Nejlepší Subaru současnosti dostalo vylepšenou verzi. Vrcholný model BRZ tS je chytřejší a má lepší podvozek

Na nejostřejší verzi dvoudveřového kupé pracovalo oddělení STI. Edici tS připravilo na závodní okruhy a vybavilo ho asistenčním systémem EyeSight. Smutnou zprávou je, že v Evropě se nejspíš lepšího BRZ nedočkáme.
subaru-brz_ts-2024-1600-01-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Tiskový servis Subaru

Novou generaci legendárního sportovního kupé snad ani nemusíme představovat. Subaru BRZ se na český trh dostalo koncem minulého roku a byl o něj tak obrovský zájem, že se během pár dní vyprodalo. Kompaktní vůz s nízkou hmotností, pohonem zadních kol a plochým motorem typu boxer se jednoduše řadí mezi nejzábavnější auta, která kdy byla vyrobena.

Recenze Toyoty GR86

Zapracovalo se na podvozku a brzdách

Nicméně Subaru si usmyslelo, že „BRZko“ posune ještě na vyšší level a vytvořilo vrcholnou edici s označením „tS“. Ta si svou premiéru odbyla na setkání Subiefest California ve Spojených státech amerických a už tak úchvatné sportovní náčiní ještě vyšperkovala. Hlavní změnou je přepracovaný podvozek s novými tlumiči od společnosti Hitachi, které by dle automobilky měly přispět k lepšímu chování auta na závodním okruhu a ještě zdokonalit jeho ovladatelnost.

Inženýři se dále zaměřili na brzdný systém. Subaru BRZ tS osadili výkonnějšími čtyřpýstkovými brzdiči Brembo s většími kotouči a destičkami. Na rozdíl od běžného modelu se třmeny liší ikonickým zlatým lakováním, které krásně vyniká za novými 18palcovými koly. Ty jsou už z výroby obuty do prémiových pneumatik Michelin Pilot Sport 4.

Subaru dostalo řidičovy druhé oči

Velkou novinkou na palubě dvoudveřového kupé je kamerový systém EyeSight, díky němuž BRZ získalo mnoho užitečných bezpečnostních a asistenčních pomocníků – například adaptivní tempomat, hlídání jízdy v pruhu či nouzové brzdění před překážkou.

Překvapivou zprávou je, že sportovní oddělení STI (Subaru Tecnica International) se nijak nedotklo pohonného ústrojí. Pod kapotou modelu tS tak zůstal totožný 2,4litrový atmosférický motor typu boxer, který v USA produkuje 231 koňských sil a 250 Nm. Žádné změny se neodehrály ani na převodovce či zadním diferenciálu.

V Česku se ho nejspíše nedočkáme

Při představení nové generace BRZ v roce 2022 Subaru tvrdilo, že se k nám do Evropy vůbec nedostane, nicméně po necelém roce už auta stála v českých showroomech. Ovšem s vrcholnou edicí tS to vypadá opravdu bledě. Dle informací se má jednat o verzi určenou výhradně pro americký trh a s Evropou se nepočítá.

Jen tak pro zajímavost zmíníme cenu, která startuje na 33 tisících dolarů, což je v přepočtu zhruba 716 tisíc korun. V USA je tak vrcholná verze tS o skoro 300 tisíc levnější, než základní provedení evropského modelu.

11.8.2023 7:35| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Subaru

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist