Facelift BMW 3 (2015): čtyřválcová 330i, hybridní 330e a kromě tříválce také nová 340i

(+ videa) Mnichov vypustil modernizovanou 3, a pokud jde o design, na hledání rozdílů budete potřebovat lupu. Pod kapotou je to ale jiná a v drobných detailech se mění také M3.

Automobilka BMW představila po třech letech a třech měsících od začátku prodeje současné řady 3 (F30) její mezigeneračně modernizovanou verzi, a aby těch symbolických trojek nebylo málo, asi největší novinkou této události se stává nasazení tříválcového benzínového motoru ve variantě 318i.

Než se dostaneme ke zbývajícím pohonným jednotkám, patří se zmínit také vizuální změny, výčet bude nicméně velmi stručný. Přepracovaná trojka se od svého předchůdce příliš neliší – nepatrně jiné jsou nárazníky se zvětšeným nasáváním v přední části, vzadu se ve standardní výbavě objevila lehce jiná světla LED a kompletně diodová přední reflektory teď můžete mít za příplatek také vpředu.

Abychom měli výčet exteriérových změn kompletní, stojí za to zmínit zavedení nových zadních LED světel také v případě M3, která zároveň dostala novější navigaci Professional, jiné chromované detaily a novinky uzavírají dva nové metalické odstíny Smoked Topaz a Champagne Quartz. To je opravdu vše.

V případě sedanu a kombíku je situace jiná, tak na to pojďme popořádku. První tříválec v trojce má objem 1,5 litru, přímé vstřikování, turbodmychadlo a nejvyšší výkon 136 koní od 4500 do 6000 ot./min. a maximální točivý moment 220 newtonmetrů dostupných již od 1250 otáček. Čtyřdveřovému modelu to stačí se šestistupňovým manuálem (všechny mají od nynějška dvouhmotový setrvačník a automatické meziplyny) k dosažení stovky za 8,9 sekundy (v případě 8st. automatu – 9,1 s) a maximálku 210 kilometrů v hodině bez ohledu na použitou převodovku.

Přepracován byl rovněž dvoulitr v BMW 320i, který sice nabízí identický výkon 184 koní mezi 5000 až 6500 otáčkami, o 20 Nm však stoupl točivý moment na výsledných 290 newtonmetrů, které má řidič k dispozici od 1350 ot./min. a BMW slibuje v kombinaci s pohonem zadních kol a osmistupňového automatu v sedanu průměrnou spotřebu od 5,3 do 5,8 litru benzínu na 100 km.

Dosavadní nejvýkonnější čtyřválcové provedení mění své označení z 328i na 330i a jiné jsou též výkonové parametry. Místo 245 koní a 350 Nm má novinka 252 koňských sil při 5200 až 6500 otáčkách a identický točivý moment, nicméně nikoli dostupný od 1250 ot./min., ale až od 200 otáček výš.

K posunu v číselném označení dochází také v případě zbrusu nového modulárního třílitrového šestiválce ze série BMW EfficientDynamics. Jeho objem stoupl z 2979 (89,6 x 84,0 mm) na 2998 cm3 (94,6 x 82,0 mm) a výkon z 306 na 326 koní při 5500 až 6500 otáčkách, zatímco nejvyšší točivý moment zůstal na hranici 450 newtonmetrů, zde dostupných ne při 1200 ale 1380 ot./min. Nejlépe s nim akceleruje na stovku sedan se čtyřkolkou a automatem (4,9 sekundy), nicméně ani zadokolka v manuálu není pomalá (5,2 s).

Jistá vylepšení, především pak v oblasti udávané průměrné spotřeby, přináší také čtyř a šestiválcové dieselové pohonné jednotky. Základem je stále 316d (116 k, 270 Nm, od 3,9 l/100 km), následuje 318d (150 k, 320 Nm, od 4,0 l/100 km), 320d (190 nebo 163 k, 400 Nm, od 3,8 l v případě verze EfficientDynamics), 325d (218 k, 450 Nm) a pak šestiválce 330d s výkonem 258 koní a 560 Nm, respektive 335d s 313 koňmi a nejvyšším točivým momentem 630 newtonmetrů.

Poslední novinkou je BMW 330e – dobíjecí hybrid spojující přeplňovaný benzínový dvoulitr se 184 koňmi a elektromotor nabízející 80 kW, tedy 109 koní. Kombinovaný výkon soustavy činí podle mnichovského výrobce 252 koní a 420 Nm, což má stačit k akceleraci na stovku za 6,3 sekundy a nejvyšší rychlost 225 km/h. Protože má vůz zvládnou čistě elektricky ujet 35 km, vychází také průměrná spotřeba podle NEDC poněkud nesmyslných 2,1 litru na 100 km.

Pokud jde o výbavu, za zmínku stojí plně barevný head-up displej, asistent zvládající paralelní parkování či příplatkový balíček Track Handling zahrnující variabilní sportovní řízení, adaptivní M podvozek, lepší brzdy, 18palcová kola Orbit Grey, gumy Michelin Super Sport a devatenáctky pro 340i.

8.5.2015 5:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist