BMW 3 Gran Turismo (2016): facelift liftbacku trojky představen, tříválcům odolává

Mnichovská automobilka představila po sedanu a kombíku také modernizované Gran Turismo trojky, vrcholná verze 340i má 326 koní, základem je pak 150koňový diesel.

O 200 milimetrů delší a praktičtější verze trojky s rozvorem prodlouženým o 110 milimetrů oproti sedanu se stejně jako výchozí modely F30 a F31 dočkala mezigenerační modernizace. Přepracované Gran Turismo se zavazadlovým prostorem o objemu 520 až 1600 litrů dostalo ve standardní výbavě světla LED a několik nových pohonných jednotek.

Co je docela zajímavé, tříválec adaptovaný trojkou i čtyřkou Gran Coupé se v Turismu prozatím neobjevuje a nejslabším motorem v nabídce je i nadále naftová verze 318d s dvoulitrem naladěným na 150 koní a 320 Nm, který podle použité převodovky a kol jezdí podle tabulek za 4,3 až 4,7 litru nafty na 100 km. Identický motor lze mít i se 190 koňmi jako 320d a podle potřeby jej BMW nabídne i s pohonem všech kol xDrive, anebo jako 325d s výkonem 224 koní a 450 Nm.

Šestiválcové vznětové jednotky v provedení 330d a 335d s výkonem 258, respektive 313 koňských sil už jinak než s automatem nepořídíte a vrcholná naftová varianta je k mání pouze s pohonem všech kol. Jen pro ilustraci, sprint na stovku zvládne za 4,9 sekundy, omezovač ji blokuje na obligátní hranici 250 km/h a papírově slibuje průměrnou spotřebu jen 5,6 až 5,7 litru na 100 km.

Mezi benzínovými motory je základem dvoulitrové turbo buď jako 320i se 184 koňmi a 290 Nm, nebo 330i naladěné na 252 koňských sil a 350 newtonmetrů. Na zážehovém vrcholu pak stojí 340i Gran Turismo s novým třílitrovým šestiválcem o výkonu 326 koní a 450 Nm a všechny benzínové motorizace jsou dostupné také se čtyřkolkou xDrive. Šestistupňový manuál je k mání výlučně s nejslabším provedení 320i.

Od premiéry v roce 2013 BMW vyrobilo a dodalo svým zákazníkům přes 130 tisíc kusů trojkové řady Gran Turismo a právě tohle číslo by měl dále vylepšit aktuálně představený facelift, který bude pro zákazníky dostupný od července letošního roku.

1.6.2016 9:00| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa aut a čtyř kol?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru nebo nás sledujte na facebooku:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. více informací

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist