Nissan Gripz (2015) otevírá kapitolu sportovních crossoverů pod značkou Z

(+ video) Japonská automobilka Nissan postavila pro frankfurtské IAA duchovního nástupce závodního Datsunu 240Z, který v roce 1971 vyhrál rallye East African Safari.
nissan-gripz-2015-otevira-kapitolu-sportovnich-crossoveru-pod-znackou-z-1100x618.jpgCelá galerie 50 Zdroj: archiv redakce

S přibývajícími obrazovými upoutávkami na nový frankfurtský koncept Nissanu se začalo v kuloárech mluvit o tom, že by tento crossover mohl být náhradou za tradiční kupé řady Z, aktuálně tedy model 370Z. Jak se nyní zdá, pravda to tak docela nebyla, od reality odtržená fabulace ale také ne.

Pravdou totiž je, že Nissan vidí potenciál v mičurinovské kombinaci sportovních kupé a SUV, která by si snadněji našla cestu k zákazníkům, pokud by její jméno zdobilo pro automobilku zásadní písmeno Z. Což je ostatně důvodem, proč stylistické oddělení rovnou naznačilo, že se jeho lidé nechali při návrhu modelu Gripz inspirovat Datsunem 240Z z počátku 70. let, který zvítězil v East African Safari Rallye.

Jestli vůz postavený na 22palcových kolech navazuje na zmiňovaný legendární stroj také svou pohonnou jednotkou, o tom si dovolíme pochybovat. Zatímco původní auto bylo poháněné 2,4litrovým řadovým šestiválcem, Gripz má pod kapotou blíže nespecifikované benzín-elektrické ústrojí využívající elektromotor Nissanu Leaf.

Podle dostupných informací se nejedná o hybrid klasického typu, ale spíše o elektromobil s pohonem všech kol, který využívá spalovací jednotku k dobíjení akumulátorů na palubě a tudíž prodloužení dojezdu. Jestli jde také o náznak nástupce modelu Juke, také momentálně netušíme, je to ovšem pravděpodobné.

Koncept s délkou 4100 mm je ve srovnání se stávajícím crossoverem poněkud kratší, jeho linie střechy je zároveň o 65 mm nižší, přičemž Gripz je oproti Nissanu Juke o 135 mm širší. Karoserie výstavního exponátu využívá spoustu karbonových komponentů, což je materiál, který se v případním produkčním voze může objevit pouze v omezené míře.


15.9.2015 5:05| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist