Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Provozní náklady

Pomalu se blížíme ke konci dlouhodobého testování Peugeotu 508 SW 2.0 HDi. Přicházejí tak na řadu provozní náklady. Kolik co stojí?

Tak, jako u každého jiného auta, nákupem všechny výdaje zdaleka nekončí. Udržování auta v dobré kondici po dobu jeho života je prostě nutnost, která také něco stojí a může být jedním z argumentů při výběru nového auta. Nikdo by přece nechtěl, aby mu provoz zbytečně vysával peněženku.

Co se spotřeby týče, oficiální údaje hovoří o spotřebě 7,6 l/100 km v městském provozu, 4,6 litru za hranicemi města a 5,7 litru při kombinovaném provozu. V reálném světě jsou údaje samozřejmě trochu jiné. Když si ke každému přidáte jeden litr, nebudete daleko od pravdy. V dlouhodobém průměru jsme jezdili s osmilitrovou spotřebou, většinou po městě. Delší cesta při dálniční rychlosti znamenala v průměru slušných 6,5 litru na sto ujetých kilometrů.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Spotřeba však není vším a do rozpočtu zasáhnou i náklady na pravidelné servisní prohlídky. Automobilka Peugeot doporučuje dva programy údržby v závislosti na používání vozidla. Pokud je používáno převážně k dopravě po městě, krátkým cestám „od domu k domu“ nebo v teplotně náročnějších podmínkách (subtropické nebo arktické teploty), doporučuje se přísnější režim prohlídek, s nímž kalkulujeme i my.Po prvním roce, nebo ujetých 20 000 kilometrech, je potřeba podstoupit pravidelnou prohlídku, která sestává z diagnostiky počítačů, mechanického opotřebení, doplnění všech kapalin a především výměny oleje a filtru. Doporučeným mazivem je syntetický olej Total INEO ECS specifikace 0W30 nebo 5W30. Tyto základní úkony vyjdou na 5050,- korun. Podle potřeby, která však zpravidla nastane taktéž při 20 000 kilometrech, může dojít ještě k výměně vzduchového a kabinového filtru – každý po 1000,- Kč. Celkově tedy prvních 20 000 km vyjde na 7050,- korun.

DOPORUČUJEME: Peugeot 508 SW – jak jezdí?

Druhý rok, resp. po ujetí celkových 40 000 kilometrů, proběhnou tytéž servisní úkony – základní údržba s výměnou motorového oleje a olejového filtru, filtru kabinového a vzduchového. K nim se v intervalu 30 000 kilometrů přidává ještě nutnost výměny palivového filtru, což vyjde na 2700,- korun. Celkem tedy pravidelný servis během druhého cyklu vyjde na 9750,- korun.Třetí rok, případně dosažení mety 60 000 kilometrů, si vyžaduje opět pravidelný základní servis s výměnou oleje a všech filtrů, vč. palivového. Náklady na údržbu tak vycházejí opět na 9750,- korun. Dodatečné náklady přijdou čtvrtým rokem, kdy přijde na řadu výměna kapaliny chladicí (celoroční AntiFreeze) a brzdové (0,875 litru) – celkově za 3000,- korun.

V dlouhodobém horizontu je třeba počítat také z údržbou filtru pevných částic. Většinou nastává při dosažení 100 000 kilometrů. Diagnostika s prací vyjde na 2800,- korun. Doplnění aditiva stojí 1760,- korun za litr – při naprostém vyčerpání tak doplnění čtyřapůllitrové nádrže bude stát 7920,- korun. Vyčerpání aditiva by mělo nastat taktéž kolem sta tisíc kilometrů, avšak velmi záleží na frekvenci tankování paliva. Pokud jezdíte k čerpací stanici častěji a pro menší dávky, nutnost doplnění aditiva může nastat podstatně dříve, klidně už při polovičním nájezdu.

22.5.2013 5:00| autor: Hugo Kottás

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist