Někde rádi holky, jinde zase vdolky. V Plzni jsou vysazeni na ojeté Francouze.

Preference a zájmy lidí se mění nejenom na dlouhé vzdálenosti mezi kontinenty a státy, rozdíly jsou i na lokální úrovni mezi kraji. Mluvíme samozřejmě o autech.
nekde-radi-holky-jinde-zase-vdolky-v-plzni-jsou-vysazeni-na-ojete-francouze-1100x618.jpg

Nejde samozřejmě jen o Plzeň, máme k dispozici kompletní přehled oblíbenosti jednotlivých automobilových značek na trhu ojetin pro celou republiku, u plzeňského kraje nás zaujalo, že po obligátní značce škoda, která je populární a na prvním místě ve všech jednotlivých krajích, se na nejvyšších příčkách umístily zejména francouzské značky. Praha je zase třeba spíše „německá.“

Vycházíme z materiálů našeho největšího autobazaru, kde se říká, že i přes fakt, že Česká republika nepatří k velkým státům, lze i v naší zemi celkem výrazně zaznamenat patrné rozdíly obliby automobilů v rámci jednotlivých regionů, AAA AUTO uveřejnilo statistiky trhu s ojetými automobily, které monitorují popularitu vozů v uplynulém roce ve všech čtrnácti krajích.

Karoserie je při výběru vozu jednou z nejdůležitějších vlastností, podle které si zákazník auto vybírá. Pro rok 2016 se jím stal hatchback. Jeho nejvyšší oblibu zaznamenal v loňském roce Zlínský kraj. Zde se pro nákup rozhodlo 40,2 % zákazníků. O téměř deset procent menší byl pak zájem o tento druh karoserie v Praze (30,4 %). Celkově druhé kombi zájemci nejvíce vyhledávají v Ústeckém kraji (33,1 %), nejmenší zájem je o tuto karoserii na Vysočině. Tam si za rok 2016 koupilo kombík pouze 24,1 % zákazníků. Třetí nejoblíbenější karosérií byly loni vozy SUV, jejichž nejvyšší popularitu zaznamenalo hlavní město (13,4 %), nejnižší pak Moravskoslezský kraj (8,4 %).

Nejvyšší rozdíl mezi pohonem automobilů je patrný ve Zlínském kraji. Zde si během loňského roku pořídilo vozy poháněné benzínovým agregátem 59,8 % kupujících. Dieselový pohon je nejpopulárnější v Ústeckém kraji, kde jej využívá 52 % ojetých vozů koupených v roce 2016. Rozdíly zaznamenaly i prodeje automobilů u převodovek. Zatímco manuální formu řazení vyhledávají nejvíce zákazníci v Jihočeském kraji, a to v celých 92,1 %, řidiči vozů koupených v Praze naopak podporují trend zvyšující se obliby automatů a manuální převodovku tak zvolilo 80,8 %. Značné rozdíly jsou i co do přítomnosti klimatizace. Tu má 9 z 10 vozů pořízených v našem hlavním městě, konkrétně 89,8 %, tedy nejvíce ze všech krajů.

Nejvíce vozů bez klimatizace si loni pořídili zákazníci ve Středočeském kraji. Dlouhodobě nejoblíbenější značkou v České republice je Škoda. To platilo i loni pro všechny kraje. O druhé a třetí místo střídavě soupeří Volkswagen a Ford. Další příčky obsazují vozy továrních značek Hyundai, Renault a Peugeot. Top 10 nejoblíbenějších značek uzavírají většinou vozy Kia, Opel a Citroen. Najdou se ovšem i výjimky. V Praze skončila na 10. místě značka BMW, v Brně Fiat a v Ostravě Chevrolet. Plzeňskou desítku zakončuje Seat, olomouckou Toyota.

Výjimkou nejsou značky Dacia nebo dokonce Suzuki. Pokud jde o nákupy ojetých automobilů v krajích, nejvyšší nárůst v prodejích zaznamenala za posledních 5 let sokolovská pobočka, a to o 356 %. V posledním roce nejvíce rostla plzeňská pobočka, a to i díky rozšíření nabídky po rekonstrukci pobočky. Nejvyšší objem prodejů má dlouhodobě pobočka v Praze. Prodeje v České republice celkově vzrostly o 43 % za posledních 5 let a letos největší prodejce ojetin nejen u nás plánuje prodat až 80 000 aut (v roce 2016 prodal téměř 70 000 automobilů).

zdroj: AAA AUTTO

17.5.2017 4:10

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Webové stránky používají k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Informace, jak tyto stránky používáte, sdílíme se svými partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Pro více informací o nastavení cookies najdete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist