Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Jak jezdí

Jsou u vyloženě praktického či rodinného kombi jízdní vlastnosti důležitým parametrem? Určitě ano. Ale možná ne zase tak moc.

Minule jsem končil tím, že zjistím, k čemu jsou ovladače v tajné přihrádce vlevo pod volantem přihrádce a že se podíváme na to, jak Peugeot 508 jezdí. Abych se rovnou dostal k jádru věci, tak nejezdí špatně. Ale ještě předtím k těm ovladačům. Vedle tlačítka pro vypínání stabilizace se ve schránce ukrývá ovládání head-up displaye. Tedy úhel natočení jeho projekční desky a intenzita zobrazení, žádné velké tajemství. Takže tak.

Pojďme teď na ty jízdní vlastnosti, jak je vnímám po několika měsících ježdění. Řekl bych, že tím, že v podstatě nejezdím jiným autem než „dlouhodobákem,“ jsem si jízdně na 508 SW zvykl takovým způsobem, že mám-li mluvit o jízdních vlastnostech, nenacházím slova kritiky. Což je pro mne důvod k zamyšlení, tedy přesněji řečeno právě v této chvíli začínám chápat mnohdy až zaslepenou oddanost majitelů aut ke svým vozům. Jezdí jediným autem, jsou zvyklí na jeho projevy, ať už jsou jakékoli a nedokáží přijmout objektivní kritiku na adresu svého auta. Což jsem ale nepatří, tohle si nechám do blogu.Tak tedy srovnání se tedy projeví vždy v okamžiku, když přesednu do jiného auta, a opravdu markantní rozdíl jsem si uvědomil třeba při výměně Peugeotu za nedávno testovací Subaru Legacy. Propastný rozdíl vedle vyloženě řidičského auta, i když stejně jako v případě Peugeotu ukrytého pod zcela neřidičským vzhledem rodinného kombi s automatickou převodovkou.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Abych začal řízením, tak volant je bez citu, a má od dorazu k dorazu delší chod než by se mi leckdy zamlouvalo. Když najíždím rychle do zatáček, mám problém s přesnými průjezdy, díky velkému rejdu se mi několikrát stalo, že jsem byl dlouhý v zatáčce a musel jsem utahovat nečekaně víc než jsem čekal.
Je tady automatická šestistupňová převodovka. Už jsem o ni psal, že je potřeba měnit sportovní a standardní nastavení pro její optimální využití, ale víc a víc cítím, že bych potřeboval ještě jednu polohu. Něco mezi sportem a standardem. Sportovní režim funguje podle očekávání, drží otáčky, svižněji řadí, ale na dlouhodobou jízdu se s ním necítím. Spotřeba, a tak dále.


Je tady nový rok a s ním potřeba dálniční známky s datem 2013. Za 1500 Kč?

A v běžném režimu si zase převodovka dává na čas s řazením. Nevadí mi to třeba při obyčejné dálniční jízdě, ale pokud jedu po okreskách (nijak sportovně, prostě jen svižně), tak mezi dobržděním před zatáčkou a správným zařazením pro akceleraci k výjezdu je zbytečně velká prodleva. Pádla pod volantem? Ano, ale jak říkám, mluvím o běžné jízdě a ne v jízdě ve sportovním režimu, kdy se nechci věnovat řazení. Jen bych chtěl, aby řazení probíhalo svižněji. Takže pro mne ideální stav by byl, kdybych mohl standardní režim považovat za komfortní, ekologický, a měl k dispozici mezi ním a „sportem“ ještě jednu polohu.

Pokud „naťuknu“ ještě spotřebu, kterou jsem zmínil, tak jsem vyrazil „dynamicky“ po dálnici z Prahy do Brna a nazpět a v tempu, které by hlídka v Passatu označila za nepřiměřené a vhodné k finančnímu ohodnocení, jsem se držel na průměrných 8,4 litrech nafty. Jak jsem zvolnil, pohnul se průměr k 8,2 litrům.Zpátky ale k jízdě a tady se mohu znovu odrazit od mé cesty na D1, myslím teď na úsek, který je všechno, jen ne rovný. Nastavení tlumičů mi přijde vyrovnané a vyvážené, třeba Škoda Octavia mi přijde tužší. Přesto ale vnímám určitou jednoduchost u podvozku, zejména na příčních nerovnostech, v zatáčkách. Pokud najedu třeba do výmolu, tak ránu, která je přenesena přes sedák do mého pozadí, není nijak dramatická, to ne. Ale vnímám ji tak jakoby zblízka. Těžko popsat …prostě nerovnosti s autem nijak necvičí, ale vnímáte je.

Mám-li shrnout své dojmy z jízdních vlastností Peugeotu 508, tak se znovu vrátím k jednomu ze svých prvních testů, kdy jsem psal, že od auta tohoto typu nečekám žádné sportovní výkony, ale kultivovaný přesun z místa A do místa B, a ten naše kombi zvládá výborně. V porovnání s prémiovějšími a nebo sportovněji laděnými auty by tu byl jistě prostor ke zlepšení, ale racionální důvod pro ně ne.

DOPORUČUJEME: Peugeot 301 na českém trhu, první dojmy

Mám tady jeden detail, na který jsem narazil, když jsem se rozhodl auto umýt ne průjezdem automyčkou, ale s houbou v ruce. Peugeot 508 má přední stěrače zapuštěné pod úrovní hrany kapoty. Takže nejdou zvednou ze skla do vzpřímené polohy tak, abych mohl čelní sklo umýt bez toho, aby mi za stěrači zůstávaly nečistoty. Tedy, buď nejdou zvednout, a nebo je na to nějaký fígl, který jsem neodhalil. Pokud vy víte, jak na to, rád se nechám poučit.



Stěrače nelze (resp. neumím) zvednout, abych pod nimi umyl sklo. Je na to fígl?

Poznatek ohledně připojení telefonu. Zjistil jsem, že bluetooth na můj vkus pracuje na zbytečně dlouhou vzdálenost. Modelová situace – nastartované auto v garáži, já na ulici, vyzvání telefon. Po přijetí hovoru na telefonu ovšem telefon „nefunguje“ a hovor probíhá na palubě auta. Myslím, že omezit dosah modrozubu na maximálně nějaké dva metry by stačilo.

Závěrem komentář k místu, kde jsem auto fotil. Už před časem jsem psal, že bych rád vyzkoušel, jak se bude 508 SW chovat na sněhu. Mám zkušenosti, třeba s plně naloženou Škodou Superb Kombi s pohonem předních kol, že na sněhu či ledu je jízda složitá, mnohdy téměř nemožná. Poháněná přední kola si prostě neví rady s těžkým zadkem na konci dlouhého rozvoru.

Takže jsem naložil do zavazadelníku to nejtěžší, co jsem v garáži našel a vyrazil na zasněžený kopec. Tedy, ehm, chtěl jsem vyrazit na zasněžený kopec, ale ten jsem vzhledem k teplé zimě v dosahu sta kilometrů od Prahy nenašel. Za alternativu jsem přijal rozmáčené a bahnité pole v příkrém kopci. Nestačilo to. Adheze byla stále vynikající, po minimálním prokluzu se přední kola okamžitě chytla. Budu muset počkat na další sněhovou kalamitu.

6.1.2013 11:55| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist