JE Engineering Zulu² (2015) je Land Rover Defender s V8 o výkonu 480 koní
autoweb.cz > Land Rover > Land Rover Defender > Range Rover (2017) modernizuje, dostal V6 s kompresorem, vrcholem je pak SVA Dynamic
Range Rover (2017) modernizuje, dostal V6 s kompresorem, vrcholem je pak SVA Dynamic
Čtvrtá generace Range Roveru je na trhu od konce roku 2012, a tudíž by se mohlo zdát, že britský luxusní offroad aktuálně potřebuje rozsáhlejší facelift. Jestli tomu tak je, asi nejlépe vědí přímo v automobilce, pravdou ale je, že uskupení JLR má ve zvyku modernizovat svá auta v relativně větším rozsahu průběžně s příchodem nového modelového roku. Ne jinak je tomu i v případě verze 2017.
Asi nejdůležitější novinkou je v tomto případě instalace třílitrového vidlicového šestiválce přeplňovaného mechanicky poháněným kompresorem, který najdete i pod kapotami některých Jaguarů. V6 zde nabízí maximální výkon 340 koňských sil, nejvyšší točivý moment 450 newtonmetrů a ve spojení s osmistupňovou automatickou převodovkou umí akcelerovat z místa na stoku za 7,1 sekundy.
Dalším novým provedením je Range Rover SVAutobiography Dynamic navazující na typ SVAutobiography. Tato varianta má mezi předními koly kompresorovou V8 o výkonu 550 koní a točivém momentu 680 Nm a kromě stovky za 5,4 s umí jezdit maximálních 250 km/h. Auto dostalo brzdy Brembo, oproti výchozímu modelu má o 8 mm snížený podvozek a kromě toho dostanete specificky tvarovaná kola o průměru 20, respektive 21 palců.
Těch nových detailů modelového roku 2017 je pochopitelně mnohem více, z těch nejdůležitějších bychom proto mohli zmínit třeba 19 nových odstínů laku karoserie či rozhraní InControl Touch Pro, díky kterému lze pomocí aplikace v mobilním telefonu ovládat na dálku klimatizaci, vyhřívání sedadel, deaktivovat alarm či startovat motor.