Legenda mezi offroady přijíždí v nové generaci. Defender je navenek načančaný, pod povrchem stále drsňák

Toto je nový Land Rover Defender. Ikona přepracovaná pro 21. století, která vytváří svou vlastní kategorii. Nový Defender vznikl pro dobrodruhy a zákazníky, kteří rádi objevují nové věci. Jedinečná silueta zůstala zachována. Vůz je velmi odolný a zároveň nabízí účelný design a moderní technologie. Ikonický jménem, tvarem i schopnostmi přináší Defender široké možnosti individualizace.
thumbnail_foto-4-1100x618.jpgCelá galerie 4 Zdroj: Land Rover

V průběhu sedmi desetiletí průkopnických inovací si Land Rover vydobyl v srdcích cestovatelů, ale také humanitárních organizací a dobrodružných rodin jedinečné místo. Prověřen v nejdrsnějším prostředí na planetě, nový Defender udržuje tuto pokrevní linii.

Defender se zařadí po bok modelů Range Rover nabízejících nesrovnatelný luxus a všestranných SUV řady Discovery, čímž zkompletuje dynastii značky Land Rover. Verze 110 je pouze začátek nastupující rodiny nejschopnějších a nejodolnějších vozů s pohonem všech kol na světě. Brzy bude následovat také krátké provedení 90 a v roce 2020 doplní nabídku dvojice praktických užitkových modelů.

Účelný design

Díky působivé siluetě zůstává nový Defender jasně rozpoznatelný. Minimální převis karoserie vpředu i vzadu poskytuje výborné nájezdové úhly. Designéři značky Land Rover transformovali prvky typické pro původní Defender do 21. století. Jde například o malá okna na bocích střechy, zadní dveře otevírané do strany nebo o rezervu umístěnou na nich, která byla pro originál tak typická.

„Nový Defender respektuje svou minulost, ale není jí spoután. Tohle je nový Defender pro 21. století. Jeho unikátní osobitost je akcentována výraznou siluetou a optimálními proporcemi, což zaručuje jak atraktivitu, tak skutečné schopnosti. Jde o vizuálně působivý vůz s pohonem všech kol, který nosí typický design a nabízí technickou integritu,“ řekl Gerry McGovern, Chief Design Officer Jaguar Land Rover.

Charakter původního Defenderu byl využit také v interiéru. Běžně skryté části základní karoserie nebo šrouby jsou zde odhalené, čímž je zdůrazněna jednoduchost a praktičnost. Jednou z řady inovací je také volič převodovky umístěný na palubní desce. Díky tomu může být mezi dvojicí předních sedadel ještě třetí sklopné sedadlo. Výsledkem jsou tři místa vedle sebe, přesně jako tomu bylo u původních modelů Land Rover.

Land Rover Defender 110 proto nabízí pět nebo šest míst, respektive uspořádání 5+2. Prostor pro zavazadla za druhou řadou sedadel má objem 1 075 litrů. Po sklopení druhé řady to je dokonce 2 380 litrů. Defender 90 bude schopný i při délce kompaktního hatchbacku odvézt až šest osob.

Prvky výbavy usnadňující každodenní použití zahrnují praktické věci i pokrokové technologické inovace. Odolná pogumovaná podlaha si snadno poradí s drobnými nehodami každodenních dobrodružství i s expedicemi, které zažijete jen jednou za život. Interiér tak lze snadno vyčistit. V nabídce výbavy dodávané na přání najdeme například látkovou střechu, která kromě jiného poskytuje cestujícím ve druhé řadě Defenderu 110 zážitek ve stylu safari, tedy možnost v případě zastaveného vozidla postavit se a pohodlně sledovat okolí.

Definice odolnosti

Platforma D7x automobilky Land Rover připravená pro extrémní použití je založena na lehkém hliníkovém monokoku. Cílem bylo vytvořit nejtužší karoserii, jakou kdy Land Rover vyrobil. Novinka je třikrát tužší než tradiční řešení založená na žebřinovém rámu. Vznikl tak perfektní základ pro zcela nezávislé zavěšení kol s odpružením vzduchovými nebo vinutými pružinami, který zároveň umožňuje instalaci elektrifikovaných pohonných jednotek.

Nový Defender prošel před schválením výroby více než 62 000 testy. Podvozek a základní karoserie byly navrženy tak, aby obstály v extrémních testech značky Land Rover zahrnujících trvalé opakované rázy, které přesahují to, čím prochází klasická SUV a osobní automobily.

Prototypy nového Land Roveru Defender najely během testování miliony kilometrů napříč nejdrsnějšími místy na planetě, ať už to bylo padesátistupňové vedro na poušti, Arktida s teplotami – 40 °C nebo více než třítisícové výšky ve Skalnatých horách v Coloradu.

Světový expert pro jízdu v terénu

Šířka schopností odlišuje nový Defender od všech ostatních. Stálý pohon všech kol a redukční převodovka, mezinápravový diferenciál a na přání dodávaný zadní diferenciál vybavený elektronicky řízenou uzávěrkou zajišťují perfektní jízdu ať už v měkkém písku pouště, mrazivé tundře arktické oblasti nebo kdekoliv jinde.

S novou generací modelu Defender přichází nastavitelný systém Terrain Response umožňující zkušeným řidičům individuální nastavení vozu dokonale odpovídající konkrétním podmínkám. Méně zkušení řidiči mohou díky inteligentní funkci Auto ponechat rozpoznání terénu na automobilu a ten následně sám upraví své nastavení.

Nová platforma umožňuje světlou výšku podvozku 291 mm. Defender 110 tak nabídne (v nastavení Off Road) přední nájezdový úhel 38°, přechodový úhel 28° a zadní nájezdový úhel 40°. Brodivost 900 mm je doplněna o program Wade zahrnutý do systému Terrain Response 2. Ten přináší řidičům při projíždění takto hlubokých brodů patřičnou jistotu. Naopak na suchu mohou řidiči využít funkci ClearSight Ground View, kdy systém zobrazuje na středovém displeji prostor kolem předních kol, který je běžně skryt pod kapotou.

Stejně snadno jako přeplněné městské ulice zvládne také prudké horské výjezdy, překoná poušť nebo se vypořádá s mrazivými teplotami. Pečlivě naladěný podvozek zaručí jak potěšení z jízdy, tak prvotřídní komfort na dlouhých cestách a v jakémkoliv terénu.

Úsporné a výkonné motory

Nabídka moderních zážehových a ekologicky šetrných naftových motorů zajišťuje novému Defenderu dostatečný výkon a nízkou spotřebu paliva v jakémkoliv prostředí. Plug-in hybridní verze (PHEV) umožňující tichou jízdu v čistě elektrickém režimu doplní nabídku v průběhu příštího roku.

Při vstupu vozu na trh bude paleta zážehových jednotek zahrnovat čtyřválcový motor P300 a výkonný šestiválec P400 vybavený mild-hybridní technologií (MHEV). Zákazníci si mohou vybrat také z dvojice čtyřválcových naftových motorů D200 a D240. V obou případech je spotřeba paliva pouze 7,6 l/100 km a produkce emisí 199 g/km (NEDC).

Nízké spotřeby paliva se podařilo dosáhnout díky inovativním technickým řešením, jako je například zcela plochý podvozek. Ten zlepšuje aerodynamiku (pouze 0,38 Cd) a je u všech dostupných variant Defenderu.

Technologie 21. století

Stejně jako je nový Defender odolný, je také vybaven moderními technologiemi. Spolu s tímto novým modelem přichází nový multimediální systém Pivi Pro značky Land Rover. Nová generace dotykového displeje je intuitivní a uživatelsky přívětivější, pro nejpoužívanější funkce vyžaduje méně úkonů a nabízí téměř bezprostřední odezvu.

Defender nastupující generace navíc posouvá technologii vzdálené aktualizace software (Software-Over-The-Air, SOTA) na novou úroveň. Tímto způsobem je totiž možné aktualizovat čtrnáct individuálních modulů. Vůz stáhne potřebná data, zatímco zákazník bude spát doma nebo na nějakém velmi vzdáleném místě. Defender se tak bude v průběhu času zlepšovat bez toho, aby bylo nutné navštěvovat dealera značky Land Rover.

„Vzali jsme ohromující schopnosti a minimalistický, ale funkční interiér Defenderu a tuto ikonu jsme transformovali do 21. století. Nový Defender nám umožnil udělat některé věci odlišně, posunout hranice a udělat to, co bylo dříve nemyslitelné. Přitom jsme neztratili charakter ani autenticitu původního originálu. Od úplného počátku jsme se důsledně soustředili na funkčnost vozu. Od výběru správných materiálů až po nejmodernější konektivitu. Výsledkem není jen nejschopnější Land Rover, jaký kdy byl postaven, ale také skutečně komfortní a moderní automobil, jehož řízení budou lidé milovat,“ dodal Nick Rogers, Product Engineering Jaguar Land Rover.

Připravený přesně pro vás

Nový Defender bude dostupný s třídveřovou karoserií 90 a pětidveřovou karoserií 110. Defender 90 je až šestimístný, Defender 110 nabídne pěti, šesti a sedmimístné uspořádání. Nabídka výbav zahrnuje úrovně Defender, S, SE, HSE, First Edition a vrcholnou variantu Defender X. Zákazníci si navíc budou moci vůz dále upravit přesně podle svých představ pomocí čtyř paketů: Explorer, Adventure, Country a Urban. Takto široké možnosti se u značky Land Rover objevují poprvé. Každý paket vtiskne Defenderu díky speciálně vybraným prvkům odlišný charakter. V průběhu prvního roku výroby bude k dispozici navíc unikátní provedení First Edition.

Zákazníci si mohou dokonce objednat ochrannou fólii Satin Protective Film, díky které bude lak ještě odolnější. Plně recyklovatelná folie neobsahující žádná rozpouštědla pomůže ochránit vůz před vším od škrábanců na parkovištích až po škrábance od větví. Dostupná bude v rámci továrního příslušenství v barvách Indus Silver, Gondwana Stone a Pange Green. Kromě ochrany nového laku poskytne také unikátní moderní vzhled.

K nové generaci modelu Defender lze kromě základních paketů pořídit další tovární příslušenství. Nabídka těchto prvků je nejširší, jakou kdy Land Rover k nějakému svému modelu připravil. Dostupné je všechno možné od dálkově ovládaného navijáku, přes střešní nebo nafukovací boční stan, až po tažná zařízení a různé střešní nosiče.

„Nový Defender se bude prodávat na 128 světových trzích. Automobil plní , někdy i s rezervou, nejpřísnější emisní a bezpečnostní předpisy na světě. Díky pokrokovým technologiím přináší robustnost a charakter, který najdete pouze u Defenderu. Náš nový vůz s pohonem všech kol byl vyvinut pro dobrodruhy a zákazníky, kteří rádi objevují nové věci. Naši zákazníci si mohou nový Defender maximálně přizpůsobit včetně speciálních doplňků tak, aby se stal tento model 4×4 jejich nejlepším společníkem bez ohledu na jejich životní styl,“ okomentoval Felix Bräutigam, Chief Commercial Officer Jaguar Land Rover.

11.9.2019 10:00| autor: Tomáš Malík | zdroj: Land Rover

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist