Mercedes-Benz C Coupé (2015): oficiálně odhalen, kombinuje design sedanu C a kupé S
autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Mercedes IAA (2015): stuttgartská A7 našla svatý grál aerodynamiky, má Cd pouze 0,19
Mercedes IAA (2015): stuttgartská A7 našla svatý grál aerodynamiky, má Cd pouze 0,19
Celým jménem jde o Concept IAA, což by mohlo vést k domněnce, že se jedná o odkaz na frankfurtskou mezinárodní automobilovou výstavu, tedy „Internationale Automobil Ausstellung“, a dvojité pojítko v tom asi opravdu bude, ve skutečnosti však jde o zkratku Intelligent Aerodynamic Automobile.
Mercedes o své novince mluví jako o „digitálním transformeru“, což je vskutku trefný popis pro automobil, který automaticky (po dosažení rychlosti 80 kilometrů v hodině) anebo po zmáčknutí příslušného tlačítka mění svůj tvar a délku.
Pokud máme být konkrétní, v zadní části jde celkem o sedm panelů prodlužujících karoserii o 390 milimetrů, klapky v předním nárazníku se postarají o totéž a natáhnout auto o 25, přičemž stejné prvky na zádi mění svou délku o 20 mm. Dále jsou zde aktivní lamely v přední masce, přídavná křídla na předních blatnících a mění se dokonce tvar kol, které jsou v aerodynamickém režimu vypuklejší o 55 mm.
Výsledkem je čtyřdveřový, čtyřsedadlový automobil s rekordně nízkým koeficientem aerodynamického odporu Cd pouze 0,19. Koncept IAA je ve výchozím režimu dlouhý 5040 mm, v aerodynamickém módu se pak prodlouží na 5430 mm. Šířka činí 1995 mm, na výšku má pouze 1305 mm a rozvor 2975 mm.
O pohonu víme pouze to, že jde o benzín-elektrické hybridní ústrojí s možností dobíjet akumulátory ze zásuvky, přičemž kombinovaný výkon vozu (zřejmě 2.0 turbo a elektromotor) je 279 koňských sil. Maximální rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h a čistě na baterky by auto mělo zvládnout ujet 66 kilometrů.