Porsche Mission E má 600 koní, v hledáčku Teslu a dobíjení na 80 % zvládne za 15 minut

(+ video) Čtyřdveřový koncept elektromobilu z produkce sportovní značky Porsche slibuje stovku za 3,5 sekundy a dvojnásobnou rychlost zvládne za 12 vteřin.
porsche-mission-e-2015-ma-v-hledacku-teslu-nabidne-az-500-koni-a-dobijeni-za-15-minut-1100x618.jpgCelá galerie 9 Zdroj: archiv redakce

Jak by se asi tvářil při pohledu na nejnovější produkt zakladatel společnosti Ferdinand Porsche, můžeme jen hádat, předpokládáme ale, že skalní jádro fanoušků automobilky uznávající pouze vzduchem chlazené motory, manuální převodovky či hydraulické posilovače bude (snad jen v duchu) na koncept Mission E s chutí plivat.

Čtyřdveřový vůz boří další hranici, takže Porsche už není pouze hybridní a dieselové, ale také čistě elektrické. Mission E, které dost možná předznamenává design chystané druhé generace modelu Panamera, má pohon i řízení všech kol, celkový výkon 600 koní, stovku zvládne za 3,5 sekundy a na 200 km/h sprintuje za „méně než 12 sekund“.

Podle tvrzení automobilky zvládne novinka na jedno nabití až 500 kilometrů, přičemž akumulátory uložené v podlaze mezi nápravami umí nabít na 80 procent kapacity za patnáct minut. Aby bylo něco takového možné, pracuje nabíječka s napětím až 800 voltů, což znamená mít doma zcela jiné elektrické rozvody než v běžné garáži. Co tato zátěž udělá se životností baterek, Porsche nepopisuje, na papíře však vypadají uvedená data impozantně.

Jak rychlé je tohle auto, naznačuje Porsche zmínkou o Severní smyčce Nürburgringu, kterou by Mission E mělo zajet pod osm minut, přičemž kromě výkonu a řízení všech kol má s obratností v zatáčkách pomáhat především systém vektorování točivého momentu distribuujícího patřičnou sílu na příslušné kolo v zájmu stability a rychlosti.

Zajímavostí tohoto automobilu jsou dále karbonová 21palcová kola vpředu a 22palcová vzadu, nechybí prvky aktivní aerodynamiky a v interiéru stojí za pozornost holografický digitální přístrojový panel se zobrazováním v 3D nebo systém sledující pohyby očí a tomuto podřizující zobrazování některých funkcí, či bezdotykové ovládání gesty.


15.9.2015 12:40| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

Na tomto webu zpracováváme cookies potřebné pro jeho fungování a analytiku, v případě udělení souhlasu také cookies pro účely cílení reklamy a personalizaci reklam. K tomu využíváme své partnery pro sociální média, inzerci a analýzy. Více informací o nastavení cookies naleznete zde.

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close

TOPlist