Audi S4 a S4 Avant (2015): 3.0 TFSI pod kapotou má 354 koní, stovku zvládne za 4,7 s

(+ video) Kromě elektrického crossoveru a nové generace A4 představila ingolstadtská automobilka také zbrusu nový model S4 v obou karosářských verzích.
audi-s4-a-s4-avant-2015-3-0-tfsi-pod-kapotou-ma-354-koni-stovku-zvladne-za-4-7-s.jpgCelá galerie 16 Zdroj: archiv redakce

Audi s postupným představováním jednotlivých verzí nové generace A4 příliš neotálí. Koncem června automobilka vypustila rovnou obě karosářské verze sedan i kombi a nyní – v rámci světové výstavní premiéry na právě probíhajícím frankfurtském autosalonu – došlo také na sportovní variantu S4 a její pětidveřové provedení S4 Avant.

Co vozu zůstalo z předchozí generace, je počet válců i objem, přesněji řečeno třílitrový vidlicový šestiválec i označení TFSI a štítky V6 T. Místo mechanicky poháněného kompresoru však novinka přešla na turbodmychadla, ačkoli výrobce nespecifikuje, jestli je pod přední kapotou jedno nebo dvě.

Maximální výkon Audi S4 činí 354 koní a nevyšší točivý moment šestiválce je okrouhlých 500 newtonmetrů dostupných při 1300 až 4500 otáčkách za minutu. Zvláštní je, že Audi ve své tiskové zprávě zmiňuje pouze novou osmistupňovou automatickou převodovku, což by znamenalo, že manuál nebude dostupný, nechceme ale prozatím předbíhat.

Uvedený výkon stačí v kombinaci se standardním systémem quattro a při hmotnosti 1630 kg (1675 kg Avant) na sprint z místa na 100 kilometrů v hodině za 4,7 sekundy a maximálka je omezena na tradičních 250 km/h. Pohon všech kol se samosvorným centrálním diferenciálem přenáší na zadní nápravu za normálních podmínek 60 procent výkonu a 40 na tu přední, v případě potřeby však „pustí“ dopředu 70 % a dozadu až 85 % síly.

Oproti sériové A4 mají oba modely S4 podvozek snížený o 23 mm, bez příplatku jezdí na osmnáctipalcových kolech a na přání Audi majitelům dodá i devatenáctky. Součástí podvozku jsou také adaptivní tlumiče, detaily o brzdovém systému však výrobce neuvádí. Papírová spotřeba jen 7,4 litru na 100 km v případě sedanu vypadá sympaticky, ta reálná však bude s ohledem na metodiku NEDC nepochybně někde jinde.


15.9.2015 2:30| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist