Peugeot 508 (2015): dostane po faceliftu příď nápadně podobnou modelu 308

Vývojové oddělení Peugeotu při návrhu modernizace modelu 508 příliš nespekulovalo a naroubovalo na něj tvary nového zástupce z nižší střední třídy.

Nástupce modelů 407 a 607 a zároveň největší typová řada v nabídce Peugeotu bude mít do vyřazení z výroby patrně ještě daleko. Sedan 508 je na trhu od roku 2010 a kombík SW dorazil teprve v březnu 2011, zjevně je to ale nejvyšší čas na představení mezigenerační modernizace.

Pokud jsou zprávy z Francie pravdivé, oficiální fotografie a kompletní technická data faceliftu budou uvolněny v průběhu července, zhruba měsíc a půl před světovou premiérou v Paříži, tak dlouho ale čekat nemusíme. Na Peugeot 508 po továrním chirurgickém zákroku a připravené motorizace se můžeme díky úniku první fotky z výroby alespoň částečně podívat už nyní.

Snad není příliš překvapivé, že stylistické centrum automobilky se při návrhu nové přídě nechalo inspirovat současným Peugeotem 308. Nápadně podobná jsou přední světla, zmenšená maska chladiče i nárazník s dvojicí chromovaných lemů kolem teď pro změnu kulatých mlhovek. Původní nezůstala ani kapota, jak naznačuje migrace lva z její přední hrany mezi lamely masky.

Záď inovované 508 jsme zatím neviděli, nicméně se proslýchá, že z ní vypadne chromovaná lišta opticky spojující zadní světla a předpokládáme, že i další detaily, jako třeba koncovky výfuku, prolisy na nárazníku či vnitřní uspořádání svítilen, bude vypadat trochu jinak.

Co se týče použitých pohonných jednotek, tady se překvapení téměř nekoná. Z benzínových čtyřválců budou k mání pouze tři šestnáctistovky. Nejslabší atmosférická VTi zůstává na svých 120 koních, stejně jako přeplňovaný motor 1.6 THP s výkonem 156 koní, novinkou by pak měla být varianta 1.6 e-THP se 165 koňmi.

Nejširší možnost výběru budou mít (jak je poslední dobou v PSA zvykem) zájemci o dieselové agregáty. Pokud jde o objem, budou v nabídce tři, celkem však bude k mání šest provedení odlišujících se výkonem. Na nejspodnější příčce najdete 1.6 e-HDI (114 k) a dále pak následují vesměs dvoulitry s výkonem 140, 150, 163 a 180 koní. Na vrcholu zůstane 508 2.2 HDI GT s rovnými 200 koňmi.

Ačkoli jde tak trochu o tanec na tenkém ledě, předpokládáme, že Peugeot – jak je ostatně dobrým zvykem i u dalších automobilek – kromě jiného rozšíří standardní výbavu na různých úrovních, osadí interiér „kvalitnějším čalouněním a lepšími materiály“ a očekávat můžeme také více bezpečnostních elektronických prvků. Kolik za to všechno bude chtít, si povíme až příště.

zdroj: Blogautomobile.fr

9.5.2014 1:06| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist