autoweb.cz > Žhavé novinky o autech > Ferrari představilo nový model, který nemůže jezdit po silnici ani oficiálně závodit. Přesto je naprosto jedinečný
Ferrari představilo nový model, který nemůže jezdit po silnici ani oficiálně závodit. Přesto je naprosto jedinečný
Ferrari do toho poslední měsíce pořádně šlape. Italská automobilka zvítězila ve slavném závodě 24h Le Mans, uveřejnila nový model SF90 XX a jen o pár týdnů později světu představila další fascinující vůz. Novinka s označením KC23 je naprosto exkluzivní, jelikož vznikne pouze jeden exemplář, a to na přání vlivného zákazníka. Háček je v tom, že nesmí na silnici. Výrobce se tak nemusel omezovat řádnými restrikcemi.
Recenze Maserati Granturismo Trofeo
Z venku je to elegán, uvnitř zase závodní speciál
Nový supersport od Ferrari je postavený na základech závodního speciálu 488 GT3. Svým vzhledem pak odkazuje na koncept Vision Gran Turismo a vytrvalostní hypersport 499P z Le Mans. Model KC23 upoutá pozornost svými funkčním, ale velmi minimalistickým aktivním aerodynamickým balíčkem, kterému vévodí mohutný difuzor, přední splitter a odnímatelný zadní přítlačné křídlo. Zajímavou vlastnost mají boční panely, které se otvírají nebo zavírají a tím regulují proudění vzduchu.
V podstatě uměleckým dílem je použitá barva karoserie. Lak Gold Mercury má čtyři vrstvy a jeho povrchová úprava imituje hliník. Italská automobilka v tiskové zprávě uvedla, že na tomto voze použila několik designových prvků, které zřejmě budeme moct vidět i na budoucích sériových modelech – například dveře ve stylu motýlích křídel nebo nový podpis zadních světlometů.
Pokud novému Ferrari nahlédneme do interiéru, dojde nám, že se opravdu jedná pouze o vůz určený na uzavřené okruhy. Žádné luxusní materiály ani moderní dotykové displeje, ale pouze čistokrevný závodní kokpit se skořepinovými sedadly a plochým volantem.
Další novinky ze světa elektrických supersportů
Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem
Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera
Pod kapotou je to pravé motorsportové náčiní
Inženýři z Maranella vyzbrojili unikátní Ferrari KC23 závodním dvakrát přeplňovaným osmiválcem 3,9 litru z modelu 488 GT3 Evo. Ten dle regulí kategorie GT3 produkuje 600 koní a 700 Nm točivého momentu. Zda automobilka na přání zákazníka motor ještě posílila, zatím není známo.
Svůj debut si odehrálo Ferrari na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se muselo vypořádat na jízdě do vrchu s velmi mokrými podmínkami. Udržet takové unikátní auto na propršeném povrchu a ukázat zároveň jeho velký výkon byl celkem oříšek. Řidiči se to nicméně povedlo a za hřmotného zvuku osmiválce projel kolem přihlížejících diváků rychle a s grácií sobě vlastní.