Peugeot 508 1.5 BlueHDI: Skvělé auto s ještě lepším designem

Vypadá natolik parádně, až se jeho vzhled stává jedním z hlavních důvodů, proč byste si jej měli koupit a jezdit s ním.
titulka-22-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: archiv redakce

Foto: Autoweb.cz

V aktuální nabídce automobilových výrobců lze nalézt opravdu hezká auta, ale jen některá z nich v mých očích oplývají fascinující krásou. Přestože se neřadím k nadšeným obdivovatelům umění, s velkou pravděpodobností jsem našel auto, které bych s klidem na duši zaparkoval do interiéru nejbližší galerie prezentující nejnovější umělecká díla. Je jím zbrusu nový Peugeot 508.

Už od prvního osobního setkání mě nová 508 láká svým designem připomínajícím blízkou budoucnost. Zatímco mi předek připadá poněkud rozporuplný kvůli tvaru denního svícení, jeho krása dokonale vynikne až ve tmě. Vzhledem k tomu, že nová generace zatím není na našich silnicích všedním autem, zajímalo by mě, co si říkají řidiči jedoucí v protisměru za tmy při pohledu na rozsvícené Full LED světlomety. Zadní část s tmavým panelem se úžasně doplňuje s černou perletí a opravdu hezká grafika svítilen vytváří tajemný dojem. Peugeot 508 na první pohled jednoznačně vypadá jako prestižní limuzína, zatímco ale nezastává její pozici v nabídce.

Po otevření bezrámových dveří se člověku odhalí pro peugeot typický nezvyklý interiér, který použitými sedadly, proporcemi palubní desky a zběsile tvarovaným volantem dotváří futuristický vzhled vozu. Design mi po usednutí do vozu připadal natolik vesmírný, že mi připomněl Star Wars, přestože jsem zapůjčené 508 okamžitě dal přezdívku „Enterprise“. Vůz je svými tvary a hlavně interiérem až příliš podobný fantastickým vesmírným lodím.

Zkoušený vůz je vybavený druhým nejvyšším stupněm výbavy Allure, v němž ale bohužel chybí parkovací kamera. Ačkoliv se zprvu může zdát nepotřebná, pravdou je, že je z nové 508 špatný výhled dozadu skrze vnitřní zpětné zrcátko kvůli nevelkému zadnímu oknu. Čím si mě však peugeot okamžitě získává je moderně designovaný a rychlý infotainment, který se kromě dotykové obrazovky ovládá i pomocí mechanických tlačítek na palubní desce vyrobených z hliníku, jež svým tvarem a rozmístěním až nápadně připomínají klávesy klavíru.

Z uživatelského hlediska má však interiér řadu drobných chyb. Francouzi jsou národem snažícím se vylepšit věci, které výrazné vylepšení nepotřebují. V případě 508 je nejlepším příkladem právě atypický tvar volantu. Ten mi navíc při vhodném nastavení posezu zakrývá spodní část digitálního panelu zobrazujícího nejnutnější informace. Z několika různých nastavení zobrazení přístrojů si vybere každý a osobně jsem si kvůli zažitému zvyku vybral variantu s kulatým otáčkoměrem a rychloměrem.

Peugeot 508 jsem mohl vyzkoušet v poněkud zvláštní specifikaci, kterou si vy v České republice nekoupíte. Stupeň výbavy Allure je totiž zkombinován se základním dieselem 1.5 BlueHDI se šestistupňovým manuálem. Kde je háček? Daný stupeň výbavy totiž u dealera objednáte jen s některým z motorů spojených s osmistupňovým automatem EAT8.

Když už jsem narazil na použitou techniku auta, pojďme se jí rovnou věnovat. Testovaná 508 jezdí za pomoci malého vznětového motoru, jenž v kombinovaném jízdním režimu disponuje spotřebou nižší než 6 litrů na 100 kilometrů. Už tenhle parametr dělá z krásného liftbacku auto vhodné hlavně pro dlouhé komfortní cesty. Podvozek je výborně naladěný a spolu se sedmnáctipalcovými koly s poměrně vysokým profilem pneumatiky snadno filtruje menší i větší nerovnosti, jichž je plná Praha a její blízké okolí.

Zvláště na okresních silnicích se ale ukáže, že základní 508 rozhodně není zaměřená na sportovní jízdu. Motor se nerad nachází ve vyšších otáčkách a dlouhé řízení s dvěma pastorky (citlivější nastavení funguje v nižších rychlostech a při parkování, tužší pak při běžné jízdě) poskytuje jen málo informaci o dění pod předními koly. Ačkoliv je auto v zatáčkách při rozumných rychlostech stabilní, je z něj cítit, že je projíždí jen proto, že se to po něm požaduje. Jelikož vyznávám tužší nastavení řízení, téměř při každé jízdě zapínám sportovní režim upravující nastavení posilovače.

Pokud mám Peugeot 508 na závěr shrnout, v testované specifikaci není dokonalým autem, jelikož mi k jeho jízdnímu projevu nesedí manuální převodovka, ale rozhodně není nepovedeným autem. Ať už se jedná o nádherný moderní design, jenž bude dlouho stárnout a kvůli němuž mě tohle auto opravdu baví, nebo komfortní naladění podvozku. Nový Peugeot je skvělý společník na dlouhé cesty a s výkonnějším motorem a automatickou převodovkou EAT8 jde o výborné rodinné auto.

23.10.2018 2:00| autor: Lukáš Volšický

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist