Peugeot 508 SW GT 2.2 HDI (2015)

Nový Peugeot 508 SW ve své vrcholné formě GT je plnohodnotným soupeřem pro tradiční a prestižní konkurenci, v daných aspektech ji překonává.

  • Dynamika 8

  • Chování na silnici 8

  • Provozní náklady 8

  • Praktičnost 9

  • X-Factor 9

  • Celkové hodnocení 8.4

Radosti

Výkon motoru, vyvážení komfortu a designu, celkový styl

Starosti

V zásadě jen detaily – kovové konzole na rubu zadních opěradel…

Začnu asi vnějším vzhledem a jakkoli se nevyhnu obligátnímu klišé, že design auta je ryze subjektivní záležitostí, dovolím si tvrdit, že i objektivně vzato vypadá nový Peugeot 508 dobře a že mu modernizace, zejména s ohledem na vzhled zepředu a design předních lamp, prospěla. Mně se líbí a myslím si, že líbit by se mohl i většině dalších pozorovatelů, bez ohledu na preference jiných značek.


Interiér

V interiéru to je „klasika“ a máte-li zkušenosti s předchozí generací 508, nic vás nezaskočí. Pohodlné sedačky (které by mohly být na můj vkus ještě trochu měkčí), příjemný volant pádly řazení, dostatek prostoru na zadních sedačkách, panoramatická střecha (tedy ehm, doufám že nad posuvnou clonou bylo okno – ale já se přiznávám, že jsem neměl jednou jedinkrát nutkání se na nebe nad hlavou podívat), velký kufr a na závěr páté dveře s elektrickým otevíráním. 

Mluvíme o specifikaci GT, tedy tomu nejlepšímu, co Peugeot do 508 nabízí a tak v rámci výbavy najdeme na palubě vše, co najít v rámci aktuálních možností značky můžeme. Co já vím, banalitu typu vyhřívání sedaček nebo například head-up displej před čelním sklem.

Zmíním drobnost – a to jsou kovové malé konzole, jakési lišty či co na zadních sedačkách. Nevím k čemu slouží a budu rád, pokud mi některý majitel Peugeotu vnese do problematiky světlo – každopádně když jsem sklopil zadní sedačky a získal tak vodorovnou plochu na transport dlouhých předmětů, tak na sedačce za spolujezdcem mi tuto rovinu kazily právě tyto prvky. Nevím k čemu jsou a jako skutečný majitel bych je odmontoval. Naopak se mi líbila vkusně ukrytá rolovací síť mezi zavazadlovým prostorem a částí pro cestující. 

Pohon

O pohon se stará nejsilnější naftový čtyřválec, který je v tuto chvíli v rámci řady dostupný, turbodiesel 2.2 HDI s výkonem 204 koní v 3500 otáčkách a točivým momentem 450 Nm v 2750 otáčkách a právě zde jsme v oblasti, kde má 508 navrch nad konkurencí. Rychlým pohledem na většinu rivalů zjistíme, že agregát s takovým potenciálem není obvyklý. Síla motoru jde na přední kola přes šestistupňovou automatickou převodovku a je možné řadit pádly pod volantem. 

Spotřeba

Tabulková spotřeba je 5,5 litru na 100 km a já bez mučení přiznávám, že jsem se k ní nepřiblížil. Jezdil jsem v průměru za 8,9 l/100 km, s plně obsazeným autem co do posádky a plně naloženým kufrem. To mi přijde jako velmi dobrý výsledek a umím si život s takto (ne)žíznivým velkým autem představit, nájezd na jednu nádrž mi vycházel v průměru přes 900 km a i to hodnotím pozitivně. 

Ovladatelnost

K tomu, jak se mi s autem jezdilo, bych řekl asi tolik, že v této kategorii nečekám od aut řidičské nadšení či ryze sportovní dojmy tak jako dřív a tím myslím třeba Ford Mondeo, dnes bych jako „řidičské“ označil asi jen stárnoucí Hondu Accord a Mazdu 6, od kategorie jako takové očekávám pohodlí, schopnost nenuceného transportu na dlouhou vzdálenost, optimální spotřebu. A do tohoto vzorce mi Peugeot 508 SW GT 2.2 HDI s automatickou převodovkou přesně zapadá.

  • obrázek1
  • obrázek2
  • obrázek3

S Peugeotem 508 SW GT 2.2 HDI jsem jezdil i na závodním okruhu. Samozřejmě se neetabloval mezi sportovní vozy, ale neztratil se a rozhodně nebyl pomalý.

Ambice manuálně řadit jsem neměl, maximálně jsem si v závislosti na potřebách přepínal mezi normálním a sportovním režimem převodovky, po citu ve volantu jsem nepátral s přehnaným očekáváváním, prostě jsem chtěl „jen jezdit.“ Převodovka pracovala hladce, rozvážně, nerušivě. Díky velkému točivému momentu jsem neměl potíže s předjížděním respektive pružným zrychlením, stačilo jen šlápnout na plynový pedál a vůz zrychloval podle potřeb.

Velká kola sice autu slušela, ale na menších bych si užíval více komfortu a méně rázů od nerovností, zejména nečekané a malé hluboké díry v asfaltu nebyly při přejezdu příjemné tím, jak se náraz celým autem od předních kol přenesl. Zlepšení v jízdních vlastnostech jsem registroval v zatáčkách, kdy bych asi prohlásil, že pokud jsem měl dřív u Peugeotu pocit, že se auto při ostrém zatáčení jakoby láme do oblouku, tak tady byl tento manévr plynulejší.  

Verdikt

Znovu ryze subjektivně – když nebudu řešit cenu 900 000 Kč, která mi nepřijde nijak přehnaná v rámci třídy a toho, jakou výbavu a motorizaci auto nabízí, ale pro mne je nepřijatelná v rámci soukromých finančních možností, tak bych při potřebě naftového kombi Peugeot 508 SW GT koupil. Jak už jsem naznačil, má očekávání od vozu v této třídě jsou ryze praktická a vzhledem k tomu, jak a kam se posunul třeba Ford s novým Mondeem, bych s 508čkou neměl problém se sžít. Jakkoli vnímám prostor pro zlepšení u jízdních vlastností, tak co se mi líbí, je vkusně vyhlížející, přesto maximálně vybavený interiér nijak nepřeplácaný nevhodnými detaily či ovladači. U mne má Peugeot 508 SW GT 2.2 HDI značný potenciál a líbí se mi tak, že bych mu dal přednost před většinou současné nabídky.

Měření a technické údaje

Motor
Konstrukcečtyřválec
Palivonafta
Plněnípřeplňování turbodmychadlem
Zdvihový objem (cm3)2179
Převodovkašestistupňová automatická
Poháněná kolapřední
Výkon a spotřeba
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.)150/204 v 3500
Točivý moment (Nm)450 v 2750
0-100 km/h (s)8,4
Nejvyšší rychlost (km/h)232
Spotřeba paliva (l/100 km)5,5
Objem nádrže (l)72
Rozměry a hmotnosti
Délka (mm)4829
Šířka (mm)1853
Výška (mm)1476
Rozvor náprav (mm)2817
Provozní hmotnost (kg)1780
Zavazadlový prostor (l)550
Ceny
Základní cena modelu561 000 Kč
Základní cena test. verze900 000 Kč
12.1.2015 11:59| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist