Thunder Power (2017) je tchajwanská odpověď na elektrickou Teslu Model S

O svůj podíl na trhu elektromobilů se chystají přihlásit další (i méně známé) značky. Třeba Thunder chce nabídnout něco jako Teslu za 1,5 milionu korun.
thunder-power-2017-je-tchajwanska-odpoved-na-elektrickou-teslu-model-s-1100x618.jpgCelá galerie 10 Zdroj: archiv redakce

Relativní úspěch automobilky Tesla s Modelem S přitahuje další výrobce jako je třeba Porsche, které na probíhajícím frankfurtském autosalonu vyrukovalo se svým konceptem čistě elektrického modelu Mission E. Ve hře jsou však i menší a méně známý hráči, což názorně předvedl tchajwanský Thunder Power.

Jeho poněkud podivnou bublinovitou karoserii s bumerangovými světly navrhlo milánské stylistické studio Zagato a s vývojem technologických skupin auta pomáhaly známé společnosti jako Bosch či Dallara.

Jestli bylo předprodukční auto vystavené na IAA plně funkční, popravdě nevíme, nicméně vůz, který se má dostat v roce 2017 do prodeje, má být k mání hned ve dvou výkonových variantách. Základní verze má nabídnout 312 koní a 320 newtonmetrů, což má stačit k akceleraci z místa na stovku za méně než šest sekund a maximálku 210 km/h. Výkonnější model dostane elektromotor s 435 koňmi a točivým momentem 560 Nm, což má zaručit nejvyšší rychlost 250 kilometrů v hodině a zrychlení z 0 na 100 km/h pod 5 vteřin.

Auta bez ohledu na výkon mají čerpat energii ze soustavy lithium-iontových článků o kapacitě 125 kWh, což je přibližný ekvivalent 48 litrů benzínu. Podle tvůrců to má stačit na dojezd 650 kilometrů, zatímco samotné nabíjení akumulátorů má trvat kolem šesti hodin. Rychlonabíjecí stanice má přitom během třiceti minut zvládnout dobití na 300 km a plné baterky zhruba za hodinu, Thunder parametry nabíječky ani potřebný příkon nicméně nespecifikuje.

Karoserie elektrického sedanu je údajně postavena z kompozitu, což by – při tak masivní sestavě akumulátorů o zmiňované kapacitě – vysvětlovalo poměrně nízkou udávanou hmotnost „pod dvě tuny“, každopádně detaily konstrukce, kterými by výrobce podpořil svá tvrzení, prozatím chybí.


21.9.2015 2:15| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist