shutterstock_1387203551-352x198.jpg

Motory, před kterými je třeba mít se na pozoru. A s čím krok vedle naopak neuděláte?

Zajímavosti o autech

Výměna tlumičů či sjetých destiček u ojetiny je směšná ve srovnání s tím, co vás čeká, když narazíte na špatný nebo dokonce zanedbaný motor. Jak se jim vyhnout?

Diskuze

101 komentářů

    tricon

    Nějak se Vám „vykouřily“ tyto velmi spolehlivé motory od Fordu a třeba takový atmosferický Duratec V6 2,5L v úprave ST200 který měl v roce 1999-200 151kW/205HP…tak před ním se musí mít na pozoru ještě hodně moderních motorů i dnes :o)

    baca42

    Fabie 1,9 tdi pd najeto přes půl milionu a v motoru vše původní ( turbo, vstřikovače, startér, spojka i výfuk ).

    https://www.youtube.com/watch?v=V6ouuk6LO4o

    TOM

    a kde jsou legendární V6ky řady VQ???

    demoniac

    Ano je to pravda ale tohle je unikát a dobře se povedla a pečovalo se o ni o tom žádná dneska není problém koupit auto po hajzlíkovi třeba rok starý a ten motor je nasračku jo? Prostě je to tak tyhle prasata dokážou jezdit taky 50tisíc km na jeden olej v naftovym motoru. Tohle se prostě děje vím o tom svoje já mám 1.8 20v bez turba a ten motůrek ode mne má to nejlepší a to jsem ho koupil ještě určitě přetočenej kdoví ale tedka má skoro 300tk a jede pěkně 92kw není co řešit prostě koupit tady u nás dobře ojetinu nedejbože ještě naftovou to je rovnou se radši venku zastřelit.

    lvy

    No tak já mám ten sám motor, má už něco málo přes 300tkm. Olej měním jednou za dva roky čili v praxi je to tak co 45tkm. Samozřejmě rozvody se dělají když se dělat mají a jednou byl vyměněn drážkovaný řemen + napínák. To je vše. Nevím kolik ten motor dneska má výkon, ale do 180km/h táhne stále stejně a přes 200km/h už ho nehoním. Olej Castrol vždy ten nejnovější model co dělali. Aktuálně jezdím hodně dálnice, takže rychlosti kolem 150km/h (reálně, tacho o deset víc). V tomto režimu si to vezme asi tak decku oleje na 5tkm. Pokud jezdím jen okresky, tak to nebere nic. Spotřeba velmi solidní, není problém na nádrž udělat 1250km a více. Podotýkám auto má přes 1400kg.

    vasiks

    No nevím byl jsem nešťastným majitele Fordu Mondeo III 2.0 TDCI z 2003 roku (objem 1,998), stejně, jako všem ostatním co znám (bohužel až po tom co jsem si auto koupil) mi odešly vstřiky v 210 000 km. Pokud vím konstrukční chyba vstřikovacího čerpadla, která vymlela hliníkové piliny, které ucpaly vstřiky. Kompletní oprava 40 000,- Kč. (Oprava pro oko 16 000,-). Auto jsem nakonec „věnoval“ kamarádovi za cenu pneumatik…

    Ford Mondeo v dieselu už nikdy více !!!!!

    Martin

    Mám na něm najeto 270.000 km bez oprav a to ho od 3000 km mám přestavený na LPG.. Celkově s autem velká spokojenost.

    Tom

    Já mám skoda superb 2009 GREENLINE, 1.9TDI + filtr částic. Měním každých 15tis. olej a dávám tam shell 5w30 Najeto cca 250tis/km Maximální spokojenost. Dlouhodobá spotřeba 4,7 motor je krásně čistý a nikde nerosí. Vím, že výkon 77kw není žádný šlágr na tak velké auto, ale co. Jinak ke zmíněné jste fabii 1.2HTP v článku. V roce 2007 jsem koupil fabii kombi 1.2HTP v eleganci plus, tedy ve velice slušné výbavě. Dnes má haťapka najeto 164tis/km a jediná investice byly přední ložiska ve 102tis/km a vlastně ještě v podstatě na zanovnim autě ve 48tis/km se montovalo LPG značky Stag. Mnoho šťastných km všem.

    Ondra

    Mám Mondeo r.v. 08 najeto 340000km, motor je hdi od Peugeotu a jediná závažnější oprava byla výměna vstriků. Olej měněn vždy po cca 12000km.

    Steve

    A rozdíl mezi benzinem (Zetec, Duratec) a naftou (Duratorq) je Vám znám 🙂
    Benzinové motoroy opravdu byly prakticky nesmrtelné, nafta od Forda je past.

    Tom

    To mate motor pd nebo uz cr?A dpf je puvodni?diky za odpoved

    Martin

    Si děláš srandu ne.? Olej po 45tkm??? Brutus…

    wendys

    Když tak na to koukám, tak mi připadá, že hlavní zájem dnešních automobilek není vyrobit kvalitní držák, ale úplný opak. Motor max 100. tisíc km a dost, protože co by pak vyráběly? Kdysi tento trend začal ve spotřební elektronice a teď dospěl k automobilům. Koupit, použít, neopravovat, zahodit a koupit nový. Docela se bojím těch elektromobilů, protože elektronika když funguje, tak je dobrá věc, ale stačí jedno pos**ný čidlo a je konec. A že jich v těch hybridech je! Myslím, že se ty naše děti mají na co těšit a vůbec jim nezávidím!

    Martl

    Mám 1,9 TDI PD Fábii najeto 460 000km bez zásahu-originál : motor , turbo , spojka , převodovka , alternátor , žhavící svíčky , čepy nápravy. Na brzdách najedu 120 000tis. Rozbil se mi jen volant. Ten plast se začal rozpadat tak jsem ho nechal pošít kuží. Řešil jsem jen drobnosti a servis. Super vůz.

    Kája

    Moje zkušenost s motorem 1,4 16v atmosféra od VV.Pravidelná výměna oleje 15tis.,palivo Lpg.Motor má 275tis najeto(55tis na benzín)Vydrží neskutečné věci,jenomže dneska se vyrábí krámy,aby nic nevydržely,protože kola ekonomiky se musí točit(podle mého názoru je to jenom plýtvání lidskou prací,materiálem a energií)

    Ford Bronco

    Zdravim. Udavana zivotnost vstrikovacu pri horni kvalite nafty je 200 tis km.
    Malo ktere auto dokaze jezdit s takovym vykonem a kultivovanosti jako je Ford motor TDCi. Pozn.
    Pokud ma vporadku cerpadlo, trysky,dvouhmotu jak v setrvaku tak v remenici. 98% lidi na ty starsi auta kasle. A pak se divi.

    Míra

    A co Zetec od Fordu?Mám Ford Mondeo MKII 1997.Olej po 12000tkm.Benzín.Motor původní.Svíčky NGK.Najeto 555000 km,,,a šlape jak hodinky..čerstvě po STK

    Autař

    Nějak jsem čekal na informace o “ prokletých “ Italech a nikde nic…. Drtivá většina motoristů je zatracuje, takže by bylo namístě uvést statistiky poruch. Mám Itala 12 let, motor 2,4 JTD, 5 válec, 330000 km, olej ročně po cca 12000km a vše je origo -turbo, vstřiky, čerpadlo, spojka, setrvák. Motor nemá problém, bez spotřeby oleje…Takže jen pro ty co se rádi trefují do špageťáků… 🙂

    johnny

    Mám ford escort r.v. 1998 a s motorem Zetec 1,6 l , 16V , 66kW , benzín a měním olej po 15000 km a šlape jak hodiny . Myslím , že tento typ se povedl .

    jirka

    Na vtec honda mam hodne najeto. Fakt blbuvzdornej motor. U jednoho agregatu co jsem mel pujceny a mam valim 1.5 vtec 84 kw dalnici 180 a rikam si nejak to nejde do otacek. Sucha merka skoro zadny olej. Dolil par nadrzi aditiva vyssi vykon cili vyhnani pavouku a je zase ok.

    jirka

    A dodam jen tenhle motor s autem sel na vrakac v 560 tis km. Jeden mi to auto zboril na totalku

    martinsem

    Autor evidentně opisoval článek z různých zdrojů z internetu a o motoru neví vůbec nic. Tvrdit, že odcházejí vstřikovače BOSCH, je nesmysl. No, on nejspíš neví, že životnost každého vstřikovače je mezi 150-200tkm. Ano, fungují i déle, ale už nemají správné parametry. Že by někomu odešly kola vyvažovacích hřídelí… U první generace (2001-cca 2003) odchází ozubené kolo v rozvodech. Sporadicky. Projevuje se hlukem a kdo jej včas vymění, nemá problém. Za pár korun. Motor se zadírá nikoliv kvůli ucpanému sítku, ale kvůli opotřebení ojničních ložisek. To má vliv na pokles mazacího tlaku a kvůli tomu často odejde nejdříve turbo. A další a další. Ano, není to jednoduchý motor a pro šetřílky. Bohužel ho velice často odepíše nevhodný servis. Měl jsem spoustu aut a nejlepší vůz co do životnosti dílů byly Daewoo Matiz 0.8, Hyunday Sonáta 2.0 16V, Laguna I. 2.0 16V a Espace III. 2.0 8V. Tyto vozy jezdili jen s běžným servisem bez výměny čehokoliv jiného. Bohužel, dnes už taková auta nikdo nevyrobí.

    Dan

    Já mám 1.9 JTD 85kW ve Fiatu Stilo, aktuálně na tachometru 408.000km, koupil jsem to po taxikářovi z Itálie, na motoru se měnily jen rozvody, žhavící svíčky a olej. Turbo je také původní!!!

    Franta

    Škoda Forman r.v. 1991 najeto 350000km. Běžná údržba. Výměna oleje po 10000km bez nutnosti dolévání.

    FOX33

    Já jsem mě žigulíky,ford taunus 1.6 ,taunus 2.0 V6 ,sierra 2.0 jednovačka,pak jsem konečně přešel na diesel a byla sierra 2.3D (motor peugeot OHV),a pak už jen mercedesy W124/300D,W210/300D .Teď máme v chalupě W210/290TDI dva kusy,W126/300D,ford transit 2.5D a sprinter 2.2CDI a tam už to zavání problémem-trpím ho tady jen proto že minulý majitel dal 70tis za komplet generálku common railu.Jinak krom tohoto jsou to všechny motory neskutečný držáky-schopné najezdit milion kilometrů.Všechno je to o tom zdali budoucího majitele auta vůbec zajímá tato informace-jakou asi může mít výdrž motor zrovna toho autíčka který má „tak krásný tvary“ a manželce se moc líbila barva.Samozřejmě že se na tohle nebudu ptát prodavače v autosalonu nebo bazarníka-to dopadne jako v tý reklamě-benzínovej desetiválec pane-to je dneska standart-dýzly žerou jako pitomý a podobný blafy.Taky si-pokud tedy nemám v hlavě bramboraču nenechám vnutit nějaký jejich long lify -olej mi stačí normální a vyměnim ho prostě po deseti tis.a neexistuje jinak ať si každej kecá co chce.Například motor 1.5DCI- podle výrobce měnit šály po 130tis.-co to je??Legrace??-Já chci mercedesa kterýho koupím osmiletýho z druhý ruky s půl milionem kilometrů,tak aby tam na mě ještě jeden půlmilion zbyl.Všechno ostatní co tohle nevydrží-je k hov*u.

    BMW

    BMW E39 530D 142KW myslím že to je bohužel asi poslední spolehlivý diesel od BMW,najeto zatím pouze 265tis.,pravidelné výměny oleje v motoru po 10tis a v automatu jsem vyměnil hned když jsem to koupil.Myslím že když budu takhle pokračovat,tak spolu těch půl mega dáme.Když vidím jak se kamarád trápí s E 61 tak bych neměnil.Sice to má mladší a hezčí ale já to mám bez starostí.

    prcek

    Souhlas! Také jsem měl Fabku 1,9Tdi 74kw a také jsem na ní měl 460tkm. Vše v motoru originál, krom tedy vah vzduchu – je jsem jednou měnil. Super spolehlivé auto. I s těmito km startovala v -20˚C na první vrknutí a to s 7 let starou tenkrát nejlevnější +-74mAh baterií :))

    Freki

    Mel jsem nekolik Alficek a stale mam. A ohledne spolehlivosti nikdy zadny problem. Staci si precist co tam patri za olej (full syn 20w-60 ja daval) a nebejt trumbera s univerzalem 10w=40 a menit po 10tis a rozvody po 60tis. Navic nejezdim ji v zime na to je sluzebak. Jedine jakykoliv servis je strasne obtizny na pristup a s prostor.

    Jinak Ford V6 2544ccm z mondea je neznicitelny motor a klasicka V8 5.0L z mamuta by prezila i jaderny vybuch.

    hoff

    fabia II htp

    no nevim, rodinná fabie s kterou jezdily
    převážně jen zensky byla pořádná past. Pořizovací cena někde kolem 300t a jen hromada starostí. Nakonec šla s nájezdem 70tis km do výkupu za 65. Za tu dobu 2X brzdy vpředu, 1x zadek, kat nefunkční, několikrát čidlo vačky, spojka KO, nefunkční stěrače, výfuk jak papír, a u motoru podpaleny ventily. V autorizovaném servisu povídali že se to asi nepovedlo. Zlatej ZETEC s nájezdem kolem 500tis, jen to trochu víc rezne no

    London

    Seat toledo 1.6.74kw. Magnus R.v.1998 Mám ho osm let a bez problémú jen bězný servis.Dokonce jsem ho i dvakrát roztřelil, ale vždycky sem si ho nechal zpravit.Díly levné,doveze mě kam chci.A budu ho mít dokut se nerosype.Je to docela mazel, ale i tak jsem strašně zvědavej na ty dnešní káry za osmnáct let, jak budou vypadat.Ty naše českokoreiské žihadla.

    Miša

    Od které doby má fábia 1,4 čtyřválec 4 ventily???
    Pokud vím tak na jednom válci musí být alespoň 1 sací a 1 výfukový ventil…takže to by musela být fábia ,tak jak to píšete dvouválec?
    Motor fábie 1,4 benzínový čtyřválec se dělal s 8 nebo 16 ventilovou technikou.
    Prosím o opravu…je to ostuda!

    elbunda

    Taky mám stejný motor 1,9 77 kW v Octavii II r.v. 2005 koupená nová – z 300 000 najetých –250 000 dálnice. Olej vždy po 30 000km – pravidelný servis.Nedávno jsem byl přeměřit výkon – uteklo mi 1 1/2 kobylky – takže spokojenost.Auto bylo sice opečovávané ale jezdilo opravdu rychle a tak průměr jen 6 litrů nafty. Od cca30 000 km jsem začal přidávat do oleje při výměně MILITECH díky zkušenostem s tímto výrobkem kdy jsem měl Feldou 1,9 D – nájezd necelých 500 000 km.Chce to jen po dálnici dochladit turbo a nehonit studený motor.

    Kůča

    Měl jsem Golf 4 combi, 1.9. TDi PD 85 kw, 6 kvatlů a prodával při 867 000 tisících. Motor byl načipován a měl vstřiky z 96kw. Spojka se dělala mezi 450- 470 ( nevím přesně ). Turbo se dělalo mezi 350-420 ( pouze repas ). Jediná vážnější oprava byla ta že jsem za něj vzal jako prase na 18tkách kolech a přetnul šrouby na silentbloku u rozvodů a motor mi padl jednou stranou na nápravu. oprava cca 5 tisíc a najezdil jsem dalších 400 tisíc.

    Ted proháním pašíka PD 96 kw a mám na něm přes 412 tisíc. Vše v naprosté pohodě.

    Otec má Octavii 1.9 TDi 81kw a má taky už 600 tisíc. Kolega z práce Octavia II 1.9. TDi PD 74kw a má na ní prež 500 tisíc.

    Simlik1

    Mám BMW 530d E39 r.v.2002 automat najeto 451000 km a motor ok vše funguje pravidelná výměna oleje

    Učedník

    Milý odborníku a motoristo Míšo! Než zase budeš někam psát svoje znalosti o autech,tak někde,kde se budou chlapi bavit o autech postůj,zavři hústa a poslouchej.Pak si to nech dlouho projít hlavou,a znovu někde poslouchej o autech a motorech.Ale hlavně už nikam nic nepiš,Ty dvouválcovej.Snad jsi se nikde nepochlubil,že jsi napsal do diskuze o autech? Zdraví učedník tohoto řemesla.

    Marek

    Jen bych upresnil ze 2.0d ma v roce 2007 dva motory a to 110kw s rozvody v predu a ten ty neduhy nezna…zhruba od 7mesice se montoval uz motor kompletne jiny a tam uz sou uvedene problemy… takze zhruba auta ktra sjela z linky do poloviny 7mesice 2007 meli jeste koncepcne sice stary motor z e46 ale uz vychytane nemoce…

    130kw 2.0d uz je zcela jiny motor…

    Marek

    Spolehlivejsi je N47D20 – rozvody vpredu

    Nespolehlivy je N47D20C 130kw/120kw-B, nebo N47D20A(118d)105Kw – rozvody vzadu a cely motor je jiny…

    Boban

    Slušné počtení. Už jsem v životě vystřídal cca 20 aut různých značek a motorů, byl jsem dlouho „pežotář“, už ale ani omylem. U všech vždy problémy s elektronikou, elektrikou, motory byly v pohodě-většinou atm. 3,0 s automatem (605,607). Dnes mám 17 let staré mondeo II s dvoulitrem – benzín, koupené z německa s poctivě doloženými 80.000 km, za 4 roky jsem najel dalších 160.000 – většinou dálnice a naprostá spokojenost. Auto ghia v plné výbavě, automat,předěláno na E85, spotřeba do 8mi litrů a za hubičku. Koupil jsem ho před 4mi lety za 36.000 Kč, dodnes drobné opravy a údržba (rozvody,váha vzduchu,baterie) v něm mám cca 55.000Kč-prostě brnkačka. Další auto bude určitě Ford Mondeo, benzín, zase ale min. 2,0 obsah, automat, menší motor je na tíhu auta slabý (už jsem měl i 1,6 – katastrofa a 1,8 – nic moc). Náhradní díly jsou taky za hubičku-co víc chtít!

    Petr

    1,8 20V bez problémů ? Pokud se nebere jako problém spotřeba tak pak ano. Mám ho sedm let v A4 Avantu. Žádné vysloveně problémy nemá, na podzim jsem měnil těsnění pod hlavou, těsnění dříků ventilů (to byla ostatně příčina proč se do motoru hrabalo ,pronikání oleje do spalovacího prostoru ) a těsnění víka ventilu. Motor po rozlousknutí překvapil svou relativní čistotou. Ovšem tím taky padla naděje že po vyčištění se podaří snížit spotřebu. Ta je při ježdění do práce ,,kolem komína“ tzn. 5 km tam 5 km zpět ,v létě kolem 10L/100 a teď v těch mrazech to jelo celou dobu na sytič a jsem někde kolem 12-13L/100.
    takže ano, motor bez problémů jdoucí ovšem spotřeba nehorázná. Jedná se o kod ADR .I třeba na Audiklubu se o něm dočtete že to není motor který by člověk měl zrovna vyhledávat. Když jsem před lety Avanta kupoval tak jsem měl jasno v tom že naftu prostě nechci a tohle byla jedinná ,,osmnáctka“ na kterou jsem tehdy narazil. O jeho apetitu jsem nic nevěděl.Do práce jsem jezdil služebákem a auto jezdilo jak se říká ,,v neděli do kostela“ a naprostá spokojenost. Teď v nové práci jezdím svým autem couračku do práce každý den a už hledám novou Audinku.Tahle stará a spolehlivá půjde z domu,přeci jen jezdit ,,línou atmosférou “ se spotřebou která se rovná nabroušené verzi RS není moc rozumné. 🙂 Pozdější verze s proměnnou délkou sání už byla úspornější ,takže když člověk něco kupuje (v našem případě 1,8 20V ) asi by si měl o motoru zjistit co nejvíce a podle toho se pak řídit.

    Tomino

    Ehm, mám na C-Maxu 2.0TDCi 100kw 2004 najeto 390000km s původním turbem,čerpadlem,vstřikovači.. jen spojku kvůli setrváku jsem musel měniv ve 370tkm. Auto mám 12let,kupované s 24000km. Takže za mě spojenost se všemi pomlouvaným Fordem 🙂

    Tomino

    Ehm, mám na C-Maxu 2.0TDCi 100kw 2004 najeto 390000km s původním turbem,čerpadlem,vstřikovači.. jen spojku kvůli setrváku jsem musel měniv ve 370tkm. Auto mám 12let,kupované s 24000km. Takže za mě spojenost se všemi pomlouvaným Fordem 🙂

    Eli

    Ahoj, chtěl bych se zeptat na tento motor 2,8 v6 r.v. 2004. Mám najeto 268 tis. Jaky olej mam dávat , po nastartování cca na 1 vteřinu zachrasti motor. Mám se obávat ?? Předem diky za komentáře. Jinak jezdí suprově.

    Jirkaking

    Mám stejný motor 2.0 TDCI Duratorq 100kW 2006 každý rok měním olej a veškeré filtry a bez jediné závady , najeto 278000 km

    Tomas

    Mezi problematickými motory by měl být i tento zmíněný – cca do roku 2011 problémy se spotřebou oleje díky vadným pístním kroužkům a přeskakování rozvodů díky vadným napínákům.
    Kdo uvažuje o ojetině s tímto jinak parádním motorem, ať se dopředu připraví na GO za 60000 a více.

    Tomas

    Mezi problematickými motory by měl být i tento zmíněný – cca do roku 2011 problémy se spotřebou oleje díky vadným pístním kroužkům a přeskakování rozvodů díky vadným napínákům.
    Kdo uvažuje o ojetině s tímto jinak parádním motorem, ať se dopředu připraví na GO za 60000 a více.

    Petr

    Souhlas, mám ten „starší“ motor 2.0d v E46 (110 kw) co se montoval až do poloviny zmíněného roku 2007, mám na něm asi 350 tis. a kromě hvízdajícího turba a utržené řemenice je v pohodě…a to se k němu občas chovám jak k cizímu…

    George

    Ford Mondeo combi z r.1999,normální údržba,410.000km naprosto v pohodě,spotřeba,výkon,emise skoro o řád nižší,než povoluje předpis.Skvělý motor ZETEC,jen o něj pěčovat,jak se má.

    Triskeleon

    Ja tedy s octavii PD 74kw najeto skoro 300000km a krome kabelů ci vedou k vstrikum kde byl skrat žádný problém auto je rok 2003 a motor jde jak hodinky.. kvalitní olej každé jaro protože km nenajedu po městě a nemá to problém!

    Radek

    Já osobně si stojím za 5-tiválem 2.5tdi, pokud se nepletu VW. Mám ho ve Volvu V7p, r.v.:97, 509tkm a nemůžu si ho vynachválit:-) Klasicky jen výměny olejů+filtry a hned po koupi jsem nechal měnit rozvody. Jediné, na co s tímhle autem trpím je jízda po našich silnicích, kde nejspíš i vlivem váhy motoru pravidelně jednou za rok odchází nastrojení přední nápravy, takže musím pravidelně měnit ramena, vzpěry stabilizátoru, horní uložení tlumičů… Ale víceméně to nejsou nijak šílený pálky za to, takže doufám, že spolu ještě pár kilometrů najezdíme:-)

    Ondra

    Tak to bych spíš viděl i na chybu jinde než v motoru. Řidič palivo údržba. Jako druhé auto mám doma 1.2 htp 2007. Najeto 103000 a kromě jednou dělaný ch brzd jsem nic nedělal kromě výměn oleje a náplní

    pavel

    Zdravím,v roce 2004 jsem koupil novou Octavii 1,9 TDI a ta měla předepsanou výměnu oleje po 50 000 km,najel jsem s ní za 3 roky 330 000 km,pak chvíli manželka krátké trasy,odešlo turbo,auto jsem prodal známému,nyní asi 440 000 a motor drží v pohodě.Nyní mám Hondu CRV 2,2 D,za 5 let 300 000,musel jsem nechat regenerovat filtr pevných částit,cca 12000 kč a jinak nic,výměna oleje 20 000 vše v servisu Honda.Obě auta byla ovšem nová-

    parana

    Jo to bude tím plynem. Mám taky 1.2 htp a přemýšlím o přestavbě. Mám už 4té auto na lpg. Plynař mi říkal, že je to ideální auto na plyn (asi to předejde známým problémům s karbonem, nevím). Nebudeme počítat výkon :). Koupil jsem to za pár kaček na jízdu po městě a okolí pro ženu.

    demoniac

    Ano…proměnné sání můj typ motoru je AGN mám jej ve škodě Octavii , něco máte špatně velmi dobře se o něj starám proto moje spotřeba je tedka v těchto mrazech 7,2 dlouhodobá jinak pokud jedu a jezdím denně mezi vesničkami a dálnici končím na 6,7 průměrná.K tomu lze pouze říci že tohle přesně mi dělala holka na začátku nemohl jsem ji dostat pod 12 litrů , vyměnil jsem lambda sondu dnes už je tam zase nová po těch letech a spotřeba klesla neuvěřitelným způsobem Vaše špatná zkušenost mne mrzí.Na druhou stranu pokud na ni opravdu šlápnu je problém ji udržet na cestě ale to doufam víte a moc aut se mnou nezávodí…….na atmosféru bez turba je úžasná ano a pokud jedu tímto dravým stylem tak jsem někde na 13litrech po městě platí to samé 10 litrů pojezd.

    kecky

    A co 2.0hdi 100kw? Než tam začali cpat fap filtry ty motory vydržely neskutečně moc

    Milan

    Zetec je Benzín a je to nesmrtelný motor… TDCi v Mondeu už takovou pověst nemá… Poslední kavlitní diesel byl 1,6D v mk4 Escortu…

    Rob10

    Škoda 1,2 HTP toto není motor jen ve škodovkách … honda a spolehlivé VTEC, každý kdo ji měl a překračoval 100 000km tak pociťoval nefunkčnost proměnného časování, každých 80 000km generálka, jinak proste Vtec přestává fungovat, motor díky vysokým otáčkám nemá moc velkou výdrž, vůbec není spolehlivý tak jak tu píší, ale tento motor není dělán na spolehlivost, ale na zábavu.
    A jak píší že 1,9TDI má úzký rozsah otáček, kamoš měl 1,9 81kw a ten motor tahal od 1500 do 4500 což když se veme že volnoběh je 900 otáček a maximální otáčky jsou 4700, tak 90% otáček je využitelných, není moc čtyřválcových aut, které toto dokáží, například, když vezmu moji bejvalou hondu VTi tak volnoběh cca 680ot proměnné časování seplo 5500 a max bylo 7500, tak efektivnost byla pouze 2000 otáček jinak to bylo „vydechlé“ takže nějakých 22% otáček bylo super, zbytek spíš to nic než moc … a pokud se jezdí s hondou pod vtecem, tak to nemá smysl si takové auto kupovat.

    Ale od tématu co Ford ??? například Mondeo MK III 2,0 Diesel ? Toto je nejporuchovější kombinace, Ford Mondeo v naftě … ceny těchto vozů se blíží k ceně „za odvoz“ nebo aspoň za něco „na díly“, protože tohle je tak profláklé, že toto je 99% záruka nespolehlivého automobilu, ani si nemyslím, že Ford je až tak špatný, ale tento motor je smrt. Obdivoval jsem známého, který s tímto vozel jel k moři … naštěstí to zvládlo cestu v pohodě, ale pak to přišlo a nakonec byl rád, že se toho aspoň za nějakou cenu zbavil …

    Libor

    Dobrý den ja vlastnim Škodu Octavii 2. 2.0 Tdi 103kw a najeto mam na ni 314 tis km a filtr pdf který je původní s autem podnikam takze slouzi jako taxi a sam se divím jak auto jezdí a slouží nápravy turbo vse původní olej tedy menim kazdych 10 tis cetl sem ze tento typ motoru to potrebuje jinak auto za vsechny prachy !!!!!!!

    poučovatel

    buď děláš hlupáka nebo problémistu, každého napadne že 4 ventily na válec…a upřímně nejsou nic extra, spolehlivost taky nic moc a htp alespoň opravíš za pár korun a pokud ho nehoníš po dálnici tak vydrží vysoké nájezdy

    Jay

    Omlouvám se, ale na 74mAh byste nenastartoval ani telefon…

    Pavel

    A kde je mezi těmi nejspolehlivějšími motor AJ16 3.2 a 4.0 od Jaguaru vyráběný v devadesátých letech? Nesmrtelný bytelný technologický skvost. Řádový šestiválec, téměř bezúdržbový. Nebo autor tyto motory nezná neb je sám příliš mlád?

    DKB99

    Repas vstřiků při 200.000 je standard 🙂 Já jsem se vlezl do 20k. Tak jako je třeba občas vyměnit olej, brzdy, rozvody(ne u tohoto motoru) atp. Co ještě je špatně na tomhle motoru, že už ford-diesel nikdy v životě?

    Tom

    Motor je 1.9TDI PD a filtr PDF puvodni. Jsem většinou na dálnici a ani jednou se mi nerozsvítil….

    johan

    Není vtec jako vtec. To tvoje bylo econom jednovacka… Když vtecove hondy odchazeji tak jedine z duvodu celkového množství oleje a to je neco malo prez 3L . Pak to někdo honi honi a přitom chybějící děcka oleje je znát. Navíc jsou to vysokootackove motory…

    Riha

    Velmi nedoporucuji. Celkem casta zavada jsou vytrzene srouby hlavy motoru z bloku. Oprava je vymena celeho motoru nebo bloku. Oboje VELMI drahy špás. Podotykam ze zavada se projevi pri cca 200 tis. Km. Bmw zavadu neuznává jako vyrobni vadu.

    Lukáš

    Tak já mam Leona r.v. 2005 ( 1M ) v ropě 1.9TDI PD. Kdybych auto nekoupil po havárce kterou majitel zamlčel tak žádný problém s motorem. Na autě za rok nalitano skoro 50tkm. A dělal jsem pouze co je nutné. Brzdy, desky a kotouče 3x výměna oleje po 15tkm víc ani ťuk…. Když vidím olej po 15ti jak musí vypadat po 30ti… Tak to bych autu neudělal. A teď k věci. Havárka kterou majitel zamlčel vedla k opravam….drzak motoru, repas převodovky, posilovač řízení a evidentně to byl nějaký mazák protože váha vzduchu byla rozstipana a utrhana sitka uvnitř a díky bouračce co měl odešlo ESP a airbag u řidiče ( dal neoriginalni volant ). Jinak z mojí strany snaha dopřát autu to nejlepší se mi vyplácí auto tahá už od 1700 otáček. Šlo na prelakovani. Zatím investováno cca 20tis. Takže záleží jak se k tomu choval předchozí majitel:) jinak táta má oktu taky v ropě 1.9 TDI 81kw najeto skoro 300tkm a bez problémů.

    prcek

    No jo 😀 Samozřejmě 74Ah.. Dík 😉

    Rypicong

    Nechci rozebírat vysvětlení, ale v jednom s tím pánem souhlasím. Škoda Fabia měla pouze dvě verze motoru 1.4.
    „česká“ verze 1.4 měla pouze 8 ventilů
    „německá“ verze 1.4 měla ventilů 16
    V článku je chyba…

    Lugy

    A netrpěli náhodou ty šesti válce ST220 na to že měli málo oleje a když se jelo dlouho v zatáčce, tak motor místo oleje nasával vzduch v olejové vaně ?

    Fila

    Co se týče duratorq tak se nemůžete divit že motory odchází okolo 200tis když kohokoliv jsem se kdy zeptal zda do naftového motoru přidával aditiva nebo nechával čistit výstřiky tak na mě každý majitel nafty kouká s otevřenou pusou. A ty co to dělali tak měli v klidu 350tis a více. Spíš je problémový duratec 1.8 92kw motory v mondeu chba a chbb žerou olej a pak se zadírání. O zetecech žádná měl jsem jich víc a motor přes stáří 20ti let nájezdech přes 300tis jsou v lepší kondici než kde jaké TSI

    Pazout

    No je jednonjaky je nto motor zalezi co za moulu se o nej stara. Koupilmjsem sve zene peugeot 206sw 1.4 hdi a verte nebo ne ale dnes ma na tachometru 286000 a ma vse puvodni turbo, vstriky menim olej co 15000 (total doporuceny vyrobcem) vozidlo se nehoninza studena pondojezdu ho nechavame vychladnout a auto nastartuje kdykoli a jede skvele. Se spotrwbou 5,2/4.0/4.7.
    A dalsi vozidlo mu nas je renault scenic 1.6 16v 79kw a ten ma za sebou 480000 a to podotykam jako pracovi auto takze se onen renda nebohi ani tahat za sebou 1300 kg a vzdy v klidu motor puvodni jen jsem menil jednotky zapalovani (nastesti njsou samostatne).
    Takze neni to o aute je to vlastnikovi. Protoze jakomfiremni mame vw caddy 2.0 tdi 103 kw a ty se s prominutim serou furt.
    A ano take jsem nazoru ze jakykoliv motor po roce 2000 je spise plny tkzv kurvitek nez kvalita na roky.

    Pája

    No pokud nebudete jelito kterému měrka jen stěží dosáhne na hladinu oleje a nebudete s tim půl dne kroužit okolo kauflandu tak vás nic takového nepotká 🙂 no jenže takových jelítek co kašlou na výměny, lejou si do auta všelijaký utrejchy a pak hulákají jak to či ono je úplně na prd jsou bohužel spousty…

    Frodo

    Jo jenže ten motor co píšeš je od PSA 2.0HDI tedy ne přímo Ford a i jeho původce má své mouchy. V tě době jediný přímo dodávky byl asi ten nejspolehlivejsi 1.8tdci
    PS; Hele nic není věčného ale vstriky po 210 není zas tak špatné.

    Frodo

    Ono to není úplně pravda. A co vím tak 1.8TDCi 115ps je poslední přímo Ford diesel.
    1.4 – 1.6 – 2.0 jsou Francouzky hdi od PSA. a co si Budem nalhávat ty první 1.6 byli vážně pruserovy a tak trosku kazí pověst fordu

    Over

    Kamarád má 1.9tdi. A má na něm 900.000. co vím na 2 vztriky, druhý alternátor a 2 turbo. Možná že to bude první Seat Toledo co najede milión… Já mu držím palce.????

    Miki

    Jenze ono je to kapku slozitejsi. On skutecnou pricinu nikdo nezna …. prave na lpg by to melo byt horsi pze motor vice topi/zahriva se vice nez na benzin … ale vyjimky potvrzuji pravidlo znamej ma tu prvni rv2004 47kW najeto.ma 350tis km vetsinu na lpg .. pozor stale ma puvodni spojku i rozvody jen uz asi 3x menil egr jinak spokojenost … ja ji mam taky ale spojka odesla ve 120tis lpg mam od 125tis ted najeto 160tis

    Papi

    o motorech se casto referuje jako o ctyr- nebo dvouventilovych, podle poctu ventilu na valec, protoze 12V muze mit tri, ctyr (ano, existuji i triventilove motory) i sestivalec, ale kdyz se rekne 4V na valec, je hned jasno.

    Pokud je tedy v clanku zminena ctyrventilova verze, jedna se o ctyrvalec 1.4 16V

    Roger

    ZETEC-E / NGK co sem měl 50tis.,po výměně za identické,po 2tis. popraskaly izolátory a to nahoře. Reklamace,vrácení peněz. Teď mám BOSCH,zatím to na ně jezdí taky.. Jinak,katalyzátor jako u MK-I a to hned u hlavy,je pěkně na prd. Motor jede,jde za plynem a nechá se vytáčet. Spotřeba na štreku 6,4L,po městě a divočina cca10-12L+.Pokud lijete správný olej 5W30(40) a měníte ho včas,staráte se o výměnu gumových dílů,spolehlivý motor,co je na hraně s výkonem ku váze kombi. No,co se týče koroze,je to s ročníkem 1997 podstatně horší. Oba prahy a zadní lemy jsou měněny,ložiska v kolech,podélná ramena a spotřebka jako čepy a spodní ramena,spojka.. A zub času hlodá dál. 220tis.km asi? + .

    Olli

    Klidně bych do top dal diesely od této značky, zkušenosti jasně ukazují, že jde o jedny z nejlepších.

    Jardaa

    Tenhle motor jsem mel v Leonu 1m1. Linej, hodne zral. Po roce co jsem do nej zacal pridavat VIF, tak neuveritelna zmena.

    Pepik

    Mám civica 1.4 i vtec a můžu potvrdit ze přede nádherné.. najeto mám přes 30 000 a motor je super…neni to žádná střela ale při 3700 spina turbo a motor se nechá krásné vytáčet.. .

    opodeda

    Turbo? A já myslel, že 1.4 i-vtec je jenom atmo. s 73 kw a 127 nm…..

    Roman

    Potvrzuji !
    Akorát mě se zavada projevila ve 113 tis. Km
    Čekám na výměnu bloku.Oprava 200 tis

    Michal

    Já si myslím že na poruchovosti současných motorů má lví podíl EU a různí ekoteroristé kteří neustále vymýšlí nové a nové a stále přísnější emisní normy. Výrobci pak ve snaze těmto normám vyhovět
    vyrábí motory složitější a složitější a logicky čím více ,,serepetiček“ v motoru je a čím víc je složitější tím větší je pravděpodobnost že se něco pokazí. A motory se kterými byly problémy by se našli u každé značky. Není to rozhodně tak že jedna značka je super a neomylná a druhá dělá jenom šmejdy.

    Vráťa

    Ahoj , měl jsem stejné auto v combi a měnil jsem jen přední brzy a lil olej podle parametrů kontrol a benzín motor byl slabý ale fungoval bezvadně a spolehlivě když jsem ji prodal při 120000km dostal jsem za ní letos 100000tisíc.

    Honza

    Co je přesně špatně na plánované životnosti motoru cca. 100 tis. km? Při obecně převažujícím nájezdu cca. 10-15 tis. km za rok je to na osm až deset let.
    Jo, aha, cena auta…

    Doktor - ten s tečkou

    Tak to je zázrak! Potom ten Seat musel jet jak formule a nic to nežralo, že? Jak říkám, to jsem díky Vám, zažil automobilový zázrak. ???

    Petr

    GO za 60 000 Kc je jenom v autorizovanom servisu, protoze se meni pulka motoru (pisty, ojnice, klikovka + par drobnosti kolem)
    Ja jsem to dal udelat sikovnemu mechanikovi ktery u oprav premysli a nejede jen podle manualu a mam to za min nez pulku. Jinak souhlasim, motor je to skvely.

    Olli

    On Ford má nějakou pověst? Vlastně mě jedna napadá, fordern tam, vlakem zpět. ????????

    Olli

    Ty patří mezi nezlepší, tady o nich píšou https://m.autorevue.cz/10-spolehlivych-motoru-drzaku-jejichz-koupi-neslapnete-vedle

    KITT

    Když Ford Mondeo II., tak doporučuju V6 2.5 24V, rozvod řetězem, suverénní výkon i zrychlení, nádherný zvuk, nejdoporučovanější jednotka v II. i III. Mondeích. Spotřebu nemá cenu řešit, u ojetin je benzín ten nejmenší problém (kdo nemá na benzín, nemusí si kupovat auto :-). Kdekdo se holetbá tím, že motor, třeba i diesel, není vůbec slyšet. Ale to je škoda, tenhle motor člověk poslouchá radši než audio. Myslím, že je to nejdostupnější šestiválec a celkem výjimečný typ.

    Karel V8

    Takže,mám v Buicku Roadmaster 5,7 V8 najeto 895 000 mil !!! Koupil jsem od bývalého taxikáře v New Yourku,krom klasické výměny provozních věcí jako čepy,brzdy a kapalin,je vše původní… Měl jsem spoustu aut,ale do baráku mi už nikdy nevkročí nic od koncernu VW… jelikož potřebuji jen jezdit a nespravovat,tak preferuji pouze velkoobjemové motory a to bohužel dělá už jen US produkce…

    Honza

    Fabia 1,9 SDI, r.v. 2003, dnes najeto 870000 km, na motoru vše původní, měněny jen 5x kotouče, destičky, zadní bubny 1x a zadní obložení 3x. Jediná závada uhnilý kabel ke světlu zpátečky, a to samá závada na dobíjeni- špatne vedené dráty pod převodovkou. Dlouhodoba spotřeba 4,3/100, olej 10w40 měněn vždy po 15tkm. Jo a pak do nádrže leju naftu. 2009-2014 ježděná jen na bio.

    humiczelen

    Zdravim, prosim vas teče mi u motoru okolo palivoveho čidla nafta poradí mi někdo jak to řešit díky.Ford mondeo kombi 1.8 disel rv.97

    Zdeněk

    M54B30 najeto 300000km a pořád to baví, jede perfektně a zní ještě líp. Měl jsem i E90, 320D a 330D, ale 330i E46 prostě TOP auto – dejte si Bilsteiny a Eibachy, powerflex silenty a máte super káru za pár korun 🙂

    mc.vlada

    Největšími vadami současných motorů jsou eko-sra-čky do nich montované, ruku v ruce se snahou o maximální snížení výrobní ceny, spousta komponent je odfláknutých, poddimenzovaných. Dnešní konstruktéři motorů už ani nehledí na opravitelnost, možná by měli chodit na praxi do servisů.

    petr

    nevim ale kdyz v Sydney vidim modry kour na 99% je to mitsubishi
    1% je Holden australska mnohem horsi verse Oplu

    Karel

    Prý u těch BMW motoru odcházejí i rozvody? Tedy alespoň se to píše tady: https://www.euromotors.cz/rozvody-bmw/
    Je to pravda?

    Milan

    Myslíte si, že má dekarbonizace motoru opravdu nějaký smysl? Čekají mě emise a myslím si, že určitě neprojdu, protože už před dvěma lety s tím byl trochu problém. Mohla by to dekarbonizace řešit?

    Erik

    Motor začíná karbonizovat díky špatnému spalování paliva. Dekarbonizace motoru dokáže motor pročistit a snížit emise, to zcela určitě. Já jsem emisemi prvně neprošel. Po dekarbonizaci motoru to už nebyl problém a pozoroval jsem také sníženou spotřebu a daleko klidnější chod motoru a větší výkon.

    Milan

    Kolik to tak stojí?

    Erik

    Cena se odvíjí podle toho, jaký máte obsah motoru. Na dvoulitru jsem já platil 3400 korun. Ale rozhodně to stojí za to, protože to potom stejně ušetříte na palivu. U mě to je skoro litr na 100 km a to rozhodně není málo, když si to přepočítáte na roční nájezd auta. Byl jsem s tím u sherlog.cz. Na jejich stránkách se můžete objednat přes nezávazný poptávkový formulář.

Zpět na článek

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist