Renault Mégane GT (2015): sedmistupňové EDC, 205 koní a řízení všech kol 4Control

(+ videa) Renault se na frankfurtském autosalonu pochlubil prozatím nejvýkonnější verzí nového modelu Mégane, pod kapotou má šestnáctistovku s turbem z Clia RS.

Novou generaci modelové řady Mégane jsme vám ve zratce představili už před frankfurtským autosalonem, teď je čas podívat se na francouzský Golf poněkud podrobněji a začít bychom mohli třeba vnějšími rozměry karoserie.

Novinka má na délku 4359 mm, na výšku měří 1447 mm a rozvor činí 2669 mm, což znamenám, že Mégane IV je oproti předchůdci o 64 mm delší, 25 mm nižší a mezi nápravami došlo prodloužení o 28 mm. Zvětšil se také rozchod – vpředu o 47 mm na 1591 mm a vzadu o 39 mm na finálních 1586 mm. Kola budou k mání v různých rozměrech, maximální průměr v nabídce však bude 18 palců.

Díky nárůstu karoserie si prostorově polepšila také kabina a zavazadelník. Ten má nyní v základu 434 litru, přičemž v interiéru najdete další odkládací přihrádky, boxy a kapsy o celkovém objemu 25 litru. Ve srovnání s minulou generací byl v podélném směru zvětšen prostor pro kolena cestujících vzadu o 20 mm, zatímco šířka vnitřku (1441 mm vpředu a 1390 mm vzadu) patří podle tvrzení automobilky mezi nejlepší ve třídě.

Seznam pohonných jednotek zahrnuje tři diesely s výkonem 90, 110 a 130 koňských sil a o něco později se k nabídce připojí dvakrát přeplňovaná šestnáctistovka dCi disponující maximálním výkonem 165 koní, která bude mání jako naftová varianta Méganu GT. Ve druhé vlně dorazí rovněž dieselový hybrid s prozatím blíže nespecifikovanou kombinací pohonných jednotek, jeho průměrná spotřeba však má být pouze 3,3 litru nafty na 100 km.

Benzínové motory budou od počátku rovněž tři. Základem se stane přeplňovaná dvanáctistovka se 100 koňmi, prostřední agregát nabídne 130 koňských sil a do příchodu Mégane RS, který má mít osmnáctistovku s turbodmychadlem se stane vrcholem Mégane GT s přeplňovaným čtyřválcem o objemu 1,6 litru z Clia RS. Tato jednotka bude mít 205 koní, kombinovat se bude se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou EDC a součástí standardu bude rovněž systém řízení zadní nápravy 4Control, známý už z Renaultu Laguna.


17.9.2015 8:50| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist