Mototechna existuje už téměř 70 let. Dnes prodává auta, o kterých se našim dědům ani nezdálo

Za poslední rok díky Mototechně vznikla kromě inovační laboratoře AuresLab i značka pro prodej investičních vozů Mototechna Classic či autopůjčovna Mototechna Drive. Samotné prodeje Mototechna navýšila o třetinu!
titulka-33-1100x618.jpg Zdroj: archiv redakce

Foto: Mototechna

Před šesti lety byla znovu obnovena značka Mototechna, pod kterou AAA AUTO soustředilo nabídku zánovních a referenčních vozů. S nabídkou 1200 vozů dvaceti značek a padesáti modelů se postupně stala největším tuzemským prodejcem zánovních automobilů, ale i exkluzivních vozidel věhlasných značek.

Letos prodala u nás a na Slovensku již přes 8000 vozů, což je o 29 % více než minulý rok za stejnou dobu. Značka Mototechna se za poslední rok stala také synonymem pro inovace, které jí „dodává“ inovační laboratoř AuresLab. Zde vzniká například software pro sledování trhu a obchod s ojetými automobily.

Mototechna, která funguje v České republice a na Slovensku pod společností AURES Holdings, prodala za dobu šesti let od svého obnovení již 48 000 vozů s parametry blízkými novým vozům, ale cenou i o 40% nižší. Průměrná cena automobilu prodaného v Mototechně je 416 000 Kč. Nejčastěji se jedná o model Škoda Fabia, Rapid nebo Hyundai i30. Nejžádanější automobily jsou ve variantě hatchback, s benzinovým motorem, s manuální převodovkou a v bílé barvě.

V tomto roce plánuje Mototechna atakovat hranici téměř 12 000 prodaných aut, což by představovalo překročení objemu 51 000 prodaných aut za celou dobu fungování. Kromě toho Mototechna také pro celou skupinu AURES Holdings testuje novinky z inovační laboratoře AuresLab, která svou činnost zahájila letos v lednu.

„Poslední rok byl pro Mototechnu zlomový, a to nejen díky dalšímu nárůstu prodejů zánovních automobilů, ale také rozšíření oblastí podnikání, navázání spolupráce se známými českými osobnostmi a vzniku nových projektů. Ty jsme pro lepší orientaci zákazníků postupně rozčlenily pod další značky skupiny. Po již delší době existující Mototechně Servis a Mototechně Premium jsme světu představili značku Mototechna Classic, pod kterou prodáváme investiční vozy. Poslední značkou skupiny je zatím Mototechna Drive, která nabízí do pronájmu nové vozy,“ vysvětlila Karolína Topolová, generální ředitelka společnosti AURES Holdings, provozovatele mezinárodní sítě autocenter AAA AUTO.

Nová značka Mototechna Classic pro prodej investičních vozů stihla za dobu své krátké existence prodat již takové lahůdky jako je například Lancia Kappa pro prezidentu Václavu Havlovi, Ford Mustang ze šedesátých let, pickup Ford Ranchero z roku 1972 i několik veteránů z éry socialismu. Aktuálně nejdražším vozem v nabídce je s cenou 8,5 milionu korun Jaguar XK120 z roku 1949.

Dalším úspěšným projektem je služba Try&Buy, která umožňuje zájemcům pronajmout si zánovní vůz až na měsíc. Pokud se zákazník rozhodne vůz koupit, cena pronájmu se odečte z jeho pořizovací ceny, v opačném případě jej může bez sankcí vrátit. „Služba naplňuje naše představy i představy zákazníků. Už ji využilo několik desítek lidí, z nichž si přibližně 80% vůz nakonec zakoupilo,“ doplňuje Karolína Topolová.

Zatím nejmladší novinkou spuštěnou v tomto roce je značka Mototechna Drive, která se orientuje na pronájem nových vozů. Mototechna Drive je díky široké škále modelů vozů schopna nabídnout ceny měsíčního nájmu začínající již na 5000 korunách.

„Za tuto částku můžete jezdit vozem Kia Rio. Na opačném pólu jsou pak luxusní auta, jako například BMW X6 za 35 000 korun měsíčně. Jsme také momentálně jednou z mála společností, která půjčuje i elektromobily,“ vysvětlila Topolová. „V současné chvíli máme 400 pronajatých vozů celkem osmi značek. V roce 2019 počítáme se zahájením identické činnosti i na Slovensku a v Polsku. Strategickým záměrem Mototechna Drive je i rozšíření škály produktů, například o operativní leasing nebo car sharing,“ doplnila.

Mototechna tedy jde s dobou a snaží se pružně reagovat na situaci na trhu i požadavky zákazníků. Právě v tom můžeme vidět základy již šestiletého úspěšného působení této znovuobnovené značky.

TOP 10 nejprodávanějších zánovních vozů v ČR
1. Škoda Fabia
2. Škoda Rapid
3. Hyundai i30
4. Škoda Octavia
5. Dacia Duster
6. Škoda Yeti
7. Volkswagen Golf
8. Hyundai ix20
9. Kia Ceed
10. Škoda Superb

18.9.2018 6:00| autor: Milan Jirouš

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist