Lotus představil čtyřdvéřový sporťák. Má výkon 905 koní a zrychlení z 0 na 100 za 2,8 sekundy. Fanoušky značky ale zřejmě nepotěší

Britsko-čínská automobilka odhalila kladivo na Teslu Model S a Porsche Taycan. Pod kapotou čtyřdvéřového kupé už totiž nenajdeme spalovací pohonnou jednotku, nýbrž nadupaný elektromotor.
7d97d37fe34a80563da906dcddc59632.otus-emeya-je-vybaven-prvky-aktivni-aerodynamiky-jde-treba-o-masku-chladice-s-pohyblivymi-dily.20230908091035-1100x618.jpgCelá galerie 13 Zdroj: Tiskový servis Lotus

Lotus Emeya

Značku Lotus si automobilový nadšenci pamatují zejména díky kompaktním sportovním vozům, které byly známé svou nízkou hmotností a úžasnými jízdními vlastnostmi. Mezi nejznámější patří například model Elise nebo Exige. Bohužel sláva tradiční britské značky v posledním desetiletí dost upadla. Nicméně před nedávnou dobou vstala z mrtvých, a to kvůli čínské společnosti Geely, která Lotus odkoupila. To ale znamená konec Lotusu takového, jakého známe.

Recenze Porsche Taycan

Lotus ovládla elektromobilita

Britsko-čínská automobilka zhruba před rokem představila elektrické SUV Eletre, a teď světlo světa spatřilo nové čtyřdvéřové kupé Emeya, které má konkurovat Tesle Modelu S či Porsche Taycan. Nový elektromobil je v mnoha ohledech velmi zajímavý a nabízí například prvky aktivní aerodynamiky, které dokáží buď snížit odpor vzduchu nebo naopak generovat velké množství přítlaku. Mnoho moderních vychytávek se ukrývá i v kabině, je tu třeba rozměrná dotyková obrazovka, obří head-up displej či díly z recyklovaných materiálů.

To nejzajímavější se ale nachází pod kapotou. Novinka stojí na platformě EPA společnosti Geely, do které je zakomponovaný akumulátor o kapacitě 102 kWh. Ten dodává energii dvou elektromotorům (každý na jedné nápravě) s celkovým výkonem 905 koňských sil. To stačí na to, aby 2,5 tuny vážící elektromobil dokázal z 0 na 100 kilometrů za hodinu zrychlit za 2,8 sekundy a mohl pokračovat do maximální rychlosti 250 km/h.

Emeya u nabíječky dlouho stát nebude

Lotus chce své konkurenty potrápit nejen sílou elektromotorů, ale také vysokým výkonem dobíjení. Model Emeya totiž zvládne svou velkou baterku nabíjet až 350 kilowatty. To pro představu znamená, že nadupané čtyřdvéřové kupé doplní 150 km dojezdu za pouhých pět minut a z 10 na 80 procent kapacity baterie to při ideálních podmínkách zvládne za 18 minut. Celkový dojezd by pak měl být dle automobilky přes 600 kilometrů na jedno nabití.

Lotus Emeya se začne vyrábět v průběhu roku 2024 v čínském městě Wu-chan. Pořizovací cena zatím nebyla zveřejněna.

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

17.9.2023 7:29| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Lotus

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist