autoweb.cz > Renault > Renault Alpine se vrací s velkou parádou
Renault Alpine se vrací s velkou parádou
Poslední vůz nesoucí jméno Renault Alpine byl vyroben v roce 1995 a od té doby se nic moc zajímavého nedělo, pokud nepočítáme některé produkty divze Renault Sport. O znovuzrození značky Alpine se ale už mluví docela dlouho, jenže pořád se nic nedělo – až do posledního víkendu, kdy se konala velká cena Monaka Formule 1.
Renault zde totiž představil prototyp A110-50 Alpine, který odkazuje na prapůvodní model Alpine A110, který značce přinesl největší slávu – především vítězstvím v rally v roce 1973. To už ale značka patřila pod Renault, kde vydržela až do roku 1995, kdy se produkce silničních aut zastavila. Ale o historii si povíme jindy…Novinka vzpomíná na nejslavnější model, i když není podle módy retro a spíše jen nese pár prvků odkazující na legendární auto. Nový Renault Alpine A110-50 je od základů závodní auto a značka by se s ním klidně mohla rovnou vydat na okruhy. Má závodní podvozek, propracovanou aerodynamiku a osvědčený šestiválec Renault V4Y o objemu 3,5 l, který produkuje 400 koní v 7200 ot./min. a 422 Nm v 6200 ot./min.Převodovka je samozřejmě závodní sekvenční a protože se bavíme o autě, které nemá sloužit jako leštěnka, krom toho nejnutnějšího v něm nenajdete vůbec nic – a proto také váží velmi slušných 880 kg. Z toho vychází poměr 454 koní na tunu, což překonává třeba Ferrari 458 Italia. To jen, abyste nad „slabým“ motorem z MPV neohrnovali nos.
Bohužel to nevypadá, že bychom se v blízké době dočkali nějakého srovnávacího testu. Dříve než za dva roky se auto do produkce nedostane a ještě vůbec není jisté, jestli se tak skutečně stane. Ale třeba nový Renault Alpine A110-50 uvidíme někde na závodech. V Le Mans? Těžko říct…
Dalibor Žák
Měření a technické údaje
Motor | |
---|---|
Konstrukce | vidlicový šestiválec |
Palivo | benzín |
Rozvod | DOHC |
Plnění | atmosférické sání |
Uložení | uprostřed podél |
Zdvihový objem (cm3) | 3498 |
Vrtání x zdvih (mm) | 95,5 x 81,4 |
Převodovka | šestistupňová sekvenční |
Poháněná kola | zadní, samosvor |
Podvozek | |
Brzdy vpředu | Kotoučové s vnitřním chlazením, 356 x 32 mm |
Brzdy vzadu | Kotoučové, 330 x 32 mm |
Pneumatiky vpředu | 245/35 ZR 21 |
Pneumatiky vzadu | 265/35 ZR 21 |
Výkon a spotřeba | |
Nejvyšší výkon (kW/k v ot./min.) | 293 / 400 v 7200 ot./min. |
Točivý moment (Nm) | 422 v 6200 ot./min. |
Výkon/hmotnost (k/t) | 454 |
Objem nádrže (l) | 30 |
Rozměry a hmotnosti | |
Délka (mm) | 4330 |
Šířka (mm) | 1961 |
Výška (mm) | 1230 |
Provozní hmotnost (kg) | 880 |