Mercedes-Benz třídy S: Facelift

Omlazení se dočkal také klasický sedan od Mercedesu.

Mercedes-Benz třídy S určitě popisovat nemusíme. Vždyť se jedná o jedno z nejdokonalejších aut na trhu. Již pro několik jeho generací platilo, že technologie, které se představila pod kapotou nebo v interiéru, se za nějakých deset patnáct let objeví v každém obyčejném levném autě…

Nyní Mercedes-Benz třídy S podstoupil drobný chirurgický zákrok, který ho má udržet svěží ještě přibližně tři roky, než dorazí úplně nová generace. Ta posune technologickou laťku zase o pořádný kus výš.

A co je nyní nového? Podle fotek nic moc. Trochu se změnila přední světla, nárazníky (včetně módních LED světel pro denní svícení) a v interiéru se objevily nové barvy a materiály. To důležité se však odehrálo v motorovém prostoru.

Oficiálně se na trh uvádí model S 400 BlueHybrid, který spotřebuje jen 7,9 l/100 km a vypustí pouze 186 g/km CO2. Hybridní systém se skládá z benzínového šestiválce 3,5 l o výkonu 279 koní a elektromotoru o výkonu 20 koní.

Všechny ostatní motory byly náležitě přepracovány, aby vypouštěly méně emisí a spotřebovávaly méně paliva. Dieselové motory jsou zastoupeny šestiválcem 3,0 l (S 350 CDI) o výkonu 235 koní a osmiválcem 4,0 l (S 450 CDI) o výkonu 320 koní.

Benzínové motory zastupuje šestiválec 3,5 l (S 350) o výkonu 272 koní a osmiválce jednotky 4,7 l (S 450) s výkonem 340 koní a 5,5 l (S 500) s výkonem 388 koní.

Vrchol tvoří dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 5,5 l (S 600) o výkonu 517 koní, který dotlačí velký sedan na stovku už za 4,7 sekundy.

Mercedes-Benz třídy S velká fotogalerie

Mercedes-Benz třídy S fotogalerie

Z trochu jiného těsta jsou dvě verze AMG, které dorazí na trh o trochu později. První má osmiválec 6,2 l (S 63 AMG) o výkonu 525 koní a druhá dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec 6,0 l (S 65 AMG) s výkonem 612 koní.

Všechny motory jsou standardně spojeny se samočinnými převodovkami, které mají nižší ztráty a rychlejší reakce. K mnoha verzím lze za příplatek pořídit i pohon všech kol 4MATIC.

Výbava samozřejmě obsahuje všechno důležité a pokud je ekonomické oddělení vaší společnosti dost štědré, můžete popustit uzdu své fantazii nad katalogem příplatkové výbavy. Mercedes-Benz třídy S tak může být vybaven aktivním tempomatem, systémem PRE-SAFE, který pomáhá zmírňovat následky nehod, systémem hlídání bdělosti řidiče… Nově přibyl i duální displej Splitview a modifikované hlasové ovládání Linguatronic.

Novinkou je systém elektronicky řízených stabilizátorů ABC, který nyní umí reagovat na boční vítr (citlivost na boční vítr je slabinou velkých sedanů). Tím se zásadním způsobem zvyšuje stabilita a ovladatelnost.

Faceliftovaný Mercedes-Benz třídy S půjde do prodeje velmi brzy a již nyní ho lze objednávat. V Německu jsou ceny nastaveny takto:

S 350 CDI BlueEfficiency – 73 006,50 eur (1 940 000 korun)

S 450 CDI – 91 987 eur (2 445 000 korun)

S 350 – 76 160 eur (2 025 000 korun)

S 400 Hybrid – 85 323 eur (2 270 000 korun)

S 450 – 84 609 eur (2 250 000 korun)

S 500 – 96 509 eur (2 570 000 korun)

S 600 – 155 354,50 eur (4 130 000 korun)

Ceny verzí AMG ještě nebyly zveřejněny.

autoweb.cz

9.4.2009 11:08

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist