Dlouhodobý test Peugeot 508 SW: Na polygonu

Tak jako většinu aut při redakčním testováni, tak i náš dlouhodobě testovaný Peugeot jsme vzali na mostecký polygon. I když bylo počasí, že by psa nevyhnal.

Prší, prší skutečně moc. A když přestane pršet, tak jen proto, aby začalo sněžit. Zapínám naše měřící zařízení VBOX Racelogic, rovnám si auto na testovací rovinku mosteckého polygonu a chystám se měřit zrychlení z 0 na 100 km/h, když v tom automatické stěrače Peugeotu vedle vody začnou rozmatlávat i vločky. No, tohle nebude moc objektivní měření. Ale co se dá dělat…

Zapínám sportovní režim automatické převodovky, přidávám plyn a pouštím brzdu. Peugeot 508 SW se celkem ochotně rozjede a za mírného prokluzování kol nabírá i v tomto nečasí solidní tempo. Nakonec je průměr z měření 9,96 sekundy s tím, že nejlepší čas měl hodnotu 9,41 sekundy. Měříme ale v obou směrech, protože trať je mírně z kopce, tak aby byl výsledek co nejpřesnější.

Peugeot 508 velká fotogalerie

Peugeot 508 fotogalerie

Dieselový čtyřválec má síly dost, ale po zařazení čtyřky jeho výkon opadá. Kolem stovky se přesto prožene celkem přesvědčivě, ale pružné zrychlení z 50 na 80 km/h, což má demonstrovat ochotu předjíždět, nepřináší příliš uspokojivý výsledek.Na trojku auto projede tento úsek za 3,72 sekundy a ani v plně automatickém režimu, kdy si převodovka podřadí na dvojku, to není o moc rychlejší – 3,57 sekundy. Změna rychlostí je dost pomalá. Například Audi Q3 2.0 TDI zrychlí z 50 na 80 km/h na trojku o sekundu rychleji, a to je velký rozdíl.

Brzdná dráha je ale poměrně slušná a brzdy mají dobrý nástup a dlouhotrvající účinek, i po čtyřech ostrých zastaveních odváděly svou práci dobře. Průměrná brzdná dráha ze stovky měla délku 41,94 metru a to je výborný výsledek vzhledem k podmínkám a použitým zimním pneumatikám. Například Audi A3, které jsme tu měli stejný den, potřebovalo k zastavení více než 46 metrů.



Jde o rodinné kombi a tomu odpovídají jízdní vlastnosti. Na brzdách „dobrý.“

Na testovací okruh jsem se s velkým kombíkem moc netěšil a ani výsledek nebyl nijak zázračný. Prostě se sem auto nehodí a bral jsem to spíše jako povinnost než radost. V sedačce se plave, pozice za volantem je špatná a převodovka i motor postrádají ochotu pracovat. Ale k věci. Stabilizace nejde vypnout, ale naštěstí do práce tolik nemluví, jen ve výjezdu ze dvou pomalých zatáček krade protiprokluz výkon.Nejprve jedu s převodovkou v automatickém sportovním režimu. Změřil jsem čas 37,66 sekundy, což je někde mezi Fabií 1.2 TSI a Hyundaiem ix20 1.4 CRDi. Řízení je sice nečekaně komunikativní a je v něm cítit nastupující nedotáčivost, bohužel převodovka snahu kazí a pomalu reagující motor také.

Lepší je to v manuálním režimu, kdy mohu řadit tlačítky na volantu. Převodovka poslouchá rychleji a motor také lépe reaguje. Díky tomu jsem zajel jedno kolo za 36,5 sekundy, dokonce o dvě desetinky rychleji než s Passatem 1.8 TSI, který měl sucho a o tři desetinky rychleji než s Alfou Romeo Giulietta 1.4 T, která měla také zimní pneumatiky a mokrou trať.


Tady nikde tlačítko stabilizace nenajdete. Je ukryté hluboko pod přístrojovkou.

Peugeot je celkem schopné auto, ovšem dynamické jízdě brání především neochotná převodovka a pomalu reagující motor, pokud se jede v automatickém režimu. Když už chce řidič jet rychle, měl by si řadit sám.

Dalibor Žák

Druhý pohled
I když druhý pohled je spíše ten Daliborův. On jako náš tradiční testovací jezdec vodil Peugeot po polygonu, ale já s ním jezdím denně a mám ho více pod kůži. Jak už jsem psal minule, na některé věci se dá přijít jen s poměrně velkým odstupem času.
Teď mám na mysli třeba vypínání stabilizačního systému. Ono v autě totiž je, ale normálně ho nenajdete. Ne tam, kde ho má většina aut, tedy někde na středové konzole nebo kdesi pod volantem. Já jsem na tlačítko s autem ve smyku přišel absolutně náhodou, když jsem seděl v dřepu venku přede dveřmi a zkoumal Peugeot odspoda. Vlevo pod startovacím tlačítkem je totiž výklopná tajná schránka, ve které je několik ovladačů. Jeden z nich patří stabilizačnímu systému. A na zbytek jsem zatím nepřišel.

Filip Rakovan

14.12.2012 6:01| autor: Filip Rakovan

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.
TOPlist