Brabus SV12 R: Temelín na kolech!

Áve Brabus! Známý úpravce opět přináší dokonalý protipól všem ekologickým konceptům.

Pamatujete na letošní autosalon v Ženevě? Brabus vyrukoval s lahodným hranatým Mercedesem G V12 S, který postavil hned vedle stánku s Priusy, Insighty a jinými ekologickými krabicemi. Tomu říkáme politická provokace!

Nyní tu máme něco podobného. Mercedes-Benz třídy S totiž dostal v dílně úpravce Brabus pořádnou dávku testosteronu, až se zdá, jestli to Brabus s tím vpichováním do žil trošku nepřehnal…

No, vezměme to hezky popořadě. Pod kapotou Brabusu SV12 R je dvanáctiválec. Ehm, dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec, abychom byli přesní. Brabus převrtal jeho objem z 5,5 l na 6,3 l, vyměnil všechny důležité součásti za odolnější, dodal vlastní mezichladič, sání i výfuk, pohrál si s řídící jednotkou a pak to celé poslal na brzdu změřit. Výsledek? 750 koní výkonu a 1350 Nm točivého momentu, který musel být kvůli převodovce elektronicky omezen na 1100 Nm.

Z 0 na 100 km/h akceleruje tato bestie za pouhé 4 sekundy (!) a na dvoustovku se pak dostane za neméně působivých 11,9 sekundy. Připomeňme, že supersport Porsche Carrera GT, který váží o nějakých 800 kg méně, zvládá sprint na dvoustovku za 9,9 s. Maximální rychlost Brabusu SV12 R je, teď se něčeho podržte, 340 km/h.

Když se dvoutunová limuzína rozjede na takovou rychlost, je potřeba ji vybavit i pořádnými brzdami. Za přední 22“ ráfky tak Brabus umístil masivní 380mm kotouče ze speciálního kompozitu, které jsou svírány dvanáctipístkovými třmeny, vzadu pak najdete kotouče o průměru 355 mm, které svírají šestipístkové třmeny.

Je pozitivní, že se Brabus nepouštěl do nějakého brutálního tuningu podvozku, takže by i tato supervýkonná „esklassa“ měla poskytovat to, co umí nejlépe – pohodlí a luxus. Brabus v zájmu lepší přilnavosti obul auto do širokých lepivých pneumatik vpředu o šířce 265 mm, vzadu pak (podle přání zákazníka) až 325 mm. O všechno ostatní by se měl postarat elektronický podvozek, který podle Brabusu funguje dobře a není potřeba ho ladit. To je rozumné.

Možná bychom mohli protentokrát Brabusu odpustit i trochu dětinské úpravy v podobě podsvícení podvozku a podobných hračiček. Místo toho bychom rádi ocenili přístup a zejména odvahu, s jakou se Brabus do velkého Mercedesu třídy S pustil.

Zatímco automobilka Mercedes-Benz nyní reaguje na potřeby ekofašistů a úředníků tím, že uvedla vůbec první Mercedes třídy S se čtyřválcem (ještě ke všemu dieselovým) a zbořila tím všechny tradiční hodnoty, Brabus ukázal, že na podobné ekologické manýry zvysoka…. kašle a nabízí bohatým zákazníkům to, co chtějí – pořádné auto s výkonem jaderné elektrárny.

autoweb.cz

8.9.2009 8:28

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist