Od revoluce ke zdokonalení: Peugeot před dekádou změnil pravidla hry v interiéru a nyní přináší i-Cockpit ještě v čistší podobě

Ačkoliv budí rozporuplné emoce, je kabina řidiče od Peugeotu nazývaná i-Cockpit něčím legendárním. Vznikla před více než deseti lety a nyní prošla ještě větší transformací. Futuristické vzezření dává na vědomí, že nás čekají technologické časy.
2183226-4f2nsc0oog-1100x618.jpg Zdroj: Peugeot

Pro současné majitele Peugeotu nic nového pod sluncem. Ale když usednete do automobilu této francouzské značky, poznáte pocit jinakosti. Jedná se o specifické a jiné seskládání interiéru, respektive místa řidiče. Vítejte ve světě i-Cockpitu.

Pokrok byl nevyhnutelný

Příběh systému se začal psát již v roce 2010 na ženevském autosalonu, kde Peugeot představil svůj koncepční model SR1, který si nesl už jakési náznaky změny interiéru.

„V té době se týmy Peugeot snažily vyvinout sedadlo řidiče tak, aby poskytovalo více emocí na palubě, lepší ergonomii a větší bezpečnost. Skupina designérů a inženýrů se pustila do práce a objevil se nápad zmenšit volant. Do té doby se ve všech vozech značky Peugeot používal volant většího průměru s tradičním čtením informací na přístrojové desce skrz volant. Idea nového způsobu získávání informací vycházela z teze, že ideální poloha pro čtení je ve výšce očí. Tato nová poloha v kombinaci s menším volantem vytvořila zcela nový vyvýšený přístrojový panel. Byl přidán dotykový displej, který výrazně zjednodušil veškeré ovládání a začal využívat konektivitu. To byl začátek dotykových displejů ve vozech Peugeot,“ popisuje vnímání vývoje i-Cockpitu tisková mluvčí značky, Radka Matthey.

Menší volant a vyvýšená přístrojovka

Designéři a inženýři dotáhli vše do zdárného konce a v roce 2012 tak představili model Peugeot 208 již s implementovaným i-Cockpitem. Ten přinesl avizovaný menší volant pro snadnější ovládání a manévrovatelnost vozidla. Překvapením byl vyvýšený displej na přístrojové desce, na který se nedíváte skrz průzory volantu, ale umožňuje sledování informací bez nutnosti přílišného sklonění hlavy – je tedy umístěn pozičně nad volantem. Nesměl chybět velký centrální dotykový displej, který byl na dosah a na dohled a umožňoval řidiči ovládat hlavní funkce vozu. To vše bylo zasazené do moderního designu.

Větší klid a pohodlí pro řidiče

Dané prvky nebyly jen vizuálním pokrokem, ale také umožnily nabytí většího komfortu při řízení a daly řidiči možnost se více soustředit na jízdu samotnou, a hlavně si ji užít. Od té doby se Peugeot snaží tyto prvky vylepšovat a být jakýmsi leaderem inovací. Nejen, že se rozšířila uhlopříčka kapličkového displeje, který nyní nabízí 3D rozložení a je plně konfigurovatelný, ale i pod displej infotainmentu byly umístěny jednoduché přepínače, které usnadňují přístup k základním funkcím. Volant též prošel vývojem a je nyní kapacitní.

Lehká změna názvu přináší nahlédnutí do rafinované budoucnosti

Pokrok nezastavíte, a proto Peugeot už brzy představí další interiérové změny, které budou určovat budoucí kroky kabinového designu. Kromě nového názvu „Peugeot Panoramic i-Cockpit“ přinese i nečekané spojení displeje přístrojovky a infotainmentu. Ve voze se tak budete moci kochat 21palcovou plovoucí panoramatickou obrazovkou s vysokým rozlišením. Ta, ač bude zakřivená, bude stále dostupná i spolujezdci, který na ni bude moci ovládat topení či navigaci.

Ve střední části palubky naleznete stále přepínače, tentokrát ale budou dotykové a budete si je moci nakofingurovat tak, aby vám poskytly rychlý přístup k oblíbeným funkcím, ať už jde o volání či nastavení ideální teploty klimatizace. Zajímavostí je absence voliče automatické převodovky, který není umístěný právě ve středu, ale vedle tlačítka start/stop pod centrálním panoramatickým displejem na palubce.

Celkově prošla ona střední část automobilu velkou evolucí – provzdušnila se a nabízí více odkládacího prostoru, stejně tak jako bezdrátové nabíjení.

Změnu můžete očekávat i u volantu, který je sice stále kompaktní, ale má přepracovanou středovou část, která je menší a izolovaná od ramen volantu. Nechybí ovládací prvky, které jsou dle Peugeotu „hmatové a klikatelné“, což v praxi znamená, že automaticky rozpoznají prsty řidiče, ale aktivují se až po stisknutí, aby se zabránilo chybným pohybům. Za nás skvělá featura, protože pouze dotyková tlačítka často způsobovala řidičům krušné chvíle.

Čistota zvolených materiálů

Kromě technologických změn interiéru se Peugeot pustil i do zvelebování daného prostoru. Úsměv na tváři vám tak vyloudí ambientní osvětlení, které sahá po celé šířce palubní desky, až do výplní dveří. To vše doplněné obložením z hliníku a látky dává při sezení v autě pocit komfortu, pohody a pokroku.

Peugeot jde cestou futurizace. Mění zažité standardy a snaží se, poměrně hravou formou zákazníkům vysvětlit, že auta už nejsou to, co bývala. Ale že jsou to umělecké kousky, ve kterých se musíte cítit komfortně, ale že se zároveň nemusíte vzdávat luxusního požitku z jízdních vlastností. Reálně se o tom přesvědčíte již v září, kdy se světu představí nový Peugeot 3008 právě s implementovaným modernizovaným i-Cockpitem.

25.7.2023 1:29| autor: Sabina Sarkisovová | zdroj: Tiskový servis Peugeot

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist