antiradary-proc-jsou-legalni-bezpecne-a-proc-je-ma-smysl-pouzivat.jpg

Antiradary: Proč jsou legální, bezpečné a proč je má smysl používat?

rady

Existuje stále povědomí o tom, že detektor, tzv. antiradar, je něco zapovězeného. Mylné povědomí, ve skutečnosti jde o legální pomůcky zvyšující bezpečnost a plynulost dopravního provozu.

Diskuze

20 komentářů

    R

    Milý Filipe, chytat cyklisty …to je podle vás pomáhat a chránit? Běžte do háje, takový fajn web to tu byl….-(

    wifi

    „pokud člověk jezdí a hystericky se stále dívá na tachometr, jestli náhodou na osmdesátce nepřekročil rychlost o pár kilometrů, je to horší, než kdyby jel devadesát“

    No nikdo za tachometrových 85 na osmdesátce pokutu nedostal, a s 99% pravděpodobností ji nedostane až když bude mít na tacho ještě o pár km více………
    A důvod ? Proměřování tachometrů a fakt, že policajti nastavují na radaru o něco vyšší než je rychlostní limit

    Lju

    Ať pojedu na úseku se čtyřicítkou 30,40,50 nebo 60, vždycky, vždycky se najde nějakej kokot kterýho budu „zdržovat“ a bude se mě snažit přeskočit…takže tento argument si myslím nemá žádný význam.

    XXX

    Protože s nimi evidentně kšeftujete a potřebujete ty sračky prodat s co největším ziskem. Proto tu neustále melete sračky.

    bub

    Co se třeba naučit používat tempomat? Pak není třeba hystericky sledovat tachometr. Mezi městy ho nastavím třeba na 95 – 100 a mám téměř 100% jistotu, že pojedu maximálně o pár km rychleji a za to mě skutečně nikdo chytat nebude.
    Nicméně, jak už zaznělo, i kdybych jel jakkoliv rychle, vždycky se najde někdo koho budu zdržovat.

    Celý výsledek používání antiradaru bude, že jakmile to nebude nic hlásit, každej boreček pojede daleko rychleji, protože teď přeci můžu ne?
    Celý ten článek vypadá fakt spíš jak reklama….

    bell

    Tak se obávám, že se komentáře zvrhnou a socky budou prudit. Nicméně k tématu, antiradar
    určitě přispěje ke klidnější jízdě řidiče, bohužel před cca. 10 lety to bylo 100%, dneska už
    převládají lasery, takže antiradary nikoho nespasí.

    bell

    Tak se obávám, že se komentáře zvrhnou a socky budou prudit. Nicméně k tématu, antiradar
    určitě přispěje ke klidnější jízdě řidiče, bohužel před cca. 10 lety to bylo 100%, dneska už
    převládají lasery, takže antiradary nikoho nespasí.

    Lojzik

    Ta snaha neustále nacházet důvod, proč se dětsky vyjadřovat k tématu maximální povolené rychlosti, je skutečně zábavná. Přes skoro 30 let praxe za volantem jsem si nikde nevšiml, že by docházelo k hysterii za volantem z důvodu absence antiradaru. To je skutečně originální konstrukce. Taky jsem si nevšiml, že by se kdokoli bál předjet zdržující auto, pokud to okolnosti dovolují. To i za cenu mírného nebezpečí, že ho zrovna v tu chvíli změří. Za mojí praxi .. těch 30 let a víc jak 1M kilometrů se mi stalo jednou, že mě změřili při předjíždění. A to v místě, kde jsem věděl, že často měří, tedy jsem si to mohl odpustit a předjetí o minutu odložit. Antiradary si klidně vozte, ale vozíte je proto, abyste minimalizovali riziko při soustavném porušování pravidel. Plynulost provozu, bezpečí a jiná velká slova používáte jen abyste si to sami před sebou zdůvodnili. V zásadě to je na tom ta největší švanda, že komukoli jinému je váš antiradar u zadnice a jedině vy si nejste schopni přiznat skutečný důvod.

    ST

    „Hystericky se dívám na tachometr“ Holešovičkama nahoru, protože tam udržet padesátku je kumšt a tam mne antiradar nespasí, protože o tom úsekáči vím. Ale určitě by mne ochránil od policejní šikany, protože nijak jinak neumím nazvat měření na širokých, přehledných a rovných úsecích. A kdo jezdí často, tak ví, že tam kasírují nejčastěji.

    Petr K.

    Nic proti používání antiradaru, to je na každém, jestli chce za tu předraženou hračku vyhazovat peníze. Určitě bych mu ale nepřipisoval takové blahodárné účinky, jako autor blogu.

    Za posledních 10 let jsem najezdil hodně přes 500 000 km po celé ČR (a nejen po ní). Auto jsem měl vždycky výkonově poměrně vysoko nad průměrem a na silnicích patřím k těm rychlejším. Rychlostní limity beru spíše jako doporučení, než jako dogma. Výjimkou je snad jen 50 ve městě, držet jí je prostě základní lidská slušnost. Za tu dobu jsem byl změřen mnohokrát a hádám, že povětšinou jsem byl lehce nad limitem. Zastavili mě ale jen jednou a stálo mě to 200 Kč. Tohle přece není nic, co by mělo někoho stresovat aby kvůli tomu mělo smysl kupovat a drátovat do auta antiradar (s problematickou spolehlivostí).

    Pořád se ptám, co to musí být za lidi a jak se asi doopravdy chovají za volantem, když tu vypisují, jak je PČR soustavně buzeruje a pokutuje…

    XXX

    Mluvíš mi z duše. Mám velmi podobné zkušenosti a celkem mě nadzvedává, jak autor (evidentní zakomplexovanej prosťáček) tlačí furt ty svoje moudra a věčné problémy s policií a s ostatními řidiči. Asi žije na jiné planetě, nebo alespoň někde na balkáně.

    Kadel

    Úplně by stačilo nejjednodušší možné řešení, které tu už, paradoxně, bylo – povinnost označit místo měření přenosnou dopravní značkou. A bylo by. Źádné antiradary by nebyly potřeba. A proč že by bylo? Protože prvotní funkcí policie by měla být prevence, represe až v nevyhnutelných případech. No a takhle by byla preventivní funkce naplněna vrchovatě. Jenže by to neneslo takové rance peněz do obecních pokladen prostřednictvím ozbrojených cukrářů různého Městapa, a to tedy takhle tak ne, soudruzi! Finanční zdroje si brát nenencháme! A o nic jiného, než o výběr rychlostní daně nejde. Když ale pročítám zdejší reakce čtenářů, mám pocit, že jsem na sjezdu sadomaso subíků, kterým bič, latex a kůže policejní uniformy vyhovuje.Připomínáte mi – opět paradoxně – radního pro DOPRAVU Města Brna Hollana, který si to dokonce jezdí nechat dělat od dominy do ukrajinského bordelu (viz causa Ajvantmóre). Uvědomte si, že tomu není tak dávno, co byla v obci v noci rychlost NEOMEZENÁ. A nějaké hromady mrtvol se nekonaly, co? A to byla objektivně auta na podstatně nižsím stupni technického vývoje, než současná.

    Pepa

    Asi máš se subíkama bohaté zkušenosti.

    Kadel

    Jojo, mám, občas musím nějakého vyhodit z firmy pro totální nepoužitelnost.

    viper60

    Souhlasím s pisatelem článku,jen si myslím,že by měl směřovat hlavně k policistům,nevěřím,že by někteří neměli názor opačný,naopak věřím,že mají pokuty ve velké oblibě a v případě řidiče,který upozorní na chybu,najdou si jakoukoli jinou možnost jak udělit pokutu..

    VAG

    Hlavně ho při tom neřež, mohlo by se mu to líbit. K antiradarům … jsou mi dokonale ukradenéje to jen dildo, nic jiného

    Jan Štulc

    Jezdím po našich cestách denně 50 let za každého počasí, jezdím bez jediné havárky proto,že jezdím rád,každá jízda mě baví,místo abych sledoval tachometr a hlídal stanoviště policie sleduji situace před sebou a za sebou a podle toho reaguji.Navíc se za jízdy nedívám po spolujezdci ani nekouřím či telefonuji !!! Co by policie měla pokutovat,tak je vědomé zpomalování dopravy,kdy řidič před vámi jede ještě o deset kilometrů méně než je povolená rychlost a doslova zbrzďuje kolony aut,tentýž řidič na zelenou v křižovatce se rozjíždí jak slimák a zase tím zpomaluje dopravu,průjezdnost křižovatek a vytváření kolon na silnicích kde je každý den více a více motorových vozidel.Znáte to,kolona aut se pomalu táhne, vpředu jede slimák za ním 10-50 aut a před tímto slimákem je 1-2 km prázdné silnice bez jediného auta !!!Tito řidiči doslova vyrábějí na silnicích zácpy stejně tak jak ti co z různých důvodů havarují !!! Antiradar určitě patří k prvkům které přispívají k plynulosti dopravy,ubírá řidičům stres a ušetří vaší peněženku !!!

    Mara

    Ziju uz dlouho v zahranici a jsem mnohokrat znechucen diskuzi pod clanky o automobilech,
    omezeni rychlosti a vubec vecech tykajicich se aut…
    Nazory lidi jsou vetsinou plne nenavisti a mnoho prispevatelu si mysli ze silnice jsou neco jako
    hriste a jizda napr. do prace je finale Ligy mistru…
    Nazvy jako OCHCAVKA, FOBIE a nazyvani lidi sockama atd. jenom proto ze nejezdi v BMW ci AUDI
    je normalni. Tito lide by se meli podivat do jinych zemi a rozhlednout se a pak by zjistili ze napr.BMW ci MERCEDES je vsude jinde jenom auto a jen u nas kde jsme byli dlouho omezeni komunismem je auto
    porad neco extra… dodrzovani predepsane rychlosti mnoho ridicu vytaci do nepricetnosti a na dalnici
    nejradsi povolili 200km/h a pritom napr. v UK je max.110km/h a nikdo to neresi… tam je silnice pro to
    aby jste se dostali bezpecne napr. do obchodu nebo pro deti do skolky a u nas by vas kazdy nejradsi zabil kdyz jenom zpomalite aby jste se rozhledli kdyz jste v neznamem meste…
    Nemachruju ze ziju jinde ale vidim a videl jsem mnoho a pochopil jsem ze to jaci jsme lide se ukaze za
    volantem… lidem chybi empatie a tolerance vzdyt i ten deda ktery podle vas vsechny zdrzuje protoze jede pomalu ma pravo jet po silnici a jiste to nedela aby vas nastval ale mozna proto ze si je vedom
    toho ze uz nema na to jet 110 mezi vesnicemi a na danich za cely zivot zaplatil dost aby mohl tu silnici taky uzivat…

    Sislik

    je hezke radit s porizenim antiradaru, ale v clanku mi chybi zasadni informace, antiradar je sice u nas legalni, ale dulezite je to „u nas“ – za hranicemi je to jiz jine a jsou zeme, kde se je nelegalni mit antiradar odpojeny v kufru…

    Opí

    Platí tohle i v roce 2019? A jaký radar mi doporučíte z těchto: https://www.arecenze.cz/antiradary/ díky moc.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist