Audi R8 Competition (2015): také Spojené státy dostanou svou LMX s 570 koňmi
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Ženeva > Audi R8 (2015): oficiálně představeno, má 610 koní a stovku dá za 3,2 sekundy
Audi R8 (2015): oficiálně představeno, má 610 koní a stovku dá za 3,2 sekundy
Druhá generace nejsportovnějšího modelu německé značky Audi se příští týden oficiálně představí v Ženevě, pravděpodobně i s ohledem na několik úniků fotek a dalších informací však luxusně-sportovní dcera Volkswagenu nečekala s odhalením R8 až do zahájení autosalonu a kompletně odtajnila data o novince již nyní.
Také proto vám můžeme prozradit, že Audi R8 bude mít v první fázi jen atmosférické desetiválcové motory, budou však k mání ve dvou provedeních. Slabší dostane z 5,2litrového objemu 540 koní a 540 newtonmetrů, což bude stačit na 323 km/h a akceleraci z 0 na 100 km/h za 3,5 sekundy, zatímco ostřejší model jich bude mít 610 a 560 newtonmetrů, čímž se dotáhne na technicky spřízněné Lamborghini Huracán LP 610-4.
Takto vybavený automobil pak pokoří hranici 100 km/h za 3,2 sekundy, na dvojnásobnou rychlost se dostane pod deset vteřin (přesně 9,9 s) a bude schopen uhánět až 330 kilometrů v hodině. Průměrná tabulková spotřeba vychází na 12,4 l/100 km. Jen pro pořádek pak připomínáme, že bez ohledu na volbu zákazníka bude vůz pokaždé k mání výlučně se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou S tronic.
Jak se asi dalo očekávat, také nová R8 využívá pro svůj základ hliníkovou kostru Audi Space Frame (AFS), tentokrát však tvoří zbytek z větší části karbon a i proto se podařilo snížit hmotnost vozu ve srovnání s předchůdcem o 50 kg. Provozní váha je 1555 kg, ta suchá podle tiskové zprávy činí 1454 kg.
Ačkoli jsme psali o motorech V10, podle Audi můžeme očekávat také elektrickou variantu R8 e-tron a dokonce se firma pochlubila také jejími parametry. Výkon bateriemi poháněného modelu je 340 kW, tedy 462 koní a 920 newtonmetrů, což má stačit na zrychlení z 0 na 100 za 3,9 sekundy. Zajímavé přitom je, že výrobce slibuje dojezd až 450 kilometrů na jedno nabití a za tímto účelem zvýšil kapacitu lithium-iontových akumulátorů oproti prototypovému předchůdci ze 49 na 92 kWh.
Co to udělá z hmotností auta a časem nabíjení, Audi nevysvětluje, pouze říká, že maximálku bude možné dle přání zákazníka omezit na 210, respektive 250 kilometrů v hodině. Abychom měli výčet kompletní, za zmínku stojí také chystaná závodní verze Audi R8 LMS. Její pohonná jednotka bude sice podladěná kvůli restriktoru na 585 koní, její váha však dramaticky klesne díky použití kompozitu až na 1225 kg.