Červa: Jak ovlivňuje konstrukce aut jejich design

8 fotografiíAlfa Romeo

Většina lidí, bohužel i technicky vzdělaných, žije v naivním dojmu, že designérem je člověk, který si v projekční kanceláři jen tak „čmárá“ a je za to ještě dobře placen.

Diskuze

5 komentářů

    Subaru4ever

    Laťka se stále zvedá 🙂

    Když už jste načal toto téma, velice by mě zajímalo, jestli existují nějaké celosvětové/evropské normy, které kupříkladu striktně udávají minimální vzdálenost bloku motoru od kapoty. Nebo minimální hloubku nárazníku. Prostě mi jde o to, zdali se automobilka musí při vývoji v oblasti bezpečnosti řídit nějakými konkrétními čísly, nebo jde jenom o to, aby výsledek fungoval podle úředních představ.

    Celé mě to zajímá pro to, že při pohledu na nejnovější modely mi něco nehraje. Všechna normální osobní auta bez ohledu na výrobce mají dnes vyšší a nafouklejší čelní část kapoty, než kdy dřív. Pochopil bych, kdyby je k tomu hnala pravidla. Jenže na druhou stranu existují novinky typu Lamborghini Aventador, které by případnému sraženému chodci nohy svým nizoučkým špičatým čumákem amputovaly.

    Nerozumím tomu 😮

    Děkuji za případnou alespoň krátkou odpověď, případně za zpracování do dalšího blogu 🙂

    Jedním z moderních indikátorů prodeje běžných aut je bezpečnost a to ať chodců či posádky tudíž se spousta věcí podřizuje NCAP. Supersporty NCAP nečeká a bezpečnost není prioritní ale jízdní vlastnosti. Nafouklejší část kapoty nebo spíše celková mohutnost souvisí s nárůstem deformačních zon, ktere pasivně chrání posádku. Větší styčná plocha nárazu spíše rozptýlý vzniklé síly. U supersportů se používají pevnější a kvalitnější materiály a vše je spíše podřízeno aerodynamice.

    Subaru4ever

    Děkuji. V tom případě ale nechápu, proč v dnešní \“rovnostářsky\“ vedené společnosti některá auta bezpečnostní standardy splňovat musí (respektive je jim to rázně doporučeno), ale jiná ne.

    Díky ale za to – kde by byl dnešní uniformní design bez existence \“exotických\“ supersportů :-). Nebylo by se už na co koukat 🙁

    traktorista

    Na tehle článek, čekám už kolik let. A proč dle studie peugeot/renault je vážnost zranění za posledních 25 let stejná jak u dřívějších čistě elegantních tvarů jako u dněšních nafouklých nabubřenin?

    turbo

    Díky za zajímavý článek!

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist