a jeho služby v reálných podmínkách a aby získali společnou vizi městské mobility zboží.

Tímto experimentem zahajuje Renault nový přístup k přípravě a navrhování inovací zítřka. Tento flexibilní přístup, který je průlomem v automobilovém průmyslu, je velmi blízký praktikám používaným v jiných odvětvích, například v oblasti počítačových her.

Ve světě, kde stoupající trend urbanizace vede k tomu, že do roku 2030 bude ve městech žít více než 60% obyvatel, není pohyb osob jediným hlediskem ke zvážení. Nová éra také začíná u přepravy zboží: rychlost, flexibilita a spolehlivost jsou hesla nových požadavků pro spotřebitele v době, kdy i rychle narůstají nákupy online. Tato poptávka po rychlejších a přesnějších dodacích lhůtách je spojena se stále drastičtějšími regulačními omezeními ve městech a centrech měst.

25.4.2019 6:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Renault

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist