Ferrari představilo nový model, který nemůže jezdit po silnici ani oficiálně závodit. Přesto je naprosto jedinečný

Novinka nese označení KC23 a v podstatě se jedná o přepracovanou verzi závodního speciálu 488 GT3. Unikátní supersport vznikne pouze jeden, a to na přání vlivného zákazníka.
ferrari-kc23-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: Tiskový servis Ferrari

Ferrari do toho poslední měsíce pořádně šlape. Italská automobilka zvítězila ve slavném závodě 24h Le Mans, uveřejnila nový model SF90 XX a jen o pár týdnů později světu představila další fascinující vůz. Novinka s označením KC23 je naprosto exkluzivní, jelikož vznikne pouze jeden exemplář, a to na přání vlivného zákazníka. Háček je v tom, že nesmí na silnici. Výrobce se tak nemusel omezovat řádnými restrikcemi.

Recenze Maserati Granturismo Trofeo

Z venku je to elegán, uvnitř zase závodní speciál

Nový supersport od Ferrari je postavený na základech závodního speciálu 488 GT3. Svým vzhledem pak odkazuje na koncept Vision Gran Turismo a vytrvalostní hypersport 499P z Le Mans. Model KC23 upoutá pozornost svými funkčním, ale velmi minimalistickým aktivním aerodynamickým balíčkem, kterému vévodí mohutný difuzor, přední splitter a odnímatelný zadní přítlačné křídlo.  Zajímavou vlastnost mají boční panely, které se otvírají nebo zavírají a tím regulují proudění vzduchu.

V podstatě uměleckým dílem je použitá barva karoserie. Lak Gold Mercury má čtyři vrstvy a jeho povrchová úprava imituje hliník. Italská automobilka v tiskové zprávě uvedla, že na tomto voze použila několik designových prvků, které zřejmě budeme moct vidět i na budoucích sériových modelech – například dveře ve stylu motýlích křídel nebo nový podpis zadních světlometů.

Pokud novému Ferrari nahlédneme do interiéru, dojde nám, že se opravdu jedná pouze o vůz určený na uzavřené okruhy. Žádné luxusní materiály ani moderní dotykové displeje, ale pouze  čistokrevný závodní kokpit se skořepinovými sedadly a plochým volantem.

Další novinky ze světa elektrických supersportů

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Porsche chce získat zpátky titul nejrychlejšího auta na Nürburgringu. Současného leadera Mercedes-AMG One hodlá sesadit elektromobilem

Koncept Mission X je předurčením toho, jak má vypadat budoucí nejrychlejší vůz planety. Plánuje porazit Mercedes-AMG One i Rimac Nevera

Pod kapotou je to pravé motorsportové náčiní

Inženýři z Maranella vyzbrojili unikátní Ferrari KC23 závodním dvakrát přeplňovaným osmiválcem 3,9 litru z modelu 488 GT3 Evo. Ten dle regulí kategorie GT3 produkuje 600 koní a 700 Nm točivého momentu. Zda automobilka na přání zákazníka motor ještě posílila, zatím není známo.

Svůj debut si odehrálo Ferrari na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde se muselo vypořádat na jízdě do vrchu s velmi mokrými podmínkami. Udržet takové unikátní auto na propršeném povrchu a ukázat zároveň jeho velký výkon byl celkem oříšek. Řidiči se to nicméně povedlo a za hřmotného zvuku osmiválce projel kolem přihlížejících diváků rychle a s grácií sobě vlastní.

 

29.7.2023 9:51| autor: Robin Běhal | zdroj: Tiskový servis Ferrari

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist