autoweb.cz > autosalon > Autosalon Frankfurt > Ford Focus RS (2015) oficiálně představuje výkonové parametry
Ford Focus RS (2015) oficiálně představuje výkonové parametry
Oficiální hodnoty výkonu, točivého momentu, maximální rychlosti a zrychlení byly v případě nového Fordu Focus RS stále do jisté míry opředeny tajemstvím. Jisté spekulace se vyrojily, nicméně stále byly dost nepřesné. Nyní je to konečně oficiální a definitivní.
Tak tedy Ford Focus RS pod kapotou ukrývá turbodmychadlem přeplňovaný řadový čtyřválec 2.3 EcoBoost, což jistě není žádná novinka, jeho výkon ale nakonec činí 350 koní při relativně vysokých 6800 ot./min. a točivý moment 440 Nm v rozmezí 2000 až 4500 ot./min.
Při plném zrychlení se navíc sepne funkce overboost, která dočasně, přesněji po dobu 15 sekund, zvýší točivý moment až na hodnotu 470 Nm. To všechno umožní novému „eresu“ zrychlit na stovku za 4,7 sekundy a uhánět maximální rychlostí až 266 km/h.
Vůbec poprvé v historii dostane Ford Focus RS funkci Launch Control, což je pro auta s manuální převodovkou dost neobvyklé. Systém se aktivuje v palubním počítači, řidič pak zařadí jedničku, přidá plný plyn a pustí spojku, aby vzápětí co nejefektivněji vystřelil kupředu.
Novinkou pro RS je také pohon všech kol, který využívá elektronicky ovládaných spojek pro rozdělování točivého momentu mezi přední a zadní nápravu a zároveň dokáže řídit distribuci také mezi jednotlivými zadními koly. Jízdní režimy jsou na výběr čtyři – Normal, Sport, Track a Drift – z nichž každý různě přenastavuje funkci řízení, tlumičů, motoru, čtyřkolky a ESP.
Nový Ford Focus RS se bude vyrábět v německém Saarlouis a první zákazníci se na něj mohou těšit na začátku roku 2016.
České ceny? To je panečku slovo do pranice, nové „ereso“ totiž stojí pod jeden milion korun, tuzemská cena startuje na částce 915900 Kč.