BMW 418i Gran Coupé (2015): tříválcové 1.5 turbo se zabydluje také v řadě 4

Zatímco se svět připravuje na světovou premiéru nové řady 7, pod kapotu čtyřky se potichu vplížil tříválec z modernizované trojky. Překvapí to ale někoho?

Na stránkách automobilky BMW je prozatím klid. Hlásí, že nejslabší čtyřka ve verzi 420i je poháněná přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru a výkonu 184 koní a točivém momentu 270 newtonmetrů, kolegové z nizozemského Autoweeku však hlásí, že se chystá další změna.

Do rukou se jim dostal nový ceník řady 4 s platností od 1. července, který kromě jiného informuje, že se stávající portfolio motorizací rozšíří o tříválcovou patnáctistovku s turbodmychadlem, známou také z nedávného faceliftu BMW 3.

Také v provedení 418i Gran Coupé nabídne tato pohonná jednotka poměrně skromný maximální výkon 136 koní dostupný od 4400 do 6000 otáček za minutu a nevyšší točivý moment 220 newtonmetrů při 1250 až 4300 ot./min.

Detaily dynamiky nám známé nejsou, předpokládáme ale, že i tříválcová čtyřka bude k mání buď se šestistupňovým manuálem anebo osmistupňovým automatem, dosáhne nejvyšší rychlost stejně motorizované trojky, tedy 210 km/h a na stovku akceleruje kolem devíti sekund. Tabulková spotřeba by se pak podle použité převodovky měla pohybovat od 5,0 do 5,5 litru na 100 km.

Kolik si za tři válce ve čtyřce bude BMW účtovat? V případě českého zastoupení netušíme, v Holandsku však bude stát 35 822 eur s manuálem a 37 671 eur s automatem. Novinkou je pak také lehké navýšení výkonu 418d Gran Coupé ze 143 na 150 koní, při zachování stejného točivého momentu 320 Nm.

zdroj: Autoweek.nl

10.6.2015 11:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist