Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Znovu na sněhu

Zima se vrátila a to znamená jediné, sníh je všude okolo nás. Co to znamená pohledem Peugeotu 508 SW?

Tak třeba jsem přišel na jednu zajímavou věc ohledně prosklené panoramatické střechy. V létě jsem se kochal pohledem na nebe … tedy já samozřejmě za jízdy ne, ale posádka, pokud jsem nějakou měl, ta kvitovala s povděkem, že je auto vzdušné, prostorné, prosvětlené. Ale v zimě?

Měl jsem občasně při jízdě pocit, že do auta táhne, že i když mám klimatizaci nastavenou na vyhřívání, kolem dveří mi profukuje studený vzduch, směrem na hlavu. Nicméně žádnou skulinu, kterou by studený vzduch vnikal do auta jsem neobjevil. Jak jsem zjistil později, tak pocit chladu měl jiný důvod. Prosklená střecha při teplotách pod nulou promrzala a od ní se šířil studený vzduch. Vlastně je to logické, i když nepříjemné, a řešení je jednoduché – zatáhnout střešní clonu a je to. Kochat se ze zadních sedaček mohou v létě.Zimy, tedy přesněji řečeno sněhu se týká ještě jedna věc, a to jsou parkovací senzory. Je to čistě subjektivní, ale zdá se mi, že stačí velmi málo sněhu, aby to zmátlo elektroniku a narušilo práci parkovací asistence. Nevím, jestli jsou čidla v nějaké oblasti, na kterou vzhledem k designu auta nejvíce sněží, ale nadměrné pípání asistence řeším za velkého sněžení poměrně často.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Jsou tady ale samozřejmě také pozitivní věci, a to zejména dlouhodobým pohledem. Na poměrně tlačítky značně vybavené středové konzole stále objevuji nové funkce, teď naposledy jsem zjistil, jak lze manuálně přepínat mezi denními a nočními režimy displeje.

K tomu má poznámku kolega Hugo, který zaznamenal určité poznatky u automatického přepínání. Totiž že „automatické přepínání navigace do nočního režimu nefunguje podle denní doby, ale podle rozsvícených světel. Takže pokaždé, když je špatné počasí, jezdíte s navigací v tmavém nočním režimu, ačkoliv je venku dost světla.“

A pokud se bavíme o zobrazení aktuálních informací, tak jsem s Hugem řešil ještě jednu záležitost. „Head-up display logicky rozděluje údaje podle barev a zobrazí vám i údaje z navigace, ale trochu postrádám zařazený stupeň, komentuje Hugo. A pokračuje, že „když už jsme u převodovky, motor z kopce nebrzdí, ani když podřadíte ručně o více stupňů.“

Já osobně head-up display používám velice rád, a informace o zařazeném stupni mi nechybí. A to z jednoho jediného důvodu, neřadím manuálně, nepotřebuji vědět, na jaký kvalt právě jedu a spoléhám se plně na automat. A než abych například při předjíždění podřazoval, tak na styl jízdy reaguji namísto manuálního řazení pádly pod volantem přechodem na jiný pracovní mód převodovky. Chci akcelerovat? Pak přehodím na sport a je to.Vlastně jsem už docela slušně pronikl do tajemství veškerého nastavování a ovládání. A Hugo, se kterým v poslední době auto sdílím, vlastně také. Když říká, že „už jsem se trochu naučil s ovládáním multimédií, ale chybí mi možnost zobrazení okna navigace a rádia zároveň. Okno navigace lze spojit do dvojice s kompasem, což bych pochopil třeba u off-roadu, ale tady je kompas naprosto zbytečný. Tlačítka na volantu už jsou také více srozumitelná, ale logiku rozmístění (a samotnou existenci) některých z nich nechápu. Naopak chválím ovládání palubního počítače rolovacím kolečkem. Je rychlé a nemusíte se pokaždé proklikávat ostatními údaji, když něco omylem přejedete.“

Jízdně je Peugeot 508 stále takový, jaký byl na začátku. Tedy mým pohledem myslím. Pohodlným vláčný, ale také čitelný a nezáludný. Znovu jsem s ním vyrazil na hory, tentokrát do většího sněhu než minule a znovu mi ukázal, že nepotřebuje čtyřkolku. Tedy do míst, kam jezdí běžný motorista a ne nadšenec offroadu. Jednou jsem měl potíže vytočit se v Rokytnici na parkovišti, protože mi v cestě stála hromada rozbředlého sněhu, ale stačilo zapřemýšlet, neakcelerovat do vytočených kol a auto trochu rozhoupat dopředu a dozadu, a byl jsem z „krizovky“ venku.

DOPORUČUJEME: Peugeot 301 na českém trhu

„Podvozek jsem konečně dostal na limit a překvapilo mě, jaké rychlosti tak těžké auto snese bez známky rozhození,“ říká Hugo. „Není to ale ta pravá sportovnost a stále si stojím za tím, že by mu prospěla větší uvolněnost i za cenu menší přilnavosti.“

Já tenhle jeho názor nesdílím. Od 508 nečekám žádnou sportovnost, absolutně žádnou a rozhodně na žádné sportovní nadšení nejsou zvědaví mi spolucestující, pokud někam vyrazíme ve skupince a se zavazadly. Což se od Peugeotu 508 SW, na rozdíl třeba od Mazdy MX5, očekává.

14.2.2013 6:00| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist