Volkswagen Golf GTI Clubsport (2015): produkční verze má 265 koní, na 10 sekund pak i 290

Koncern VW dále rozšiřuje rodinu sportovních verzí modelové řady Golf. Po provedení GTI, GTI Performance, GTD a R přijíždí varianta Clubsport.
volkswagen-golf-gti-clubsport-2015-produkcni-verze-s-vykonem-265-koni-miri-do-frankfurtu-1100x618.jpgCelá galerie 19 Zdroj: archiv redakce

Volkswagen Golf R společně s Audi S3 drží pomyslný prapor nejvýkonnějších ostrých hatchbacků s přeplňovaným dvoulitrem v rámci koncernu VW. Mají 300 koní, pohon všech kol a stojí o stupínek výš než Seat Leon Cupra 290 a o pár dalších, pokud jde o Octavii RS 230 či standardní verze Golfu GTI a GTI Performance. Právě značný odskok výchozích sportovních Golfů od špičkového „eRka“ inspiroval konstruktéry z Wolfsburgu k vyplnění této mezery.

Model Clubsport vznikl jako oslava 40. výročí od uvedení modelové řady Golf GTI na trh a jeho zajímavostí jsou dvojí výkony. Auto má ve standardu 265 koní a maximální točivý moment 350 newtonmetrů, tedy jako základní Cupra 265, která se u nás nenabízí. Řidič v Golfu CS bude mít nicméně po ruce tlačítko s funkcí overboost, které na 10 sekund zvýší výkon motoru na 290 koňských sil, což je pro změnu srovnatelné s nejsilnější nově představenou Cuprou 290.

V kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou DSG a pohonem předních kol zvládne Golf GTI Clubsport akceleraci z místa na 100 kilometrů v hodině během 5,9 sekundy a patřičným využitím plného výkonu pojede 249 km/h. Manuál o stejném počtu kvaltu bude při zrychlení na stovku potřebovat o desetinku delší čas a pro změnu pojede rovných 250 km/h. VW přitom papírově slibuje průměrnou spotřebu pouze 6,7 litru na 100 km.

Kromě menších stylistických změn na karoserii budou součástí výbavy tohoto automobilu také černé ozdobné pásy na dveřích s nápisem Clubsport a odkazujících na původní Golf GTI z roku 1976. Zájemci pak budou mít možnost objednat si kromě jiného buď osmnáctipalcová anebo devatenáctipalcová kovaná kola.

Vnitřek auta dozdobí skořepinová sedadla doplněná vyšívanými nápisy GTI a červeným kontrastným prošíváním, další rudě zbarvené detaily ale také alcantarou potažený volant s červeně označenou středovou polohou věnce.


10.9.2015 11:45| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist