Volkswagen Golf GTI Clubsport (2015): produkční verze má 265 koní, na 10 sekund pak i 290

Koncern VW dále rozšiřuje rodinu sportovních verzí modelové řady Golf. Po provedení GTI, GTI Performance, GTD a R přijíždí varianta Clubsport.

Volkswagen Golf R společně s Audi S3 drží pomyslný prapor nejvýkonnějších ostrých hatchbacků s přeplňovaným dvoulitrem v rámci koncernu VW. Mají 300 koní, pohon všech kol a stojí o stupínek výš než Seat Leon Cupra 290 a o pár dalších, pokud jde o Octavii RS 230 či standardní verze Golfu GTI a GTI Performance. Právě značný odskok výchozích sportovních Golfů od špičkového „eRka“ inspiroval konstruktéry z Wolfsburgu k vyplnění této mezery.

Model Clubsport vznikl jako oslava 40. výročí od uvedení modelové řady Golf GTI na trh a jeho zajímavostí jsou dvojí výkony. Auto má ve standardu 265 koní a maximální točivý moment 350 newtonmetrů, tedy jako základní Cupra 265, která se u nás nenabízí. Řidič v Golfu CS bude mít nicméně po ruce tlačítko s funkcí overboost, které na 10 sekund zvýší výkon motoru na 290 koňských sil, což je pro změnu srovnatelné s nejsilnější nově představenou Cuprou 290.

V kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol zvládne Golf GTI Clubsport akceleraci z místa na 100 kilometrů v hodině během 5,9 sekundy a patřičným využitím plného výkonu pojede 249 km/h. Manuál o stejném počtu kvaltu bude při zrychlení na stovku potřebovat o desetinku delší čas a pro změnu pojede rovných 250 km/h. VW přitom papírově slibuje průměrnou spotřebu pouze 6,7 litru na 100 km.

Kromě menších stylistických změn na karoserii budou součástí výbavy tohoto automobilu také černé ozdobné pásy na dveřích s nápisem Clubsport a odkazujících na původní Golf GTI z roku 1976. Zájemci pak budou mít možnost objednat si kromě jiného buď osmnáctipalcová anebo devatenáctipalcová kovaná kola.

Vnitřek auta dozdobí skořepinová sedadla doplněná vyšívanými nápisy GTI a červeným kontrastným prošíváním, další rudě zbarvené detaily ale také alcantarou potažený volant s červeně označenou středovou polohou věnce.


10.9.2015 11:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist