Renaultsport R.S. 01 představen, dostal srdce z Nissanu GT-R s více než 500 koňmi

(+ video) Francouzské Audi R8 postavené pro šampionát World Series se na běžné silnice nepodívá a svými výkony a dynamikou atakuje německé speciály série DTM.

Francouzská značka Renault připravuje obnovu svého závodního vozového parku šampionátu World Series skutečně ve velkém stylu. Na moskevském autosalonu představila okruhovou placku Renaultsport R.S. 01, která se v příštím roce stane nástupcem modelu Mégane Trophy II.

Zatímco výběhový vůz byl poháněný atmosférickým vidlicovým šestiválcem o objemu 3,5 litru a výkonu 360 koní, novinka se posouvá o několik stupínků výš. Uprostřed jejího karbonového monokoku doplněného ocelovým prostorovým rámem (navrženého a postaveného společností Dallara podle specifikace FIA LMP1) sedí podélně umístěná pohonná jednotka V6 od sportovní divize Nismo.

Jak uvádí tisková zpráva, jedná se o derivát agregátu z Nissanu GT-R o objemu 3,8 litru, takže součástí pohonu jsou rovněž dvě turbodmychadla. Přesné parametry Renault neprozradil, uvádí však výkon „přes 500 koní“ a nejvyšší točivý moment „více než 600 newtonmetrů“. Motor krotí omezovač na hranici 6800 otáček za minutu a o vývoj řídicí elektroniky se postarala firma Cosworth.

Zadní osmnáctky nazuté do pneumatik značky Michelin roztáčí zmiňovaná pohonná jednotka skrze spojku od ZF, sedmistupňovou sekvenční převodovku Sadev s pádlovým řazením pod volantem a samosvorný mechanický diferenciál. O dynamice můžeme jen spekulovat, bez nadsázky však musí být fantastická. Stroj váží méně než 1100 kilogramů a Renault říká, že se R.S 01 svými výkony zařazuje mezi auta kategorie GT3 a DTM a bez větších obtíží zvládá rychlost „přes 300 km/h“.

Abychom měli výčet technických specifikací kompletní, auto navržené pod dohledem šéfa stylistického oddělení Laurense van den Ackera je dlouhé 4710 mm, široké rovné dva metry, vysoké pouze 1116 mm a osy náprav jsou od sebe vzdáleny 2744 milimetrů. Rozchod přední nápravy činí 1675 mm, zadní je pro změnu poněkud štíhlejší a měří 1624 mm. O odpružení kol zavěšených na dvojitých lichoběžníkových ramenech se starají vinuté pružiny v kombinaci s tlumiči Öhlins, přičemž o vzájemné spojení se stará pákový mechanismus typu pushrod.

Pochopitelně se nešetřilo ani na brzdách. Vpředu jsou namontovány karbon-keramické kotouče o průměru až 380 mm a o jejich sevření se starají šestipístkové třmeny pod dohledem protiblokovacího systému Bosch. Převod řízení automobilka v tiskové zprávě nepopisuje, víme ale, že řidičovi bude v zatáčkách asistovat klasický hydraulický posilovač.

27.8.2014 1:42| autor: Miro Mihálik

Čtěte dále

Chcete získávat nejnovější informace ze světa automobilů?

Přihlaste se k odběru našeho newsletteru vyplněnímVaší emailové adresy:

Chyba: Email není ve správném formátu.
OK: Váš email byl úspěšně zaregistrován.

*Newslettery vám budeme zasílat nejdéle 3 roky nebo do vašeho odhlášení. Více informací na mailové adrese: gdpr@autoweb.cz

TOPlist